ketting

14 juni 2011 18:25 #1 door the fireman
ketting werd gestart door the fireman
Hallo Ben ik weer eens

volgende probleem met mijn ketting opnieuwe opgespannen  maar nu staat hij de ene keer te strak en als ik een meter naar voren rij staat hij telos wat kan ik hier aan doen wiel staat recht opgemeten aan allebei de zijde.

hoop op een antwoord

gr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2011 18:27 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic ketting
Zitten er schakels vast?

Je kunt hem een keer goed schoonmaken en opnieuw in het vet zetten.
Kan ook zijn dat je ketting gewoon op is. Dit kun je controleren door je ketting halverwege de tandwielen aan de onderkant omhoog te drukken en dan kijken hoever je hem van de achterkant van je achtertandwiel kunt trekken.

14 juni 2011 18:28 #3 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic ketting
Je zoekt uit op welk punt je ketting het strakst staat. Op dat punt stel je hem af naar de voorschriften, dan zou hij goed moeten staan.

Als er zoveel verschil zit tussen het meest en minst strakke punt kan je je afvragen of je (achter) tandwiel rond is of dat je ketting versleten is.

Indien dat zo is, kettingset kopen en het hele spulletje voor een vers setje vervangen

14 juni 2011 18:41 #4 door the fireman
Beantwoord door the fireman in topic ketting
oke bedankt

zal het allemaal eens proberen.

14 juni 2011 21:24 #5 door guman007
Beantwoord door guman007 in topic ketting
Hoe dikwijls moet je de ketting stellen? Met nieuwe ketting en tandwielen en een Scotoiler vind ik om de 500 km nogal dikwijls? Is dit normaal?

15 juni 2011 00:33 #6 door Huib
Beantwoord door Huib in topic ketting

Hoe dikwijls moet je de ketting stellen? Met nieuwe ketting en tandwielen en een Scotoiler vind ik om de 500 km nogal dikwijls? Is dit normaal?

Naar het schijnt alleen een keer in het begin en naarmate het einde nadert steeds vaker.....

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden