Ik ontdekte wat zweterigheid rondom m'n brandstoffilter (lees: het was een gore stofbende rondom m'n benzinefilter), en na demontage bleek hij ook ietsje te lekken/zweten. Ook op Mirjam d'r AT was dit zo.
Wij rijden nu met aftermarket rond (op onze AT's), maar ik gok dat het bij originele net zo is.
- Op de slangpilaren zit wat residu van de gietmallen, dus 2 streepjes plastic zeg maar. Hierlangs kon ik wat belletjes produceren als ik het spul onder water hield en erin blies.
Even met een vijltje/mesje erlangs, en je voorkomt het gezweet. Misschien toch mindere kwaliteit dan Honda?
Vast niet dodelijk, maar je wilt geen benzinedruppies op je ketting toch?
Nog een paar top-tips:
-www.davidsilverspares.co.uk heeft me wat onderdelen opgestuurd en ze hebben me verkeerde luchtfilters opgestuurd. Kan gebeuren, en ze hebben het super opgelost. Snel en gratis, geen gezeur over extra verzendkosten etc.! Goeie toko!
-we rijden nu met binnenbanden van Ad Mies rond (hij kan vast posten welk merk;-)) en we hebben in 14.000 km met 2 motoren niets bij hoeven te blazen! We rijden ook 'meer-dan-regelmatig' misschien, maar toch vind ik het een luxe!
Nog wat info voor de tech-freaks die kicken op getalletjes:
Olieverbruik Daan, 1996 AT 95.000km: 0,90l/10.000km
Olieverbruik Mirjam, 1993 AT 124.000km: 0,53l/10.000km
Rijdend met Castrol halfsyntheet (en daar draaien ze al meer dan hun halve leven mee)