banden club onderzoek

24 feb 2009 22:44 - 24 feb 2009 22:56 #81 door Pim
Beantwoord door Pim in topic banden club onderzoek

de betere keus is om dan te gaan voor de heidenau K 60


Ja? En dan bedoel je denk ik dat de grovere band 'beter' is (in mijn geval) ivm de off-road ritjes?

Ik vind `t lastig om een keus te maken...misschien wel omdat ik `m voor `t eerst maak.
- Heidenau K 60 set voor de transalp € 160 = goedkoop maar slijt dit harder? Of heeft het daar weer niets mee te maken?
- Michelin Anakee set voor de transalp € 190 - € 200 = gaan langer mee (op de weg)?

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2009 23:25 #82 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic banden club onderzoek
hallo,

ook met de anakee is nog redelijk om wat off road te rijden. echter met de heideanu gaat dit gewoonweg beter.

levensduur laat ik buiten beschouwing

(ps de bandenactie loopt nog maar enkele dagen )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2009 09:00 #83 door Pim
Beantwoord door Pim in topic banden club onderzoek

ook met de anakee is nog redelijk om wat off road te rijden. echter met de heideanu gaat dit gewoonweg beter.


          OK, duidelijk.  :)

levensduur laat ik buiten beschouwing

         
Dit ivm gevarieerde rijgedrag per motor rijder waardoor dus ook de slijtage vd banden erg varieert?
Ik snap dat er niet op de km nauwkeurig de slijtage bepaald kan worden weer maar eerlijk gezegd vind ik dit toch een belangrijk aspect.

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2009 09:51 #84 door willem
Beantwoord door willem in topic banden club onderzoek
Mijn laatste AT-banden waren min of meer per ongeluk Dunlops. Die waren verassend goed. Stuur gedrag was aanzienlijk beter dan met de Tourance. Banden liepen ook helemaal (ronder?) af, dit in tegenstelling tot de door mij aanbeden Metzlers. Prijs was ook beter (toen). Helaas heb ik ze niet af kunnen rijden.....  :'(.

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2009 10:41 #85 door Gijs
Beantwoord door Gijs in topic banden club onderzoek
Misschien zijn die zachter aan de zijkant? Bepaalde banden hebben een zachter rubber op het vlak dat gebruikt wordt in bochten, de conti's hebben dat ook begreep ik. Wel een voordeel lijkt me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2009 11:38 - 25 feb 2009 11:40 #86 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic banden club onderzoek

          OK, duidelijk.  :)
         
Dit ivm gevarieerde rijgedrag per motor rijder waardoor dus ook de slijtage vd banden erg varieert?
Ik snap dat er niet op de km nauwkeurig de slijtage bepaald kan worden weer maar eerlijk gezegd vind ik dit toch een belangrijk aspect.

Als je door dit forum en het oude forum bladerd lees regelmatig dat Anakee's redelijk slijtvastzijn. Gaan regelmatig zo'n 25K mee. Maar je snapt natuurlijk wel dat je dan niet iedere keer met slippende banden weg moet rijden. Waarschijnlijk probeerde Ad je dat duidelijk te maken.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2009 11:50 - 25 feb 2009 11:56 #87 door Pim
Beantwoord door Pim in topic banden club onderzoek

Als je door dit forum en het oude forum bladerd lees regelmatig dat Anakee's redelijk slijtvastzijn. Soms wel zo'n 25K. Maar je snapt natuurlijk wel dat je dan niet iedere keer met slippende banden weg moet rijden. Waarschijnlijk probeerde Ad je dat duidelijk te maken.


Dit is precies de info waar ik naar zocht/zoek: "Soms wel zo'n 25K".
Weet jij soortgelijke info te vinden over de Heidenau K60?

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2009 12:10 - 25 feb 2009 12:19 #88 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic banden club onderzoek
Met de nadruk op soms, ook hier denk ik dat het de uitzondering is en niet de regel.

Heidenau is toch een ander soort band.
Ik heb ze er onder zitten omdat ik een paar offroad trainingen heb gedaan en ook mee wilde maken hoe noppen ongeveer voelen.
Ik schat dat het nu ongeveer 6 a 7 K is en ik ga ze echt vervangen omdat ze op de weg mooi vierkant worden. (ik rij nu eenmaal veeeeeel meer over de weg dan door zand)Bovendien heb ik het idee dat je op de weg door die noppen een behoorlijke resonantie op je motor krijgt. Mijn vingers gaan er van tintelen. Ik ga weer voor Anakees, vanmiddag rij ik na mijn werk naar JAQAD om ze er onder te laten zetten. Voor 190 euries, en dat is echt een lekkere prijs. Dan maar iets minder grip op gravel of zand, modder rij ik niet, dus ..........

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2009 14:35 - 25 feb 2009 14:41 #89 door Bill
Beantwoord door Bill in topic banden club onderzoek

Met de nadruk op soms, ook hier denk ik dat het de uitzondering is en niet de regel.

Heidenau is toch een ander soort band.
Ik heb ze er onder zitten omdat ik een paar offroad trainingen heb gedaan en ook mee wilde maken hoe noppen ongeveer voelen.
Ik schat dat het nu ongeveer 6 a 7 K is en ik ga ze echt vervangen omdat ze op de weg mooi vierkant worden. (ik rij nu eenmaal veeeeeel meer over de weg dan door zand)Bovendien heb ik het idee dat je op de weg door die noppen een behoorlijke resonantie op je motor krijgt. Mijn vingers gaan er van tintelen. Ik ga weer voor Anakees, vanmiddag rij ik na mijn werk naar JAQAD om ze er onder te laten zetten. Voor 190 euries, en dat is echt een lekkere prijs. Dan maar iets minder grip op gravel of zand, modder rij ik niet, dus ..........

Alpelientje heeft 13 K gedaan met haar Heidenaus  ;D :o Nu heeft zij natuurlijk een andere rijstijl dan ik, want op mijn AT deed ik er 5 a 6 K mee en toen waren ze op. Alpelientje heeft er eigenlijk voornamelijk weg kilometers mee gereden :-\ Af entoe wel offroad en dan had ze voldoende grip om lekker door te rijden en hoefde ik niet zo lang te wachten ;) Het vierkant worden viel reuze mee, omdat zij best wel door een bocht heen durft te gaan, of het nu regent of niet :o
Al met al is de Heidenau een allround band die met een beheerste rijstijl best lang mee gaat.
Op mijn Varadero liggen nu Anakees, maar daar ben ik nu weer niet kapot van. Ik vindt dat ze best wel snel glijden met nat weer. Denk dat ik hierna maar voor Metzlers ga, of mischien toch maar TKC ;) :P :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2009 19:34 - 25 feb 2009 19:40 #90 door Erik
Beantwoord door Erik in topic banden club onderzoek

Als je door dit forum en het oude forum bladerd lees regelmatig dat Anakee's redelijk slijtvastzijn. Gaan regelmatig zo'n 25K mee. Maar je snapt natuurlijk wel dat je dan niet iedere keer met slippende banden weg moet rijden. Waarschijnlijk probeerde Ad je dat duidelijk te maken.


25000km!!  :o  Zelfs de km's van voor- en achterband bijelkaar opgeteld kom ik daar nog niet aan..  Als je dat soort afstanden  haald draai je volgens mij aan het verkeerde handvat..  :-X  ;)

Ik kom met Anakee's voor +/- 12000km en achter +/- 9000km ver, en dat is bij zeer afwisselend gebruik, sportief, woonwerk, rusig toeren, snelweg en binnendoor. Bandenspanning 2,2bar voor, 2,5 bar achter, gashandvat zit aan de rechterkant en kan vrij ver open  :P



@ Bill: Anakee's zijn m.i. ongeschikt voor een zware allroad als de Varadero. Bij rustig toergebruik is er nog niet veel aan de hand maar als je wat sportiever rijdt kan zeker de achterband de combi van koppel en gewicht niet meer aan. Oorzaak zijn de te slappe wangen van de band, vooral van de achterband. Voel maar eens het verschil in karkasstijfheid tussen bv een BW501/502 en een Anakee dat weet je wat ik bedoel.
Bij mijn Varadero knapte het rijgedrag gigantisch op na montage van een set Bridgestone BW501/502's (in combi met aangepaste vering uiteraard)

Gr. Erik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2009 22:08 #91 door Bill
Beantwoord door Bill in topic banden club onderzoek

25000km!!  :o  Zelfs de km's van voor- en achterband bijelkaar opgeteld kom ik daar nog niet aan..  Als je dat soort afstanden  haald draai je volgens mij aan het verkeerde handvat..  :-X  ;)

Ik kom met Anakee's voor +/- 12000km en achter +/- 9000km ver, en dat is bij zeer afwisselend gebruik, sportief, woonwerk, rusig toeren, snelweg en binnendoor. Bandenspanning 2,2bar voor, 2,5 bar achter, gashandvat zit aan de rechterkant en kan vrij ver open  :P



@ Bill: Anakee's zijn m.i. ongeschikt voor een zware allroad als de Varadero. Bij rustig toergebruik is er nog niet veel aan de hand maar als je wat sportiever rijdt kan zeker de achterband de combi van koppel en gewicht niet meer aan. Oorzaak zijn de te slappe wangen van de band, vooral van de achterband. Voel maar eens het verschil in karkasstijfheid tussen bv een BW501/502 en een Anakee dat weet je wat ik bedoel.
Bij mijn Varadero knapte het rijgedrag gigantisch op na montage van een set Bridgestone BW501/502's (in combi met aangepaste vering uiteraard)

Gr. Erik.

Klopt helemaal, dat van de BW. Heb ze ook op de At gehad en vond het een wereld band. Misschien dat die het wel gaat worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2009 23:51 #92 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic banden club onderzoek
ik hoop nog steeds dat er mensen zijn die dit markt onderzoek in wille vullen , ik wil echt gaan voor de + 100 reacties,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2009 11:19 - 23 mrt 2009 11:21 #93 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic banden club onderzoek
Ik heb altijd bridgestone TW 47/49 gehad op m'n TA,, grootste nadeel vond ik eerste jaar doen ze het prima op de weg daarna worden ze hard of stug en dan voel je hem wringen & glijden in snelle bochten , off road gaat wel mits het zand niet te diep of rul word en modder is niks..

Toen ik m'n AT kocht lag er een bridgestone  501/502 , prima wegband ,, maar vond een metzelar tourance leuker voor overwegend asfalt werk en kan iets meer hebben naast de weg

heb nu Heindenkau K60 ,, is een goede band , is offroad beter dan de tw 47/49 en op het asfalt ook ben nu aan het 2e seizoen begonnen.  de grens ligt stukken verder de achterkant schiet veel minder alle kanten op. wel merk is dat band gevoelig is voor de warmte = grip
en de blokken kunnen bewegen dat merk je als je een bocht in knalt dat de ban wringt in een lang snelle bocht gaat dat wel maar bij een S bocht niet en dan moet je wel opletten.

Ik denk dat ik na deze set toch weel een setje tourance ga monteren omdat ik te weinig off road ga
en op de snelweg is 160 + niet zo leuk , hoop herrie en wat trillingen.
wel vind ik het geweldig dat de band dik is , heb er al een spijker uit getrokken zonder lek en met die bridgestone 501/502 had ik met een kleinere spijker gelijk de binnen band kapot ,, heb nu een compressor aan boord.

ik heb nog de standaard vering

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2009 15:10 #94 door kees
Beantwoord door kees in topic banden club onderzoek

..hoop nog steeds dat er mensen zijn die dit markt onderzoek in wille vullen..


Mschien off-topic reacties verplaatsen naar een nieuw, genaamd 'Jouw ervaring met welke band?'.

Maar ach.. ik ga ook wel ns off-topic dus hand maar in eigen boezem. Bij deze dan.. :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2009 16:29 #95 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic banden club onderzoek
Ik had BT 45's op mijn twin. Heerlijke wegband, nooit bang op geweest en rolde heeerlijk de bocht in. Nu op de dero Tourance banden, ik weet het nog niet,...voel ze wel wat wringen in een lange platte bocht en net door de harde wind gereden en mmmmmmmmmmmmm echt stabiel???

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2009 14:23 - 21 juni 2009 13:36 #96 door Ertje
Beantwoord door Ertje in topic banden club onderzoek
Tsja.... ik kan er nog weinig zinnigs over roepen!! er zaten K60 bandjes onder mijn RD03 toen ik 'm kocht, en die zitten er nog op, de achterband is wel echt op in het midden nu  :-X veels te weinig Offroad gereden  :( nu het nog kan nog wel af en toe  hier een bouwterreintje aan het pakken  ;D
De bandjes bevielen mij zeker niet slecht zowel on als offroad, wel gaat regelmatig mijn achterbandje een beetje glijden bij het uitacceleren van een bochtje en of dat nu geheel aan mijn rijstijl ligt betwijfel ik!!  ;)
Als deze bandjes veruit de voordeligste zouden zijn, zou ik er zeker wel eens een nieuwe set van willen proberen!!  :P maar ik twijfel dus ook heel erg wat ik er onder moet gooien  ::) ik wil zowel lekker On als Offroad kunnen voor een leuke prijs!! maar wie niet hè?  :P

Als ik het zo eens bekeken heb op het www lijken mij aan de hand van foto's de Heidenau K60, Michelin T63, Continental TKC80 en Metzeler Enduro 3 Sahara de beste keuze als je wat vaker Offroad wil  ::) zijn er mensen die ervaring hebben met de Sahara's trouwens? dat lijkt mij ook best een leuk bandje wat lekker allround is!!  ;D
De K60's zijn zo te zien idd de voordeligste keuze voor zo'n 114euro de anderen ontlopen elkaar wat minder met zo'n 147, 152 en 161euro (bron: motorbandenmarkt)
De Anakee lijkt mij zo op de foto erg op de weggericht en niet echt voor Offroad  ::) of valt dat mee??

Edit:  ::) er is best veel keus!! de Maxxis C6006 (67euro (alleen achter)) en Metzeler Karoo (137euro) zien er ook heel niet verkeerd uit!!  :-\ het wordt er niet echt makkelijker op!!  ;) en er is vast niemand die met al deze bandjes ervaring heeft  :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2009 19:08 #97 door Bill
Beantwoord door Bill in topic banden club onderzoek
Inmiddels heb ik de Pirelli Scorpion MT90S/T 4000 km onder de Varadero liggen. Wat een wereld van verschil met de Anekee :o Deze band is veel stijver op de wangen en houd daarom ook veel beter de lijn vast in het bochten werk ;D Ook met nat weer geven ze mij het vertrouwen weer terug wat ik was kwijt geraakt met de Anakee :))
Heb nooit eerder met een Pirelli gereden, maar deze bevalt zeer goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2009 11:52 #98 door Ertje
Beantwoord door Ertje in topic banden club onderzoek
Die Scorpion's zijn voor 95% op de weg gericht lijkt mij of niet  ??? wel een mooi bandje  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2009 16:31 #99 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic banden club onderzoek
maar er zijn nog geen groottte wijzingen in de statistieken

maar er zijn altijd mogelijkheden zat

misschien wel een bt 16 achter op de alp... wie weet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2009 23:11 #100 door Bill
Beantwoord door Bill in topic banden club onderzoek

Die Scorpion's zijn voor 95% op de weg gericht lijkt mij of niet  ??? wel een mooi bandje  8)

:-\ Ik zeg niets  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden