Draadloze bandenspannings meter

15 mrt 2009 15:09 #1 door allroader
Draadloze bandenspannings meter werd gestart door allroader
Ik ben voornemens om een draadloze bandenspannings meter voor mijn dero aan te schaffen. Het rijden met de juiste bandenspanning is toch de veiligheid waar we naar zoeken!! Ik heb hiervoor al wat rondgesnuffeld op het internet. Twee merken sprongen er uit de TIRE WATCH en de TPMS van Atrium enterprises. De kosten liggen rond de 150 tot 200 euro. Voor de TPMS 2 is een groepsaankoop zeeeer interessant.
Dus heeft iemand ervaring met 1 van de 2? Is het iets om vanuit de club een aanvraag te doen voor een groepsaankoop.........
Ik ben er in iedergeval enthousiast van geworden!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2009 17:52 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Draadloze bandenspannings meter
he als je echt niet meer weet wat je met je geld moet doen mag je het ook naar mij overmaken hoor :P, Wat is het voor moeite om zo af en toe je bandenspanning op de ouderwetse manier te meten, en hoe vaak kom je er dan achter dat het echt niet meer klopt? Dit is het soort veiligheid dat je wordt aangepraat door bijvoorbeeld de nederlandse regering, weggegooid geld!!

grtjs arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2009 21:39 - 15 mrt 2009 21:42 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Draadloze bandenspannings meter
hallo,

heb troost arthur... het wordt binnen afzienbare tijd op auto's al verplicht voor de fabrikanten.

er zijn sysytemen die werken met een zender die aan de binnen zijde zit of systemen die op het ventiel gedraaid worden.

maar in het algemeen zijn ze nog steeds erg groot en dus kwetsbaar
daar komt bij dat bij de demontage /montage van de band de grootst mogelijke voorzichtigheid dient plaats te vinden
een sensor is kostbaar maar dient toch  ook een keer vervangen te worden net zoals alle ventielen verouderen ook hier  de afdichtingen

de systemen reageren op druk verlies en als dit snel gaat geven ze ook nog  een  waarschuwing

dit kan je dus  voldoende tijd geven om  een veilig heenkomen te zoeken,
het is een zogenaamd preventief veiligheids systeem met een zeer geringe meerwaarde  voor de motorrijder.
banden zijn bijna geen probleem issue

brandstof verbruik tav banden spanning wel
overigens moeten we de reguliere controle van de banden spanning los zien van dit systeem,
dit systeem is vooral bedoelt om tijdig veel druk verlies aan te geven en de bestuurder hiervoor te waarschuwen zodat deze de juiste keuze kan maken






Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2009 22:30 #4 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Draadloze bandenspannings meter
hoi Ad

En hoe zit het met het opnieuw uitbalanceren van je wielen ???
is dat nodig (ja/nee)???

ik heb nm alle twee de sets hier liggen deze waren destijds te koop bij de Makro
en binnen no time uitverkocht
1 x 6 zenders + ontvanger, deze zijn eigenlijk voor auto + caravan of vrachtauto
1 x 4 zenders +ontvanger, deze zijn te gebruiken voor auto's en motoren

maar ik heb ze nog niet gemonteerd omdat ik het gewicht
van die zendertjes behoorlijk vind
heb jij daar een antwoordt Ad

gr Bikkel (Felix)

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2009 22:45 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Draadloze bandenspannings meter

hoi Ad

En hoe zit het met het opnieuw uitbalanceren van je wielen ???
is dat nodig (ja/nee)???

ik heb nm alle twee de sets hier liggen deze waren destijds te koop bij de Makro
en binnen no time uitverkocht
1 x 6 zenders + ontvanger, deze zijn eigenlijk voor auto + caravan of vrachtauto
1 x 4 zenders +ontvanger, deze zijn te gebruiken voor auto's en motoren

maar ik heb ze nog niet gemonteerd omdat ik het gewicht
van die zendertjes behoorlijk vind
heb jij daar een antwoordt Ad

gr Bikkel (Felix)


je wiel moet inderdaad uitgebalanceerd worden,

nu heeft ieder wiel (tenzij je een nul wiel hebt) een eigen onbelans dus daar kunnen we handig gebruik van maken echter  als het een systeem betreft wat als vervanging dient van het ventiel is het lastiger
dan wordt het dus compenseren en dus afwachten wat het gaat worden,

de systemen met klem band hebben dan mijn voorkeur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.067 seconden