boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)

01 mrt 2009 20:32 #1 door snowball
boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT) werd gestart door snowball
Allebei de boutjes waarmee het hitteschild op de uitlaatbocht zit (die tussen de cilinders in, niet bij je voet) zijn afgebroken en het hitteschild is er nu dus af. Iemand een idee hie ik dat kan oplossen? Dus hoe ik die boutjes uit die lasmoeren kan krijgen?

groeten,

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2009 20:46 - 01 mrt 2009 20:48 #2 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)
Ikzelf heb hetzelfde probleem (De vorige eigenaar had er een gewoon ijzeren boutje in gedraait achter).

De mijne heb ik nu redelijk vlak geschuurd (met korrel 320 omdat er niets anders was <_<  ) en ik ga t.z.t. eens proberen om op m'n werk een boor een linkse tap in handen te krijgen.

Ik laat het je wel weten of het gelukt is.  Houd er rekening mee dat er ook pakkingen tussen moeten:  uitlaatbocht, pakking, hitteschild, pakking, boutkop. De pakkingen kunnen in de vorm van gewone ringetjes komen, of zwarte ringen met bobeltjes.  Honda heeft er iig een partnummer van en ik heb er maar gelijk 8 besteld "for the sake of it".

Omdat het bij de @ redelijk kut boren is (frame zit een beetje in de weg) overweeg ik een lange boor (plaatwerkersboor?) van twintig centimeter te gebruiken omdat ik er anders niet recht voor kan komen. Ik weet niet hoe dit bij jouw Transalp zit, maar misschien is een lange boor voor jou ook een uitkomst..

Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2009 21:23 #3 door snowball
Beantwoord door snowball in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)
Hoi
Ik heb een AT, geen alp. Ben benieuwd naar het resultaat, hou me maar op de hoogte hier!

groeten,

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2009 23:06 #4 door Erik
Beantwoord door Erik in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)
Hoi Jos,

ff uitlaatsysteem demonteren, oude bevestigingen eraf zagen en een paar nieuwe RVS M6 moertjes op de goede plaats lassen.
Lijkt heel veel werk maar maar is minder geklooi dan proberen de afgebroken stukjes bout eruit te halen en je weet zeker dat het weer perfect zit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2009 00:34 #5 door harry
Beantwoord door harry in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)
Heb ik zelf ook gehad en dat spul is dan 9 van de 10 keer niet meer te redden, stomweg omdat roestvorming het hele draadbusje uit zijn fatsoen gedrukt heeft.
Ik heb die busjes er dus af gezaagd, er twee nieuwe busjes voor gedraaid uit 316L, en die erop gelast. En alles met A4 RVS-boutjes vastgezet, want daar zit (ook origineel) het probleem. RVS moertjes erop terug lassen kan ook, maar dat vind ik persoonlijk net even minder mooi.

En mocht je belangstelling hebben: ik heb hier nog een nagelnieuwe, originele, uitlaatbocht liggen, heeft nooit op een draaiende motor gezeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2009 07:51 #6 door snowball
Beantwoord door snowball in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)
Ik denk dat ik idd maar ga lassen, daar had ik nog niet aan gedacht. Bovendien is er ook een knipperlicht bij het gewei afgebroken, dus lassen moet ik toch.

@harry:
Ik neem aan dat je die bocht niet verloopt voor de prijs van 2 lasmoeren? :-)

Groeten, Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2009 11:56 #7 door harry
Beantwoord door harry in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)

@harry:
Ik neem aan dat je die bocht niet verloopt voor de prijs van 2 lasmoeren? :-)

Groeten, Jos


Ehhh... Nee  ;D Kijk maar naar de nieuwprijs van Honda en dan zie je vanzelf dat 100 euri niet teveel is. (het gaat dus om de achterste bocht, die met de bevestigingspunten voor het schildje)

Succes met lassen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2009 15:25 #8 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)

Ehhh... Nee  ;D Kijk maar naar de nieuwprijs van Honda en dan zie je vanzelf dat 100 euri niet teveel is. (het gaat dus om de achterste bocht, die met de bevestigingspunten voor het schildje)

Succes met lassen!


En toen brak de collector...  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2009 17:41 #9 door harry
Beantwoord door harry in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)
Dan lassen we die toch gewoon weer? :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2009 17:55 #10 door dixi
Beantwoord door dixi in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)
Jos,
ik heb nog van die hitte werende band liggen (die bij mijn monster rond de uitlaat zit) help véél beter dan dat hitteschildje ..... moet je wel aan bijde uitlaatbochten doen dan (ivm flow door de uitlaat )
Laat maar iets weten

groeten, Dirk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2009 19:17 #11 door Erik
Beantwoord door Erik in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)

Ehhh... Nee  ;D Kijk maar naar de nieuwprijs van Honda en dan zie je vanzelf dat 100 euri niet teveel is. (het gaat dus om de achterste bocht, die met de bevestigingspunten voor het schildje)

Succes met lassen!


Goeie dag! +/- 200 euro nieuw..  :o 
'K sta na al die jaren nog steeds regelmatig verstel van die Hondaprijzen  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2009 22:45 #12 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)
Welja, de linkse tap heeft niet gewerkt!

Waarschijnlijk is het draad inderdaad helemaal weggerrot, een overdosis kruipolie, laten schrikken, verhitten (makkelijkste plaats om te doen :P ), het mocht allemaal niet helpen.

Als ik weer voldoende wilskracht bij elkaar heb wordt het dus uitboren / wegfrezen van het oude boutje, en proberen "nieuw" draad te tappen. Jij ook succes ermee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2009 01:46 #13 door harry
Beantwoord door harry in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)
Vergeet het maar met dat boren hoor. Die roest heeft de draad in dat busje helemaal gemold en het busje uit zijn fatsoen gedrukt. In zijn geheel weghalen en nieuw oplassen is zeer waarschijnlijk de enige oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2009 06:52 #14 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)

ik heb nog van die hitte werende band liggen (die bij mijn monster rond de uitlaat zit) help véél beter dan dat hitteschildje ..... moet je wel aan bijde uitlaatbochten doen dan (ivm flow door de uitlaat )groeten, Dirk


Dirk, ik ben al een tijdje op zoek naar dat hitte verende band. Waar heb jij dat op de kop kunnen tikken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2009 07:15 #15 door dixi
Beantwoord door dixi in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)
Mijn buurman bouwt rallycross wagens..... die had dat gewoon liggen.
Maar 2 dorpen verder heb je een winkel R-power, daar vind je alles voor rally-wagens.. die hebben het ook liggen. (ik weet niet van buiten of ze een webshop hebben ... effe googelen dus )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2009 16:38 #16 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)

Maar 2 dorpen verder heb je een winkel R-power, daar vind je alles voor rally-wagens.. die hebben het ook liggen. (ik weet niet van buiten of ze een webshop hebben ... effe googelen dus )


Gevonden. Thx. Btw ik ga voor zwart met grafiet. Americanbikeshop.com in Rotterdam

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2009 20:13 #17 door snowball
Beantwoord door snowball in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)

Gevonden. Thx. Btw ik ga voor zwart met grafiet. Americanbikeshop.com in Rotterdam


He V-twin, was Rotterdam voor jou ook 2 dorpen verder?  ;D ;D

groeten,

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2009 20:40 #18 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)

He V-twin, was Rotterdam voor jou ook 2 dorpen verder?  ;D ;Dgroeten,Jos


Yes!
Btw, met dit spul hoef je die moeren/bussen niet meer op je bochten te lassen  8).
Had je ook interesse Jos?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2009 23:52 #19 door snowball
Beantwoord door snowball in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)
Ik ben al voorzien, via Dirk (Dixi)

groeten,

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2009 20:44 #20 door olaf
Beantwoord door olaf in topic boutjes hitteschildje afgebroken ... (AT)
ik heb er gewoon een draadeinde opgelast ,eerst even het afgedraaide stukje vlak slijpen draadeinde erop lassen veerringetje  moertje erop met een beetje hightemp vet zodat hij niet meer vast gaat zitten , en de finishing touch een likje zwarte verf . 5 min werk. Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.091 seconden