remhandel voorrem transalp

22 mrt 2009 16:43 #1 door marcel
remhandel voorrem transalp werd gestart door marcel
De hele ochtend lekker gereden. Mooi weer, mooie omgeving (Veluwe/Postbank) Nu kwam ik thuis en toevallig kwam mijn pa langs. Samen ketting gesmeerd/gesteld olie bijgevuld, biertje drinken :P,etc,etc. Nu zag mijn pa dat bij mijn voorremhandel het rubbertje stuk is, en er rond het rubbertje wat olie zat. Betekend dit dat de kering defect is en dat er eigenlijk een nieuwe remhandel/pomp gekocht moet worden? Graag een reactie......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2009 18:59 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic remhandel voorrem transalp

De hele ochtend lekker gereden. Mooi weer, mooie omgeving (Veluwe/Postbank) Nu kwam ik thuis en toevallig kwam mijn pa langs. Samen ketting gesmeerd/gesteld olie bijgevuld, biertje drinken :P,etc,etc. Nu zag mijn pa dat bij mijn voorremhandel het rubbertje stuk is, en er rond het rubbertje wat olie zat. Betekend dit dat de kering defect is en dat er eigenlijk een nieuwe remhandel/pomp gekocht moet worden? Graag een reactie......


hallo,

dit rubber is eigenlijk alleen maar een stof hoesje en  simpel te vervangen

als je de hendel verwijderd en het restant wegneemt zie je meer

je kunt dan wel tegen de plunjer aankijken van de rempomp die weer op zijn plaats gehouden wordt door een seegering

die ook weer los te leveren 

en het  lijkt net een mini  hoesje met een dikkere rand

de olie die je zag is meer dan waarschijnlijk afkomsting van het smeren van de hendel

wel vervangen maar er is geen  noodzaak om ook de rempomp of plunjer te vervangen

overigens zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2009 22:40 #3 door marcel
Beantwoord door marcel in topic remhandel voorrem transalp
Bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.057 seconden