Maximale belading Touratech Zega kofferset

17 juli 2011 12:14 #1 door zandhapper
Maximale belading Touratech Zega kofferset werd gestart door zandhapper
Hallo iedereen,

Ik heb het zo'n beetje alles afgezocht wat ik kon maar vind helemaal nergens wat de maximale belading van touratech zega koffers zijn.
Zelfs de site van touratech geeft alleen de max. belading van de topkoffer van 10kilo. Ik rij een RD07 Africa twin.

Ik heb een linker 41 liter en rechter 35 liter. Ga binnenkort naar Noorwegen en dacht laat ik ze eens op de weeg schaal zetten.
Links is 15 kilo en rechts 11 maar daar wil ik nog 6liter benzine aan kwijt. 2x 3l. Links moet er eigenlijk ook nog een bottle houder van 2 liter water op.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik rij verder TKC80s omdat het Noorwegenallroad gaat worden. Reserve bandje ligt achter op want de huidige is tweederde op. Het is alleen wel de bedoeling dat de zooi er halve wege denemarken niet af donderd.

Iemand enig idee of nog beter, praktijk ervaring met de maximale belading van deze koffers??

Groeten,

Michiel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2011 12:24 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Maximale belading Touratech Zega kofferset
Ik zou je het exacte laadgewicht niet kunnen zeggen, maar ik vermoed dat 15 a 16  kg. niet echt een probleem moet zijn. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe hoog je wil gaan springen  ;D

Als je diverse kofferfabrikanten moet geloven mag er maar een minimaal (10 kg. vaak ja) in, maar er rijden hele volksstammen rond met meer gewicht  :-\
Wat zouden Daandus en ega eigenlijk aanhouden tijdens hun wereldreis ?  ;)

Wat anders: waarom ga je met een nieuwe band achterop gebonden op pad? Zou het niet handiger zijn om die nieuwe bij vertrek al te monteren en daar de hele reis mee te doen, of red je dat kwa kilometers niet?
Ik zou zelf niet zo gauw een band mee nemen. Noorwegen is bepaald geen bananenrepubliek  ::)  Er zal ter plaatse toch ook wel een TKC te verkrijgen zijn  :-\

Goeije reis gewenst  8)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

18 juli 2011 23:01 #3 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Maximale belading Touratech Zega kofferset
tadaa..... gelukkig weten we dat redelijk precies!
16, 10, 20 en 13 kg in de 4 touratechkoffers. Dat is met 1gallon water op de zwaarste geknoopt.
Persoonlijk vind ik ze erg zwaar, maar ze houden het prima.
Ik zou niet twijfelen om nog 5 liter benzine op iedere koffer te knopen als dat nodig zou zijn....
Dan hebben we nog pakweg 10kg ieder achterop in de bagagerollen, en mirjam 2 kilo in de tanktas. that's all. :-\

Bedenk wel, het is niet alleen je koffer die eronder lijden; ook je subframe krijgt op z'n klote natuurlijk.
Je merkt het echt wel aan de motor, dat het flinke bepakking is, maar het rijdt op zich prima.
Mirjam weet met d'r koffer het asfalt te raken in de haarspelden, en dat MET hyperpro's eronder! haha

Niet teveel piepen, gewoon voldouwen die koffers en rijden! Als ik fabrikant was plakte ik er ook een 10kg-max stikker op; lekker jezelf indekken!

... was ooit lid ...

19 juli 2011 21:59 #4 door daandus
toevoeging: wij hebben beide motoren wel op Hyperpro progressieve vering staan, een must (althans, da's mijn mening) met deze hoeveelheid bagage.
De motoren staan op Hyperpro-specs afgesteld, met compensatie voor 35kg bagage achterop.
Hyperpro kan dat allemaal netjes voor je uitrekenen!

just for your info!

... was ooit lid ...

19 juli 2011 23:37 #5 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Maximale belading Touratech Zega kofferset

Hallo iedereen,

Ik heb het zo'n beetje alles afgezocht wat ik kon maar vind helemaal nergens wat de maximale belading van touratech zega koffers zijn.
Zelfs de site van touratech geeft alleen de max. belading van de topkoffer van 10kilo. Ik rij een RD07 Africa twin.

Ik heb een linker 41 liter en rechter 35 liter. Ga binnenkort naar Noorwegen en dacht laat ik ze eens op de weeg schaal zetten.
Links is 15 kilo en rechts 11 maar daar wil ik nog 6liter benzine aan kwijt. 2x 3l. Links moet er eigenlijk ook nog een bottle houder van 2 liter water op.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik rij verder TKC80s omdat het Noorwegenallroad gaat worden. Reserve bandje ligt achter op want de huidige is tweederde op. Het is alleen wel de bedoeling dat de zooi er halve wege denemarken niet af donderd.

Iemand enig idee of nog beter, praktijk ervaring met de maximale belading van deze koffers??

Groeten,

Michiel

Hi, vorig jaar naar de Noordkaap geweest door Noorwegen zelf. Benzinekanistertje meegenomen van 1.5 liter, was niet nodig hoor! Heb het thuis in de tank gegoten wegens ''over'' benzine stations genoeg! Gewoon elke keer als je er 1 ziet tanken! En zware dingen in een tas achterop de buddy doen en kleren in de koffers!
Groet San die met een nieuwe band zou vertrekken en zich onderweg geen gesodemieter op de hals zou halen met omleggen en wat dacht je van snellere kans op een lekke band omdat de boel kats versleten is.(motorzaken zijn daar heel dun bezaaid hoor.....) Succes!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

21 juli 2011 08:22 #6 door zandhapper
Beantwoord door zandhapper in topic Maximale belading Touratech Zega kofferset
Hey super om al deze info zo te krijgen. Enorm bedankt!! Vertrek morgen avond richting duitsland en zaterdag door naar het mooie Noorden.

De koffers wegen incl bezine 15 en 16 kilo, redelijk netje qua ballans volgens mij. De extra band gaat mee omdat mijn TKC band nu voor 2/3de op is maar ik het met een nieuwe (als ik mazzel heb met dit gewicht 6000km) niet ga redden. Ik ben vind het daarnaast als ik eerlijk moet zijn er ook gewoon super VET uitzien! Toch weer een keertje dat wereldrijzigers gevoel.

Heb het al een keer met de rugzak gedaan, de wereld over, en elke keer als ik dan een motorrijder zag die bepakt en bezakt op pad was kreeg ik heimwee naar mijn Twinnie die in de schuur stond te wachten (foto hieronder geplakt, mooi he :)). Maar nu gaat het gebeuren!! Geen wereldreis maar wel lekker afgelegen oppad, ik heb om mij te verzekeren van echt offroad, via mapsource 3000km aan zand en gravel en weet ik wat nog meer aan routes gemaakt, ook wat touristisch er bij natuurlijk. Wild kamperen, lekker goedkoop en de rust om weer even heerlijk bij je zelf terug te komen.

Nogmaals bedankt voor alle reacties!
Groet,

Michiel
Bijlagen:

21 juli 2011 08:55 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Maximale belading Touratech Zega kofferset
Voor heel veel informatie over reizen op onverharde wegen, stille gebieden en middle of nowhere moet je eens contact op nemen met Berry Wichers.
Hij heeft deze levensstijl verheven tot standaard.
;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

21 juli 2011 16:54 #8 door daandus
TKC's had ik met 5500 km glad (achter dan) met belading.

Persoonlijk hebben wij nog nooit benzine mee lopen sleuren, enkel 0,6l in de benzinebrander ;-)
Ook nog nooit spijt van gehad (komt vast nog), nooit in de Alpen, Marokko en hier al helemaal niet.
In de USA 1 keer 30km terug moeten rijden naar een pomp, 'voor de zekerheid'...

En ja, een motor met dikke koffers ziet er sexy uit; mee eens. Zeker als 'ie lekker vies onder een kokospalm geparkeerd staat aan een mooi strand  :P

... was ooit lid ...

22 juli 2011 00:34 #9 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Maximale belading Touratech Zega kofferset
Conti Trail Attack's nu 9000km (waarvan 6000km noordkaap) en nog plenty profiel.... :P

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden