Luitjes,
Vandaag heb ik tijdens m'n jaarlijkse bravok-dag gespot dat één van m'n remblokken uit elkaar aan het vallen is: De halve remvoering zit elders in de klauw.
Het betreft hier remblokken van het merk Carbone Lorraine. Ik dacht hiermee een goede koop te hebben (ze bijten nml als een gestoorde en zijn niet de goedkoopste). De remblokken die er hiervoor in zaten kwamen ook al in drie delen uit de klauw vallen toen ik m'n voorwiel er eens uit had, maar deze waren er door de vorige eigenaar nog ingezet (merk onbekend)
Is er iets wat ik niet weet over remblokken? de derde keer kom ik er misschien op een andere manier achter en daar heb ik >geen< zin in! Ik heb dik 80 euro betaald voor de blokken en verwacht ze dan ook gewoon te kunnen gebruiken totdat ze "op" zijn.
Het betreft trouwens standaard klauwen op een Africa Twin (60/70pk) met dynojet kit. Dezelfde klauwen zitten ook op een dikke CBR1000F "supersport" motor, dus aan een "undersized" systeem zal het dan niet liggen... toch?
Hoe voorkom ik uit elkaar vallende remblokken? Ander merk? Origineel Honda? feënstof? -O-