Van 25 kw naar normal vermogen

06 mrt 2009 18:26 #1 door Martijn
Van 25 kw naar normal vermogen werd gestart door Martijn
Een motor terug brengen in normaal vermogen wat dien je dan allemaal te veranderen.
Dus van 25 KW in normaal vermogen brengen. Van 34 naar 48 PK, heeft dat consequenties met betrekking tot het verbruik van de motor, of maakt dat niets uit want er worden diverse dingen vetreld wel doen of niet doen.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2009 19:31 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Van 25 kw naar normal vermogen

Een motor terug brengen in normaal vermogen wat dien je dan allemaal te veranderen.
Dus van 25 KW in normaal vermogen brengen. Van 34 naar 48 PK, heeft dat consequenties met betrekking tot het verbruik van de motor, of maakt dat niets uit want er worden diverse dingen vetreld wel doen of niet doen.


hallo martijn,

je even niet meer gesproken maar hopelijk vond je het proefrondje van mij niet onvergeeflijk

zomaar zonder te vragen....  :angel:

in mijn bescheiden wereld  de cdi unit/regelunit  en de inlaat rubbers bij de xl 700 v

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2009 11:42 #3 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Ik zal dit even de wereld uit helpen het gaat niet over mijn motor want die is standaard want ik mag alle motoren rijden. Het gaat om een goede vriendin die heeft een Suzuki GS500 bj. 07

Welk ritje bedoelde jij Ad om naar jou toe te rijden voor nieuwe bandjes?

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2009 09:10 #4 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Ik heb destijds mijn alp terug gezet van vol vermogen naar 25kw en weer terug.
Dit was gedaan met inlaatrubbers.

Eigenlijk heb ik nooit een enorm verschil met mn alp gevoeld. Het enige wat ik merkte was bij een inhaalactie dat de motor z'n trekkracht wel even een verschil was. Maar dit was binnen no-time weer normaal voor het gevoel. Verbruik etc was geen verschil.

Waar is de suzuki mee terug gezet? Het kan op 1001 manieren namelijk.

iig;
als het op kenteken 25kw is, naar het RDW toe om weer een vol vermogen kentekenbewijs te regelen (laten keuren dus).

That's it, denk ik zo

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2009 21:54 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Maar nu zonder gekheid.
Wie kan nu echt vertellen hoe het zit.
Hoe breng je een transalp terug van 25 kW naar origineel vermogen en hoe zit dat met het RDW.

Wie heeft een echt antwoord
???

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2009 22:43 - 09 mrt 2009 22:46 #6 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Zie hierboven?  :'(
Of ben je mijn reactie vergeten te lezen  ;)

En om het HELEMAAL duidelijk te maken
www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/motor/keu...g_na_wijzigingen.htm
Alleen nog op keuring aanvragen klikken en je kan m laten keuren....(2min zoeken)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2009 23:24 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Van 25 kw naar normal vermogen

Kijk even naar de andere topic(aangeboden)
Hier komen de antwoorden ook terug.
Transalp 1996, 61000 km, 2,600 euro. 25 kw!

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2009 23:32 #8 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Klopt maar dat is een aangeboden topicje, logisch dat mensen het niet verwachten daar  :P

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2009 23:40 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Oke, dan weten we beiden nu hoe het zit.
Bedankt voor je inbreng en ik heb inmiddels de site van RDW bekeken.
Heb ook info gevraagd per mail, die ik zal toevoegen als ik antwoord krijg.
Ik zie nergens staan of hij nu wel of niet gekeurd moet worden en dat is nu precies wat ik heb opgevraagd.Ook de kosten zijn belangrijk toch !
Inmiddels wordt het dan wel een stuk duidelijker  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2009 08:48 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Informatie gekregen bij de RDW.

Hier bleek dat als de motor met 25 kW is geïmporteerd, dus af fabriek op kenteken 25 kW is, moet het via de importeur worden aangepast  en moet de motor opnieuw worden aangeboden bij de RDW
Het wordt dan wel kostbaarder dan wanneer de motor is aangepast, nadat het kenteken is afgegeven.
In dit laatste geval kan het kenteken gewoon worden opgestuurd naar de RDW en is het kosteloos.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2009 09:15 #11 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Super! Top dat je het hebt uitgezocht!
Nu kunnen we iedereen met de 25kw vraag naar dit topicje sturen  :)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2009 11:09 #12 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Hoy Timy,
Hoe heb je dat gedaan dan dat terugbrengen, en weer herstellen???
Moet er dan helemaal niks worden afgesteld opnieuw ??
Niet dat ik technisch ben, maar als het werkelijk zo simpel is heeft het dan wel zin om hem op 25 kW te zetten. Is het alleen maar een kwestie van rubbertjes vervangen en hoe moet dat dan ???  Waar moet je op letten.... enzovoort.
Misschien handig dan om alle zaken op een rij te zetten en stap voor stap te beschrijven.
Dan wordt het ook voor iedereen leesbaar en heeft het topic behoorlijk wat meerwaarde.

Groet



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2009 15:18 - 12 mrt 2009 15:41 #13 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Het terugzetten naar 25kw met de inlaatrubbers is enorm eenvoudig.
Gewoon de rubbers kopen en erin prutsen. Let op: dit is letterlijk prutsen...

Ik heb nooit iets af hoeven stellen, de motor liep nog steeds als een zonnetje.
Toen ik eenmaal naar normaal vermogen mocht heb ik de rubbers er weer tussenuit geprutst en de originele erin gedaan. That's it!

Maar ik heb destijds de motor niet op kenteken terug gezet omdat ik in de veronderstelling was dat een bewijsje van een motorzaak voldoende was. Gelukkig nooit ellende gehad maar met een beetje pech krijg je een ongeval en ga je voor gaas omdat je een zware fiets rijdt (dus zonder officieel rijbewijs).

Ik zal eens het eea samenvoegen.  :)
Maar even geduld voor het resultaat er is aub  :D




Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2009 22:23 #14 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Van 25 kw naar normal vermogen

Ik zal eens het eea samenvoegen.  :)
Maar even geduld voor het resultaat er is aub  :D


Ik heb het bijnaaa rond  ;)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2009 18:07 #15 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Het 'stuk' ligt ter keuring bij de sitechef RobTA.
Ik heb het RDW geinformeerd en de Honda dealer, de wijze zoals ik hem beschreven heb is dus de wijze die het RDW en de Honda dealer hanteert.


Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2009 20:17 #16 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Van 25 kw naar normal vermogen
De beschrijving over how-to staat op de nieuwe site onder het kopje 'Algemene Techniek'.
Ik heb het RDW en Honda ervoor om info gevraagd en dit is volgens hen beide DE wijze zoals het behoord.

suc7 ermee

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2009 15:01 #17 door niels_w
Beantwoord door niels_w in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Het stukje onder techniek over het terugbrengen naar vol vermogen na 25kw maakt het voor mij niet duidelijker. Als ik het goed heb moet ik dus eerst zelf de rubbers er uit halen, en vervolgens (fysiek) naar de rdw voor een keuring. Is het ritje van huis naar de RDW dan illegaal? Wat vraagt de RDW voor een keuring? Ik neem aan dat als ik 'em naar een dealer rij en alles door hun laat doen ik een vermogen kwijt ben..

Niels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2009 20:41 #18 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Van 25 kw naar normal vermogen

Het stukje onder techniek over het terugbrengen naar vol vermogen na 25kw maakt het voor mij niet duidelijker. Als ik het goed heb moet ik dus eerst zelf de rubbers er uit halen, en vervolgens (fysiek) naar de rdw voor een keuring. Is het ritje van huis naar de RDW dan illegaal? Wat vraagt de RDW voor een keuring? Ik neem aan dat als ik 'em naar een dealer rij en alles door hun laat doen ik een vermogen kwijt ben..

Niels


Sinds wanneer boeit dat de overheid....

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2009 10:55 #19 door niels_w
Beantwoord door niels_w in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Dat boeit mij... Die opmerking staat los van de rest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2009 13:29 #20 door niels_w
Beantwoord door niels_w in topic Van 25 kw naar normal vermogen
Ha Danny,

Dat is goed nieuws, bedankt voor het zoeken!

Niels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden