Uitlaat knalt bij gas dichtdraaien (AT)

04 mrt 2009 09:07 #1 door Mark
Als ik het gas dicht draai terwijl hij nog in de versnelling staat knalt hij, het lijkt ook steeds erger te worden. Ik dacht eerst aan mijn uitlaat (Arrow) en wilde hem om te testen al wisselen met mijn originele uitlaat, maar toen viel me iets op.

Als ik namelijk mijn choke een heel klein stukje open zet (ongeveer een cm.) is het knallen weg. Wat ook vreemd is (voor mij, misschien is het toch normaal) als ik mijn choke en klein stukje open zet gaat mijn motor minder toeren maken.

Choke helemaal dicht: +- 1.200 rpm
Choke stukje open: +- 800 rpm

Nu denk ik dus dat het knallen niets met mijn uitlaat te maken heeft maar meer met de afstelling, of zit er iets niet goed met de choke?


Ik wil toch echt van het knallen af zijn voor de openingsrit
(Mijn eerste rit met de club, bovendien wil ik niet degene zijn die het stiltegebied veranderd in een oorlogsgebied met mijn geknal)

Africa Twin RD03

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2009 11:45 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Uitlaat knalt bij gas dichtdraaien (AT)
Met Bobby hierboven ^^^ :D  Knallen = valse lucht

Maareh... maak je geen zorgen vwb. de clubritten Mark, je zult heus niet de enige zijn bij de TCN die dat heeft.
Er zijn zelfs mensen die het leuk vinden dat knallen  ;)  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2009 12:24 #3 door Mark
Beantwoord door Mark in topic Uitlaat knalt bij gas dichtdraaien (AT)
Ik zal de uitlaat nog een keer nalopen op lekkage (is daar een trucje voor? Of alleen optisch te inspecteren?) en eventueel vervangen door de originele pijp.

Maar het is dus niet raar dat hij ophoudt met knallen als ik mijn choke een stukje open zet? En het is dus normaal dat de motor met meer choke minder toeren gaat lopen?

Africa Twin RD03

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2009 12:30 #4 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Uitlaat knalt bij gas dichtdraaien (AT)

Ik zal de uitlaat nog een keer nalopen op lekkage (is daar een trucje voor? Of alleen optisch te inspecteren?) en eventueel vervangen door de originele pijp.

Maar het is dus niet raar dat hij ophoudt met knallen als ik mijn choke een stukje open zet? En het is dus normaal dat de motor met meer choke minder toeren gaat lopen?


Idd knallen is 9 van de 10 keer lekkagie in het uitlaat systeem.
( vroeger met ontstekingspuntsjes was het nog wel eens het onstekings tijdstip, daar hebben we geen last meer van :)

Hand ( met lap) tegen de achterzijde houden en goed kijken. ( pasop dat je je hand niet brand :( )

Dattie met choke niet knalt lijkt me aan het dan andere mengsel te liggen.

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2009 12:49 #5 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Uitlaat knalt bij gas dichtdraaien (AT)
Beetje choke betekent dat je de motor verzuipt, hij loopt dan te rijk, stationair zal dan dalen. Hoe dit het knallen voorkomt? Ik zou denken dat er dan nog meer onverbrande benzine in de uitlaat komt. Als deze lucht aanzuigt zal ie toch ook dit verrijkte mengsel laten knallen.

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2009 14:44 #6 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Uitlaat knalt bij gas dichtdraaien (AT)
Laat ff weten wat het was zodra je het gevonden hebt, zoals headless al zei, dat wil ik ook!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2009 14:47 #7 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Uitlaat knalt bij gas dichtdraaien (AT)

Laat ff weten wat het was zodra je het gevonden hebt, zoals headless al zei, dat wil ik ook!


Ik wil je wel een boortje sturen om wat gaatjes in je uitlaat te maken !!

Op zeker dat je knallen krijgt !

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2009 14:59 #8 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Uitlaat knalt bij gas dichtdraaien (AT)

Ik wil je wel een boortje sturen om wat gaatjes in je uitlaat te maken !!

Op zeker dat je knallen krijgt !


malletje erbij waar ik moet boren?  ;)

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2009 18:16 - 04 mrt 2009 20:13 #9 door Frenkie H
Beantwoord door Frenkie H in topic Uitlaat knalt bij gas dichtdraaien (AT)
als je een vacuum benzine pomp hebt is de kans groot dat een van de slangen lek/gescheurd is dat is mij ook al een keer overkomen net alsof er jagers door het bos lopen! nieuwe slang en opgelost.

Ook de aansluiting van carbs. kunnen wat los zitten even aandraaien helpt meestal al.

Beide zorgde bij mijn motor voor knallen na gas dicht draaien.

succes

frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2009 19:17 #10 door El Maroq
Beantwoord door El Maroq in topic Uitlaat knalt bij gas dichtdraaien (AT)
Bij mijn alp hetzelfde probleem gehad, gas dicht en plofplof. Bij mij hadden de kleppen een stelbeurt nodig. De uitlaatpakkingen waren in orde ploffen kwam alleen doordat de achterste cilinder niet lekker liep. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2009 00:00 #11 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Uitlaat knalt bij gas dichtdraaien (AT)
Bij de Alp ( iig de PD06) is het normaal dat ie af en toe knalt. Volgens mij komt het door het kleine gaatje wat onderop bij het begin van het expansiedeel zit....die is om vocht weg te laten lopen omdat de uitlaatopeningen iets schuin staan waardoor er regen in kan komen...

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2009 17:07 #12 door Mark
Beantwoord door Mark in topic Uitlaat knalt bij gas dichtdraaien (AT)
Iedereen bedankt voor het mee denken!
Het probleem is opgelost, vanmorgen mijn originele uitlaat eronder gezet en daarna nog een keer getest door er een doek tegenaan te houden. Bij de "oude" uitlaat kon ik niets zien maar de motor bleef ongeveer hetzelfde doorlopen nu mijn originele uitlaat er weer onder zit slaat hij bijna af als ik die doek erachter houdt!

Dat gaf hoop, toen er maar op gesprongen voor een echte test. Na ruim 2 uur toeren heeft hij nog 3 knallen gegeven maar die zijn te verwaarlozen met het geknal van afgelopen weken!!
Ik ben nu helemaal klaar voor de openingsrit!! Dit gaat mijn eerste rit worden met deze leuke club, en ik ga hem in ieder geval niet ver"knallen"  :angel:

Africa Twin RD03

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden