Opknappen koppelingsdeksel

12 juli 2011 09:44 #1 door Bono
Opknappen koppelingsdeksel werd gestart door Bono
De koppelingsdeksel van mijn twin is behoorlijk aangetast. Hoe krijg ik deze weer een beetje fatsoenlijk?

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2011 11:05 #2 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Opknappen koppelingsdeksel
Heb die van mij zelf opieuw gespoten. 
Heb 800 graden bestendige zilvere spuitlak gebruikt.  beetje autohandel heeft die wel op de plank staan.
Goed schoonmaken en ontvetten, opschuren tot slechte plekken er uit zijn.  Nog een keer goed schoonmaken en ontvetten.
Dan spuiten.  Voor deze lak wordt geen grondverf gebruikt. Op de bus staat 2 dunne lagen, maar heb zelf zowat de hele bus er op leeg gespoten.  ( koppeling en dynamo deksel ).
Wel opletten. totdat de lak lekker uitgebakken is door een warm motorblok is het heel erg zacht en niet brandstof / schoonmaakmiddel bestendig.
Het hele blok zit weggebouwd in het frame dat je het kleurverschil tussen de deksels en rest van het blok bijna niet ziet.

suc6 !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2011 12:23 #3 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Opknappen koppelingsdeksel
Ik weet niet of je het deksel los wilt halen (werkt wel makkelijker natuurlijk), maar dan kun je de lak ook afbakken in de oven.

Staat geloof ik op de spuitbus maar het is net als onderdelen wassen in de vaatwasser. Timing! ;D

Inderdaad zal er wel wat kleurverschil in zitten maar ik heb het bij Anko gezien en het is gewoon mooi. Ik vind het misschien juist wel toffer staan dan een geheel egaal blok.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2011 13:30 #4 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Opknappen koppelingsdeksel

Ik vind het misschien juist wel toffer staan dan een geheel egaal blok.


Tja, dan kun je het spuiten ook gewoon achterwege laten  ;)

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2011 20:33 #5 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Opknappen koppelingsdeksel
Dank voor jullie reacties. Ja, ik was wel van plan de deksels los te halen. Over een eventueel kleurverschil, zit ik niet in  ;) .

Ooowh ja. Op de foto's kun je zien hoe het er bij mij uitziet.

-- Han --
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2011 21:40 #6 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Opknappen koppelingsdeksel
Wat...  zijn die van jou zo nog zo mooi ??  ;)

Na de eerste reiniging heb ik ze droog geblazen met een compressor. Ik blies er zo hele vellen verf vanaf die in eerste instantie nog goed leek.  Als er eenmaal corrosie onder de lak zit, dan werkt dat verder door dan het oog ( en schuurpapiertje ) rijkt. 

Ad heeft de juiste pakkingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2011 21:57 #7 door Rob
Beantwoord door Rob in topic Opknappen koppelingsdeksel

Ooowh ja. Op de foto's kun je zien hoe het er bij mij uitziet.


Lelijk zeg..  ;)

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2011 22:09 #8 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Opknappen koppelingsdeksel

Wat...  zijn die van jou zo nog zo mooi ??  ;)

Na de eerste reiniging heb ik ze droog geblazen met een compressor. Ik blies er zo hele vellen verf vanaf die in eerste instantie nog goed leek.  Als er eenmaal corrosie onder de lak zit, dan werkt dat verder door dan het oog ( en schuurpapiertje ) rijkt. 

Ad heeft de juiste pakkingen.


Kan ik dan niet beter zandstralen?

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2011 22:26 #9 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Opknappen koppelingsdeksel

Lelijk zeg..  ;)


Ho ho ho maatje. Je hebt gelijk, maar wacht maar tot ik er klaar mee ben  :P . (Alhoewel ik nog niet weet wanneer ik dat precies ga doen. Een dag niet gereden is een dag niet...).

Trouwens, dit zijn gebruikersporen van een vrijwillige doorrijder  :) . Je weet wel, als jij wél in je warme koekblik zit en je twin "ergens" in een schuur aan de infuus staat  ;) .

Is doorrijden trouwens niet beter voor je accu???  :angel:

:-* :-*

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2011 11:55 #10 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Opknappen koppelingsdeksel


Kan ik dan niet beter zandstralen?


Dat is een overweging die je voor jezelf moet maken.  Was om eerlijk te zijn geen moment bij me opgekomen...  scheelt wel een hoop schuurwerk waar ik zelf een hele dag mee zoet ben geweest...   

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2011 23:05 #11 door Pakfiets
Beantwoord door Pakfiets in topic Opknappen koppelingsdeksel

Kan ik dan niet beter zandstralen?


Han,

Ik zou hem glas-parelen, dat is wat milder voor het aluminium.
Heb ik ook gedaan bij mijn beide blokken, dan alu-primer, dan motip kleurlak (ik heb voor titanium gekozen) en dan aflakken met 2-komponentenlak.
Als je hittebestendig gebruikt, pakt 2k lak niet meer.....
(2k lak i.v.m. olie/benzine bestendigheid!)
Als je wil, kan je ze hier (in m'n hok) glasparelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2011 23:03 #12 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Opknappen koppelingsdeksel
Hoi Maarten,

Bedankt voor je advies en je aanbod. Ik denk dat ik er gebruik van zal maken en zal t.z.t. wel even contact met je opnemen. (Ook nog voor die valbeugels). Ik mail je wel even.


-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2011 21:46 #13 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Opknappen koppelingsdeksel
Zandstralen op Alu is idd niet zo'n beste combinatie en moet je zeker niet doen, is veel te agressief en sloopt je oppervlakte structuur

Glasparelen is ff wat "milder" en zou ik zeker aanraden !

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2011 15:56 #14 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Opknappen koppelingsdeksel
Wat ook nog een optie is om te reinigen volgens de wetblast techniek.
Dit is nog zachter voor het aluminium dan glasparelen.

zie http://www.wetblast.nl/

Bernhard heeft dit toegepast op zijn carburateurs en is er zeer tevreden over.

Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2011 18:01 #15 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Opknappen koppelingsdeksel

Sex na je 50ste is als biljarten met een touw.


Goh Hans, nu al  :o ontdekt

En je kon zo goed biljarten >:D  IK ben 62 en  doe nog steeds een gemiddelde van 2,2

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2011 20:50 #16 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Opknappen koppelingsdeksel
Heej Marien. Ik dacht dat het bij jou altijd windstil was en dat je het van je "vlagen" moest hebben...

:-*

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2011 08:47 #17 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Opknappen koppelingsdeksel

je "vlagen"


Je hebt helemaal gelijk.
Het waait ook niet meer ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden