tom tom op de motor, maar dan anders.

25 mei 2011 22:16 #1 door Columbus
tom tom op de motor, maar dan anders. werd gestart door Columbus
Om de tomtom op de motor te monteren had ik een steuntje op m'n stuur zitten. 't werkte, maar de plaats was niets, je moest te ver naar beneden kijken.

'k dacht: dat moet anders, eerst wat onderdelen verzamelen:
kabeldoorvoer rubbertje, rvs busjes, rvs boutjes en moertjes, het oude steuntje en een steun van een auto carkit:
Bijlage:


het oude beugeltje en de steun aanpassen en samenvoegen:
Bijlage:


een paar gaatjes boren in het windscherm en de kabeldoorvoer rubbertjes plaatsen:
Bijlage:


beugelt monteren met de rvs busjes, boutjes en de moertjes:
Bijlage:


klaar voor gebruik:
Bijlage:


Bijlage:


De positie is een stuk beter, nadeeltje er valt een stukje van de tellers weg.

groeten Albert.

Always be nice to a diver, we know places, where nobody will find you.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2011 23:06 #2 door Neet
Beantwoord door Neet in topic tom tom op de motor, maar dan anders.
Zonde, ziet er niet uit, je kon ook wat verstelbare tentstokken kopen  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2011 23:30 #3 door Anne
Beantwoord door Anne in topic tom tom op de motor, maar dan anders.

Zonde, ziet er niet uit, je kon ook wat verstelbare tentstokken kopen  ;D


Onzin! Netjes gedaan, best een vet display, en kilometers staan toch wel op je tomtom.
Alleen is een tomtom niet zo goed in wandelroutes e.d, dus voor een transalp is hij niet ideaal :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2011 09:44 #4 door Columbus (at work)
Beantwoord door Columbus (at work) in topic tom tom op de motor, maar dan anders.

Zonde, ziet er niet uit, je kon ook wat verstelbare tentstokken kopen  ;D


Ik heb nog een origineel ruitje liggen, dus kan altijd nog terug naar de originele situatie en echt mooi is het inderdaad niet, maar wel beter afleesbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2011 11:16 #5 door Herrie
Beantwoord door Herrie in topic tom tom op de motor, maar dan anders.
Hoi Colombus, toch weer een ei van Christoffel Columbus, weer een plek erbij waar ik iets kan bevestigen voor mijn wereldreis. mooi gevonden. En ook veilig, je ziet wel vaak handgemaakte stuurbeugels die levensgevaarlijk zijn als je eens over je motor vliegt. Is wel lang geleden maar in mijn jeugd heel wat over het stuur gevlogen en dan ben je blij dat je nergens in of aan blijft haken. Volgens mij ook de goedkoopste oplossing, ik had eerst TomTom op mijn telefoon in een waterdicht tasje. Bedankt voor de tip.

Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen op de weg en gelukkig soms lekker droog bij Ad.
Woon in centrum Den Bosch, mensen met stukken altijd welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2011 12:20 #6 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic tom tom op de motor, maar dan anders.
Mooi gedaan, goed op praktisch gebruik gericht, ik gebruik een gelijksoortige constructie waarbij ik de Tom (ander merk overigens) in zo'n zelfde hoesje aan de linkerspiegel heb zitten. ik overweeg nu nog om een stopcontact te maken zodat de Tom ook kan opladen tijdens het rijden.

Slim gedaan,

Grtz

Michel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2011 12:39 #7 door Columbus (at work)
Beantwoord door Columbus (at work) in topic tom tom op de motor, maar dan anders.
dank je wel voor de complimenten.

ik overweeg nu nog om een stopcontact te maken zodat de Tom ook kan opladen tijdens het rijden.


een 12 Volt aansluiting had ik al eerder op het stuur gemaakt:


misschien dat ik deze nu ga verplaatsen naar de kuip.

groeten Albert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2011 13:42 #8 door Dero-Ryder
Beantwoord door Dero-Ryder in topic tom tom op de motor, maar dan anders.
Wat een gedoe met al die toeters en bellen, kun je ook net zo goed een Goldwing kopen ;D ;D  Is toch ook nog een Honda ;D ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2011 17:11 #9 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic tom tom op de motor, maar dan anders.
Toch denk ik dat er tussen een TA en een Goldwing (op details) enkele verschillen waarneembaar zijn...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2011 17:16 #10 door Dero-Ryder
Beantwoord door Dero-Ryder in topic tom tom op de motor, maar dan anders.

Toch denk ik dat er tussen een TA en een Goldwing (op details) enkele verschillen waarneembaar zijn...


Yep!! vooral de prijs ;D ;D  De nieuwe 1800 kost zo rond de € 40.000,00  ligt aan de uitvoering ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2011 17:24 #11 door Neet
Beantwoord door Neet in topic tom tom op de motor, maar dan anders.
Ram mount kan toch ook? Sloop je niets. Maar aan de reacties te zien heb je toch gescoord....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2011 20:20 #12 door Grey alp
Beantwoord door Grey alp in topic tom tom op de motor, maar dan anders.

je ziet wel vaak handgemaakte stuurbeugels die levensgevaarlijk zijn als je eens over je motor vliegt. Is wel lang geleden maar in mijn jeugd heel wat over het stuur gevlogen en dan ben je blij dat je nergens in of aan blijft haken


Ik heb de bijgeleverde RAM mount voor m'n Rider 2 op het stuur staan. En inderdaad moet ik telkens enigsins naar beneden kijken. Echt gevaarlijk vind ik dat niet ,het is hetzelfde als even in je spiegels kijken ,een blik werpen op je meters of even naast je kijken.
Wel gevaarlijk vind ik inderdaad als je naar voren gekatapuleerd word bij een frontale botsing je de stevig vastgezette GPS als eerste tegenkomt ,op je borstkas ,welke geen bescherming heeft zoals je rug ,ellebogen en schouders!.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2011 22:23 #13 door Big E
Beantwoord door Big E in topic tom tom op de motor, maar dan anders.
Het probleem wat jij, columbus, beschrijft herken ik wel. Ik zocht ook de oplossing om de nav zo hoog mogelijk te plaatsen, waarbij je makkelijk en goed zicht krijgt. Het was de bedoeling geweest om hem boven de tripmaster (AT) te plaatsen met behulp van een zelf gemaakte steun. Uiteindelijk heb ik de garmin gewoon met een verhoogde steun op het stuur geplaatst, mede omdat ik een blauwe tand met intercom heb, zodat ik minimaal op het scherm hoef te kijken. Fijn dat je, je topic met foto's geillustreerd hebt, want dat schept meer duidelijkheid. Het idee was ook goed, alleen jammer dat er mensen zijn die gelijk een ongenuanceerde mening geven, en geen oplossing geven voor het probleem.

Mzzl Eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2011 22:28 #14 door PimW
Beantwoord door PimW in topic tom tom op de motor, maar dan anders.
Zou me over die nav op die plek niet zo zorgen maken. Als je over het stuur gaat zul je eerder achter het ruitje blijven steken.
Zie ook zat mensen met hoge ruiten rijden en dat is geen probleem ofzo?

Je moet het natuurlijk niet te gek maken maar ik maak me niet zo druk om deze gps. Raak je hem dan houd je van dat vierkantje plastic weinig over. De boom die je DAARNA een kopstoot geeft des te meer ;)

Vind het wel een praktische oplossing zo  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2011 18:50 #15 door kees
Beantwoord door kees in topic tom tom op de motor, maar dan anders.
Nee ik vind het ook niet onaardig. Van binnenuit gezien prima opzet. Van buiten gezien kan het iets onopvallender, maar verder netjes gedaan!

Bromz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2011 20:40 #16 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic tom tom op de motor, maar dan anders.
Misschien heb je wat aan deze tip om het wat strakker te maken:
Gebruik ipv zeskant boutjes aan de 'buiten' kant van de ruit een imbusboutje met een lenskop.
Als je dan je scherm ook nog eens aan de buiten en binnenzijde met zwart plakfolie beplakt heb je ineens een heel ander gezicht.
Ik wel benieuwd of het scherm tijdens het rijden wel goed af te lezen is. M.a.w. blijft het een beetje trillingsvrij?

Je initiatief is er wel een van out of the box en dat mag ik wel  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2011 11:37 #17 door Columbus
Beantwoord door Columbus in topic tom tom op de motor, maar dan anders.

Misschien heb je wat aan deze tip om het wat strakker te maken:
Gebruik ipv zeskant boutjes aan de 'buiten' kant van de ruit een imbusboutje met een lenskop.
Als je dan je scherm ook nog eens aan de buiten en binnenzijde met zwart plakfolie beplakt heb je ineens een heel ander gezicht.
Ik wel benieuwd of het scherm tijdens het rijden wel goed af te lezen is. M.a.w. blijft het een beetje trillingsvrij?

Je initiatief is er wel een van out of the box en dat mag ik wel  ;)


De boutjes wil ik inderdaad nog een keer vervangen door de imbusboutje met een lenskop, maar mijn sponsor had alleen maar rvs zeskant in het magazijn liggen.
Op de ruit wilde ik zo'n "dakar" sticker plakken, maar na jaren bewaren kan ik deze niet meer vinden. misschien is zwart spuiten inderdaad een optie.
Van trillingen heb ik tot nu toe nog geen last gehad, maar ik heb nog geen snelweg test gedaan.

Albert.

Always be nice to a diver, we know places, where nobody will find you.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2011 19:28 #18 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic tom tom op de motor, maar dan anders.
Goedkoop systeem: stuurhouder kopen bij Halfords ( nog geen €10,- dacht ik)
tasje kopen bij Polo autonavigatie (Becker Traffic Assist) erin stekker in de 12 volts aansluiting doen klaar..
Toevallig past het snoer van ons Cobra communicatiesysteem ook in de navigatie en kan ik prima alles horen....
ps Becker Traffic Assist ideaal voor vrouwen, kauwt alles lekker vaak voor haha... :)) :))

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2012 17:11 #19 door Anne
Beantwoord door Anne in topic tom tom op de motor, maar dan anders.

Hallo allemaal, ik las iets van levensgevaarlijke stuurbeugels.........vandaag heb ik dit gefabriceerd om mijn GSM mee te nemen op de TA. (omdat ik hem toch maar niet verkoop voor een appel en een ei) Is dit ook levens gevaarlijk ? Volgens mij kan ik nergens aan blijven haken toch ?

Nou ja, je moet iets, het is wel verrekte handig om iets op je motor te hebben om de weg mee terug te vinden, heb ik gemerkt.

Misschien heeft iemand er iets aan, of raakt ie erdoor geinspireerd om iets beters te maken, vandaar dat ik het effe meld.

Nu nog kijken als de zon ooit nog eens gaat schijnen, of ik er dan ook nog iets op zie.

Groot nadeel, in de regen niet te gebruiken denk ik......


Let wel op; motor/outdoor-gpsen zijn op een speciale manier gesoldeerd van binnen; zodat ze trillingsbestendig zijn.
Een telefoon gáát op termijn kapot als je hem vastzet op je stuur. Termijn is in ieder geval een stuk korter dan de
normale economische levensduur van je telefoon. Let daar dus op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2012 22:50 #20 door Transit
Beantwoord door Transit in topic tom tom op de motor, maar dan anders.
Rij al jaren met een auto tomtom, bevestigd met een fietshouder en waterdicht tasje van de halfords.
Tussen de riser monteren en en het tasje leunt dan op de middenbeugel van het stuur, trilt dan ook niet, en dat op een twin  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden