geen toerental + fel brandende richting aanwijs lampjes

17 juni 2011 12:43 #1 door bramsalp
Hallo Bikers,

FF voorstellen ,ben transalp rijder sinds een jaar of 4.
Met veel plezier rij ik door bollenroute .
Veel verder kom ik niet en rij alleen als de zon schijnt ;D ;D

Zo ook vorige week, tot mijn toerenteller meter uitviel,richting aanwijzers feller gingen branden , en meer gas gaf afsloeg ...
Kon met laag toerental naar huis rijden...
Thuis aangekomen sloeg hij af en ging niet meer aan!!!!!


iemand hier ervaring mee gehad ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2011 13:38 #2 door bende1000 (Marco Bakker)
Beantwoord door bende1000 (Marco Bakker) in topic geen toerental + fel brandende richting aanwijs lampjes
cdi?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2011 14:37 #3 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic geen toerental + fel brandende richting aanwijs lampjes
stroomregelaar geeft teveel stroom, lang genoeg wachten en je batterij fikt ook door.
haal regelaar maar los en "ruik "verbrande lucht.
Of bij een beetje pech en / of je dynamo.

Stroomregelaar van mijn dero gaf 17 volt bij 5000 toeren...  kon accu niet tegen



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2011 17:17 #4 door bramsalp
Oke mannen, bedankt voor tips...

start alleen nog maar met start kabels ,zodra ik startkabels van auto haal loop de transalp een lager toerental.
toerenteller beweegt wel maar loopt niet op.
Er brandt nog een richting aanwijs lampje de andere doet helemaal niets..

Hoorde dat het de accu kan zijn ?
Ruik geen brand lucht bij regelaar trouwens......

Nogmaals dank voor reacties...

gr: Bramsalp ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2011 20:13 #5 door kees
Da's nie zo mooi, jong..

Door overspanning kunnen 1 of meer componenten defect raken. Het begint doorgaans met de spanningsregeling, daarna je accu, lampen, cdi en ga zo maar door.

Plaats een betrouwbare accu, start, en meet de laadspanning tussen de accupolen (14-15V). Mogelijk is de spanningsregeling defect.

De toerenteller duidt mogelijk op een defecte cdi (krijgt nl. zijn signaal hiervan) als gevolg van overspanning.

Succes! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.138 seconden