synchronisatie & pilot screw

30 apr 2011 21:24 #1 door geuster
synchronisatie & pilot screw werd gestart door geuster
L.S.,


Na revisie van mijn xrv650 & afstelling kleppen.

Ben Ik mijn afrika twin verder aan het tunen met twee vacuum meters.

Het lukt om het vacuum constant & gelijk te krijgen, echter dit gaat ten kosten van een mooi stationair ... er treden meer haperingen op ...

Heeft het effect als Ik de pilot screw iets rijker zet?

of zijn er andere instel mogelijkheden?

Groeten,


Martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2011 21:29 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic synchronisatie & pilot screw
hallo martin,

sychroon laten draaien is iets heel anders dan mooi laten lopen.

daarkomt bij dat de sychroon afstelling alleen effect heeft op toeren beneden de 3500 rpm en daarboven komt de hoofdsproeier in beeld.

wil je een goede afstelling zul je ook een co 2 meter moeten gebruiken want een juist mengsel doe je niet op gevoel(harley way)

er mag een nzekers afwijking aanwezig zijn dus stel de motor af zodaning dat deze een mooi lauf cultuur heeft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2011 17:18 #3 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic synchronisatie & pilot screw
Een ander hulpmiddel om je benzine-lucht mengsel af te stellen is een doorzichtige bougie ( colortune)
Hiermee kijk je als het ware live in de verbrandingskamer.
Je kunt dan aan de kleur van de verbranding zien of het mengsel in de kamer de  goede samenstelling heeft.
Het geeft een verbazingwekkend goed resultaat, soms is een simpel idee het beste.

Veel succes met afstellen.
Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2011 23:51 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic synchronisatie & pilot screw
Het vacuum wordt bepaald door de stand van de gaskleppen onderling. Elke carburateur dient evenveel lucht aan te zuigen. De gaskleppen dienen derhalve een gelijke opening te hebben om dit te bewerkstelligen. De gasnaald bepaalt alleen hoeveel brandstof er bij een bepaalde hoeveelheid lucht wordt toegevoegd. De invloed van de luchtschroef is te verwaarlozen op het vacuum.

Stel de luchtschroef af op het aangeven standaard aantal slagen zoals vermeld in het WPH. Stel het vacuum af bij verhoogd stationair, zoals aangegeven in het WPH. Daarna kun je het lucht afstellen door aan elke afzonderlijke schroef te draaien totdat de motor op zijn hoogste stationair loopt. In principe loopt de motor dan ook op zijn 'mooist'. Als laatste stel je het stationair af naar het in het WPH opgegeven toerental.

Een CO-meter (niet CO2) vergemakkelijkt het afstellen van de luchtschroeven, maar als je de eerder genoemde procedure volgt, moet het CO daarmee ook redelijk goed staan. Kun je daarna wel ter controle even laten meten bij je dealer.

Tot slot, het kan zinvol zijn om vóór je het synchroon test, eerst de klepspeling te controleren en zonodig aan te passen, daar het aanpassen van de klepspeling van invloed kan zijn op het synchroon.

Grtz, Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden