Kleur van de bougies, mengsel te rijk afgesteld?

19 sept 2010 13:45 #1 door Eelke
Ik heb mijn oude bougies vervangen. Nu blijken deze nogal bruin te zijn. Ik heb zelf het idee dat het mengsel misschien iets te rijk staat afgesteld, wie wil onderstaande foto ook even beoordelen?

Iets te rijk afgesteld of wel goedzo?

Honda Africa Twin CRF1000L
Honda Africa Twin XRV750
Land Rover Discovery II Td5
Volvo Amazon babyblauw
Isaac Boson

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2010 17:22 #2 door Streetbikertje

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

19 sept 2010 20:38 #3 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic Kleur van de bougies, mengsel te rijk afgesteld?
Naar mijn mening / ervaring is het een prima kleur , zou nu inderdaad net iets te rijk staan ( als je het helemaal perfect wil hebben )

Als ik je advies mag geven : schoonmaken of vervangen en niks meer aan doen

Als de motor gewoon goed loopt , en verder niet hikt , pruttelt of knalt etc.. zou ik niet gaan lopen tobben !

19 sept 2010 21:25 #4 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Kleur van de bougies, mengsel te rijk afgesteld?
wit/grijs is te arm , zwart te rijk , chocolade bruin is goed , dus niks aan doen .

Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

19 sept 2010 21:57 #5 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Kleur van de bougies, mengsel te rijk afgesteld?
het enigste wat je aan het mengsel kunt veranderen is met de luchtmengsel schroef, en dat heeft alleen invloed op je stationaire toerental en iets daar boven. als je verder iets wilt veranderen aan je brandstof mengsel zul je er andere sproeiers in moeten doen of de hoogte van de gasnaald veranderen. omdat dit dingen zijn die niet vanzelf gebeuren is het niet waarschijnlijk dat je mengsel ineens niet meer zou kloppen. wat nog wel zou kunnen is dat je luchtfilter heel erg vuil is. je kan ook niet zomaar een bougie eruit draaien en aan de hand van de kleur op dat moment bepalen of het mengsel goed is, daar is een bepaalde methode voor nodig. het best is eigenlijk om je motor een run op een vermogensbank te laten maken, kost een paar tientjes maar je weet alles.
van een at is het bekend dat hij vanaf de fabriek wat rijk staat afgesteld, lekker laten doen, is goed voor de levensduur.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

20 sept 2010 16:54 #6 door Eelke
Beantwoord door Eelke in topic Kleur van de bougies, mengsel te rijk afgesteld?
Dank voor de reacties. Volgens de Haynes bijbel moet je inderdaad niet te veel pielen met de brandstof/lucht verhouding, is fabrieksaf al redelijk goed ingesteld. Wel zou ik hem eens een keer op de rollerbank willen hebben. Ik open daar wel een nieuw topic voor.

Honda Africa Twin CRF1000L
Honda Africa Twin XRV750
Land Rover Discovery II Td5
Volvo Amazon babyblauw
Isaac Boson

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.187 seconden