- Berichten: 523
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als je de voorkant wil verhogen kan je beter bussen boven op je veerpoten zetten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hmm, ik heb eens gekeken, maar in mijn vorkpoten zitten al bussen van 4 cm.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Zitten de veren óók al onder voorspanning dan Ruud ? Ik bedoel: springen de doppen om je oren als je ze er uit draait ?
Je creëert hiermee alléén extra grondspeling, er veranderd niets aan het veergedrag. Wél een mooi poser-item
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Een originele AT voorveer is een lineaire veer, dat wil zeggen over de gehele veerweg dezelfde veer-weerstand. Als ik het me goed herinner zit in de originele situatie een lange en een kort veertje. Vreemd dat jij een bus hebt zitten. Mschien als (vage) vervanger van die korte?
Doorgaans zijn vervangende veren uit één stuk en zo lang als de binnenpoot is. Ook zijn ze meestal progressief. Dat betekent dat naarmate de vork verder inveert, de veerweerstand steeds groter wordt.
Ook is het zo dat in het leven van een veer, deze steeds korter wordt omdat hij continue belast is (zelfs in rust). Je motor komt wat lager te staan. Dat verschil zou je als budget-optie kunnen oplossen door ringen of zelfs een bus er bovenop te monteren.
Het nadeel hiervan met name bij progressieve veren kan zijn dat, omdat je de veervoorspanning verhoogt, hij eerder bij zijn progressieve stuk komt en je vering snel te hard wordt. En dat heeft ook effect op je demping wat betreft de rebound (uitgaande slag) van de vork.
Rare jongens, die veren...
En de meneer NikoTech die maakt vet mooie dingen. Belachelijk dat African Queens 400,- vraagt voor die paar dingen!!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.