Radiateuren spuiten van Africa Twin

17 juni 2011 15:44 #1 door Transit
Radiateuren spuiten van Africa Twin werd gestart door Transit
Momenteel heb ik m'n radiateuren van de Twin eraf liggen omdat ik me nogal stoorde aan de afgebladderde verf en wat er misschien onder zit.
Blijkt allemaal mee te vallen, alleen de uiterste hoeken bladderen af en verder geen problemen.
Ik vermoed dat dit wel vaker bij Twins voorkomt
Nu wil ik ze weer gaan spuiten/verven maar wie weet welke verf hiervoor het beste is en moet er nog een onderlaagje onder op het kale metaal?
Ik heb het al eens gedaan met hittebestendige spuitverf maar dat lag er zo weer af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2011 19:06 #2 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Radiateuren spuiten van Africa Twin
Sja... officieel moet je aluminium met ets primer behandelen etc. bla bla.

Ik had hetzelfde probleem..... heb ze gestaalborsteld en een beetje opgeschuurd, ontvet, afgeplakt eerst een laagje kachelverf van hammerite (die is een beetje ruw) en toen hittebestendige verf van motip (dies een beetje glad) en het is een mirakel maar het zit er nog steeds op.... meestal valt die hittebestendige troep er na een jaar af. Misschien ben je ook beter af met radiator lak want zo heet wordt het niet (als het goed is)

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

17 juni 2011 19:22 #3 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Radiateuren spuiten van Africa Twin
Bij een vorige motor heb ik het al eens met kachelvet gedaan. Het metaal met een staalborstel roestvrij gemaakt en tegelijk opgeruwd en toen flink met zwart kachelvet ingesmeerd. De naam kachelvet is onzin, het blijft niet vettig. Is wel pikzwart, voorkomt roest en is absoluut hittebestendig.

Het merk is 'Zebraline' en verkrijgbaar bij de betere kachel verkoper en ijzerwaren zaak.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

17 juni 2011 23:44 #4 door Transit
Beantwoord door Transit in topic Radiateuren spuiten van Africa Twin
Bedankt voor jullie tips, ik ga, of morgen naar de kachelzaak of naar de Formido.
In elk geval bruikbare info.

Gr, Peter

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.061 seconden