- Berichten: 2063
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Vertel eens wat meer, wanneer pulseert de rem.
Bij hard remmen /welke snelheid / op welk moment (direct bij aanzetten of bij het lossen net voordat je stilstaat).
Heb je nieuwe remvloeistof gebruikt?
Wordt je schijf warm / remklauw?
Heb je zwarte/donkere vlekken op je schijf?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
als je pulserend gevoel in de hendel hebt zijn de schijven krom en/of een dikte verschil in de remschijf maar de schijven zijnhet gevolg of het probleem,
ps waarom ging je de schijven vervangen
remschijf slot ongelukje
in dat geval kunnen ook de glij pennen en of de nokken waarop de remschijf vast zit krom zijn
dit komt vaak voor..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
ik heb de schijven vervangen omdat de eerste versleten waren,ze zaten al onder de 3.5mm
maar werkten prima nooit problemen mee gehad.
en de uitslag van de schijven is ook niet erg hoog (denk ik) omdat ze
volgens heynes 0.3mm mogen hebben
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
als je pulserend iets voel in de remhandel is er iets mis met de rem schijven
krom of dikte verschil
je plaats nl druk op het systeem en deze is overal gelijk tenzij de druk wijzigd
in dit geval worden je remcups terug gedrukt door de beweging van je remschijven en dit voel je weer in de remhendel
dit blijft zo totdat het probleem is opgelost,
@Terry: plaats de oude remschijven even terug (als je die nog hebt) en je weet of het daar aan ligt of niet
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Terry,
Zet even een lijmklem op de rubberen remleiding en knel deze even af. Maak even een proefrit en kijk even of de voorrem dan nog pulseert. Doe dat daarna ook met de andere kant zodat je kunt vaststellen of het probleem in beide of in slechts 1 schijf zit.
Succes!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
rechterschijf is een ander verhaal,deze schijf heeft de minste uitslag namelijk 0.04mm
maar er zit een dal in van 0.14mm
3/4 rond is de schijf 3.92mm en de andere1/4 loopt ie af naar 3.78mm :'(
ik denk dan dat Ad gelijk krijgt met zijn theorie.
Omdat het dal dus aan de binnenkant van de schijf zit (velgkant)
denk ik dat er weinig aan te doen is .
Dus wat hebben we geleerd,koop geen belangrijke onderdelen via marktplaats ook al
lijkt het prijstechnische erg interesant.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
slijpenremschijven die dikte verschil hebben kan je ook afdraaien.
ik doe dit voor iemand die oltimer motoren reviseerd.
als je in de omgeving alkmaar woont kan ik het voor je verzorgen.
je kan ook een plaatselijke draaierij opzoekken .
de meeste kleine bedrijfje`s kunnen dit wel.
groet clement
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.