Van 25 kw naar normal vermogen

21 juni 2009 16:49 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Volgens mij stond ditzelfde verhaal  ook al eerder in deze topic !!! ;)
En, je zou natuurlijk ook de RDW gewoon kunnen bellen zoals ik dat heb gedaan.Timy heeft de rest uitgezocht vwb de techniek.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2009 22:09 - 21 juni 2009 22:10 #22 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Van 25 kw naar normal vermogen

Het stukje onder techniek over het terugbrengen naar vol vermogen na 25kw maakt het voor mij niet duidelijker. Als ik het goed heb moet ik dus eerst zelf de rubbers er uit halen, en vervolgens (fysiek) naar de rdw voor een keuring. Is het ritje van huis naar de RDW dan illegaal? Wat vraagt de RDW voor een keuring? Ik neem aan dat als ik 'em naar een dealer rij en alles door hun laat doen ik een vermogen kwijt ben..

Niels


Geknipt uit het stukje techniek.... Lijkt me vrij duidelijk  ???
Voor het verlagen van het motorvermogen naar 25 kW moet u contact opnemen met de importeur van uw motorfiets. Deze is verantwoordelijk voor de wijziging van het motorvermogen naar 25 kW en stelt een verklaring van de ombouw (conformiteitsverklaring) op.
Deze verklaring stuurt u, of de importeur, samen met het complete kentekenbewijs* met een begeleidende brief naar de RDW.

En
Resume:
Terugzetten Transalp kan als:
- 600 Transalp vanaf 1994, alleen 2 inlaatrubbers vervangen;
- 650 Transalp, 2 inlaatrubbers incl. ontstekingsunit vervangen;
- 700 Transalp, momenteel nog niet.
Alleen via dealer.

Je MAG het niet zelf en je dealer MOET het dus doen. Dit is door zowel de Honda dealer als het RDW verteld. En dat kosten van een vermogen valt mee want het zijn alleen de rubbers vervangen.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2009 01:35 #23 door niels_w
Beantwoord door niels_w in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Hoi Timy,

Ik stel je moeite echt op prijs maar dat is inderdaad precies het stukje dat het voor mij niet duidelijk maakte. Het eerste deel gaat over het terugbrengen tot 25kw, en is voor mij niet aan de orde. In het tweede deel beschrijf je op welke manier mijn alp in het verleden is teruggebracht tot 25kw, wat inderdaad klopt, maar wat mijn vraag niet beantwoord.

Op welke manier zou dit iets verduidelijken over de gang van zaken voor het van 25kw naar vol vermogen terugbrengen van een alp? En nogmaals, het gaat me niet om de handeling die ik aan mijn motor moet doen, maar om het in orde brengen van alles er omheen.

Ik zal morgen de RDW bellen om Danny's verhaal (hopelijk) te bevestigen. Als het even mee zit kan ik dan zelf mijn rubbers vervangen en door middel van een (telefonische) mededeling de RDW en mijn verzekering op de hoogte brengen.

Niels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2009 01:37 #24 door niels_w
Beantwoord door niels_w in topic Van 25 kw naar normal vermogen
en:

Ik zal ook eens bij een dealer vragen wat die ervan zegt. Hopelijk zal mijn vermogen alleen toenemen.

;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2009 10:26 #25 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Ah, verkeerd gelezen....net 3 MS1000 dagen achter de rug en ipv 25kw NAAR vol vermogen dacht ik dat je m terug wilde zetten.

Denk dat dat overigens precies dezelfde weg is.

suc7 iig en laat het ff weten aub

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2009 16:48 #26 door niels_w
Beantwoord door niels_w in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Net met de RDW gebeld. Als je de motor zelf naar vol vermogen terugbrengt hoef je alleen je kentekenbewijs naar de RDW te sturen en dan krijg je binnen 2 weken een nieuw kentekenbewijs thuisgestuurd. In de tussentijd mag je met een kopietje rijden, maar als je een chagrijnige agent tegenkomt krijg je een boete.

Ik neem aan dat de verzekering nog minder moeite is en dus met een simpel telefoontje kan worden geregeld.

Kortom, het hoeft dus niet per se door een dealer te gebeuren en je hoeft ook niet langs de RDW voor een keuring.

Niels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2009 21:53 #27 door niels_w
Beantwoord door niels_w in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Ik heb niet gevraagd hoe het met ingevoerde 25kw motoren zit. Dat was voor mij ook niet van toepassing. Ik kan me voorstellen dat die wel nog eens door de 'echte' keuring moeten, klinkt logisch. Volgens 'mijn' RDW mevrouw waren vorige week de regels ook een beetje veranderd. Ze moest het zelf dus ook nog even opzoeken.

Danny, ik las trouwens pas nadat ik mijn vorige bericht poste dat jij het elders al had geschreven in een ander topic. Gelukkig komen de verhalen overeen.. :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.061 seconden