Deel 2 (moest even foto's zoeken en verkleinen).
Intussen was er allerlei gebeurd. Ik was met Wilfred (een cagiva en ducati fanaat) in contact gekomen. Na een hoop heen en weer gemail 900 frame en een goed dashboard bij hem gekocht samen met nog wat kleine spullen...
Op de terugweg naar huis begon die grijze massa in mijn hoofd toch te denken aan de nieuwe 'mogelijkheden' die dit nieuwe frame biedt. Waarom zou ik dat 750 blok hier in bouwen? Hoop werk, blok zou toch een GROOT onderhoud nodig hebben na 90K, dus waarom niet opzoek gaan naar een 900 blokje.
Thuis gekomen meteen alle europese verkoopsites afgespeurd en erachter gekomen dat zo'n kaal 900 blok gemiddeld nog 800 a 1000€ moet opleveren, dat had ik er niet voor over. Tot ik op een dag op een italiaanse verkoopsite een 900 injectie blok te koop vond voor zeer weinig, geen foto's, verkoper kon er ook geen maken, maar was wel zeer vriendelijk en behulpzaam. Nadeel, er zat een barst in het blok en ik zou een ECU moeten vinden... Blokje gekocht en na lang wikken en wegen, geruild tegen een carb gevoed 900 blok met 40K en prima in orde.
Dat blokje beginnen inbouwen in het frame.
Hier foto's van de 750 (die als donor zou dienen) zonder kuipen.
En hier foto's van het 900 mainframe met blok en alu subframe (kan honda nog wat van leren trouwens).
Wordt vervolgd...