Forte oil fortifier

29 apr 2011 14:25 #1 door Broertje
Forte oil fortifier werd gestart door Broertje
Beste, heeft er iemand ervaring met Forte oil fortifier ?
Inmiddels heb ik met mijn Varadero de 100.000 km zelf gepasserd  ;D

Ik heb eerlijk gezegd nog niet een heel goed beeld hoeveel meer olie ik aan het verbruiken ben.
Maar inmiddels met z'n leeftijd van 11 jaar en de ruime ton nu....verbruikt hij iets meer olie wel.
Roken ofzo doet hij niet....Moet even goed kijken wat ik er nu zo bij moet gooien op een paar duizend km.

Maar het spul van Forte, je leest er zoveel verschillende verhalen van. Dus kijken of iemand het alhier eens heeft gebruikt en de ervaring weet.

BTW ik was denk ik van het forum gedonderd....dus heb mij opnieuw aangemeld. ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2011 15:20 #2 door Dero-Ryder
Beantwoord door Dero-Ryder in topic Forte oil fortifier
Slick50 Is ook een hele goede optie, had ik ook in de Goldwing gedaan, en die was van '82.  Dat scheelde heel wat, en hij liep ook een stuk rustiger.

29 apr 2011 19:54 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Forte oil fortifier
ondanks dat er mensen slick ...bla bla hebben gebruikt..

gebruik het produkt nooit.....
de firma dupont(ontdekker van telfon) heeft nooit het produkt willen leveren op de manier waarop de fabrikant van slick het ging verkopen omdat het uiteindelijk verstoppingen veroorzaakt. in de oliekanalen en als je geluk heb in het oliefilter
het is echt weg gegooit geld met een enorm risico

de producten  van forté zijn alleen bedoeld voor de professionele gebruiker in het geval van jouw vraag is het een viscositeits verbeteraar
en een deel van een behandeling

olieverbruik komt voort uit verbranding of uit lekkage maar bedenk dat slijtage nooit opgevangen kan worden door welk product dan ook

de producten van forte zijn in staat veel vervuilingen  op te lossen  zonder demontage en daar zit het voordeel
zo zou je  dus een engine flush kunnen toepassen om daarna  de olie en het filter te wisselen
en bij de nieuwe olie doe je seal conditioner en de oil fortifier aangevuld met de motopower1 en 2 voor reininging van de kleppen en brandstof systeem

overigens ben ik van mening dat als het olieverbruik 1 ltr op 1000 km  pas hoog is .. de rest is alleen maar hinderlijk

02 mei 2011 17:24 #4 door Broertje
Beantwoord door Broertje in topic Forte oil fortifier
Sorry voor mijn late reply.
Enorm bedankt voor jullie reacties. Ik ga eerst eens kijken wat het verbruik is :) meten is....
Ik laat nog even van mij horen dus.

02 mei 2011 20:57 #5 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Forte oil fortifier
Wees inderdaad voorzichtig met commerciële addictieven. Ik heb laatst nog een douche benzine van m'n auto gekregen: Had hem weggezet met een tankvol benzine/systeemreiniger: De slang van de brandstofpomp naar de carbs leek wel versteend...  ???

leermoment.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.083 seconden