- Berichten: 90
de betere keus is om dan te gaan voor de heidenau K 60
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
ook met de anakee is nog redelijk om wat off road te rijden. echter met de heideanu gaat dit gewoonweg beter.
levensduur laat ik buiten beschouwing
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als je door dit forum en het oude forum bladerd lees regelmatig dat Anakee's redelijk slijtvastzijn. Gaan regelmatig zo'n 25K mee. Maar je snapt natuurlijk wel dat je dan niet iedere keer met slippende banden weg moet rijden. Waarschijnlijk probeerde Ad je dat duidelijk te maken.OK, duidelijk.
Dit ivm gevarieerde rijgedrag per motor rijder waardoor dus ook de slijtage vd banden erg varieert?
Ik snap dat er niet op de km nauwkeurig de slijtage bepaald kan worden weer maar eerlijk gezegd vind ik dit toch een belangrijk aspect.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als je door dit forum en het oude forum bladerd lees regelmatig dat Anakee's redelijk slijtvastzijn. Soms wel zo'n 25K. Maar je snapt natuurlijk wel dat je dan niet iedere keer met slippende banden weg moet rijden. Waarschijnlijk probeerde Ad je dat duidelijk te maken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Alpelientje heeft 13 K gedaan met haar Heidenaus ;D Nu heeft zij natuurlijk een andere rijstijl dan ik, want op mijn AT deed ik er 5 a 6 K mee en toen waren ze op. Alpelientje heeft er eigenlijk voornamelijk weg kilometers mee gereden :-\ Af entoe wel offroad en dan had ze voldoende grip om lekker door te rijden en hoefde ik niet zo lang te wachten Het vierkant worden viel reuze mee, omdat zij best wel door een bocht heen durft te gaan, of het nu regent of nietMet de nadruk op soms, ook hier denk ik dat het de uitzondering is en niet de regel.
Heidenau is toch een ander soort band.
Ik heb ze er onder zitten omdat ik een paar offroad trainingen heb gedaan en ook mee wilde maken hoe noppen ongeveer voelen.
Ik schat dat het nu ongeveer 6 a 7 K is en ik ga ze echt vervangen omdat ze op de weg mooi vierkant worden. (ik rij nu eenmaal veeeeeel meer over de weg dan door zand)Bovendien heb ik het idee dat je op de weg door die noppen een behoorlijke resonantie op je motor krijgt. Mijn vingers gaan er van tintelen. Ik ga weer voor Anakees, vanmiddag rij ik na mijn werk naar JAQAD om ze er onder te laten zetten. Voor 190 euries, en dat is echt een lekkere prijs. Dan maar iets minder grip op gravel of zand, modder rij ik niet, dus ..........
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als je door dit forum en het oude forum bladerd lees regelmatig dat Anakee's redelijk slijtvastzijn. Gaan regelmatig zo'n 25K mee. Maar je snapt natuurlijk wel dat je dan niet iedere keer met slippende banden weg moet rijden. Waarschijnlijk probeerde Ad je dat duidelijk te maken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Klopt helemaal, dat van de BW. Heb ze ook op de At gehad en vond het een wereld band. Misschien dat die het wel gaat worden.25000km!! Zelfs de km's van voor- en achterband bijelkaar opgeteld kom ik daar nog niet aan.. Als je dat soort afstanden haald draai je volgens mij aan het verkeerde handvat.. :-X
Ik kom met Anakee's voor +/- 12000km en achter +/- 9000km ver, en dat is bij zeer afwisselend gebruik, sportief, woonwerk, rusig toeren, snelweg en binnendoor. Bandenspanning 2,2bar voor, 2,5 bar achter, gashandvat zit aan de rechterkant en kan vrij ver open
@ Bill: Anakee's zijn m.i. ongeschikt voor een zware allroad als de Varadero. Bij rustig toergebruik is er nog niet veel aan de hand maar als je wat sportiever rijdt kan zeker de achterband de combi van koppel en gewicht niet meer aan. Oorzaak zijn de te slappe wangen van de band, vooral van de achterband. Voel maar eens het verschil in karkasstijfheid tussen bv een BW501/502 en een Anakee dat weet je wat ik bedoel.
Bij mijn Varadero knapte het rijgedrag gigantisch op na montage van een set Bridgestone BW501/502's (in combi met aangepaste vering uiteraard)
Gr. Erik.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
..hoop nog steeds dat er mensen zijn die dit markt onderzoek in wille vullen..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
:-\ Ik zeg nietsDie Scorpion's zijn voor 95% op de weg gericht lijkt mij of niet ??? wel een mooi bandje
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.