Speakers in helm

21 aug 2011 12:48 #1 door Arnol
Speakers in helm werd gestart door Arnol
Hoi
Ik zou graag speakers in mijn helm inbouwen, zodat ik daar een MP3 speler op aan kan sluiten. Bij de motorzaak doen ze dat voor 149 euro en dan krijg ik er zelfs een bluetooth setje bij voor bellen en een tomtom. Allemaal leuk en aardig maar dat zoek ik allemaal niet, ik wil enkel een MP3 speler aan kunnen sluiten. Wat is dan een geschikte speakerset en is dat inbouwen moeilijk?

Gr

Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2011 13:16 #2 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Speakers in helm
Ik heb jarenlang gereden met speakers in mijn helm. Het systeem was, dat de speakers in de helm werden bevestigd met klittenband. De speakers kon je via een draad verbinden aan een "kastje", waarop je ook je MP3 aansluit. Via dat kastje kreeg je dus je muziek "binnen" en het mooie was, dat het geluid zuiver bleef en het volume meeging. Hoe het werkte weet ik niet, maar als ik sneller reed (meer ruis) klonk de muziek hetzelfde als wanneer ik langzamer reed. Ik heb altijd een prima geluid gehad en nooit last van de speakers in mijn helm (druk / wrijving op de oren) gehad. Ik vond het na een aantal jaren allemaal te omslachtig; te veel bedrading.

Nu rij ik een aantal jaren met MP3 en in-ear plugs. Ik heb hem lang niet altijd aan en de in-ear plugs fungeren overigens prima als oordopjes. De MP3 is een ouder model. Grote knoppen, gemakkelijk te bedienen.

Navigatie (GPS) op de motor heb ik niet en ik wil / hoef al helemaal niet bereikbaar te zijn onder het motorrijden.

Ik ben tevreden met wat ik heb, maar als ik nu zou moeten kiezen, zou ik wel gaan voor speakers in de helm, bluetoothset en een geluidsbron met bluetooth-optie.

-- Han --

21 aug 2011 15:49 #3 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Speakers in helm
Ik zeg check  www.gps.nl/gsm_op_de_motor.html wordt je een stuk wijzer.  De keuze is reuze en een goed  advies is goud waard.

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

21 aug 2011 17:24 #4 door Arnol
Beantwoord door Arnol in topic Speakers in helm
ok, ik heb even gekeken, maar das allemaal teveel van het goede. Ik hoef geen navigatie en ik hoef niet te bellen, ik wil gewoon lekker muziek luisteren, that's all. Misschien is het zelfs met meest eenvoudig om gewoon oortjes in te doen en de MP3 in te pluggen, echter ik ben bang dat mijn helm dan teveel drukt en dat de oortjes onvoldoende geluidwerend zijn (wind geruis bedoel ik dan)
Dus ik zoek een paar leuke platte speakertjes en een inbouwtip

21 aug 2011 17:30 #5 door Rik
Beantwoord door Rik in topic Speakers in helm
Kijk eerst even in je helm of je genoeg ruimte hebt bij je oren, anders moet je niet aan platte speakers beginnen.
De systemen die je nu hebt zijn allemaal geschikt voor meerdere functies.

Als je de ruimte bij je oren hebt zou ik gewoon in-ear oordopjes nemen en je mp-3 spelers gebruiken, kost niets extra's en een beter geluid krijg je niet.

Mocht je in de toekomst toch meer wensen krijgen dan kan je beter rond die tijd 1 systeem kopen die alles kan.

21 aug 2011 17:31 #6 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic Speakers in helm
Ik gebruik net als Han van die in ear plugs. Als je goede hebt vb Sennheiser die sluiten zeer goed af en heb je dus bijna geen last van geruis.

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

21 aug 2011 18:28 #7 door Arnol
Beantwoord door Arnol in topic Speakers in helm
Hmzz, misschien toch maar ff uittesten dan met gewone "oortjes" Ik zit nog op mijn nieuwe helm te wachten, dus kan het nu nog niet testen en mijn huidige helm zit in ieder geval te strak tegen mijn oren.
Nog een weekje geduld dan maar

22 aug 2011 10:01 #8 door guman007
Beantwoord door guman007 in topic Speakers in helm
Ik heb 2 van die kleefsetjes van Louis.de geprobeerd maar dat was 2 keer niks! Best de gewone inear pugjes, (veel) minder windgeruis en goeie muziek. Meestal heb je die toch al ergens liggen, dus goedkoop is het ook!

22 aug 2011 10:26 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Speakers in helm
Over het algemeen zijn de speakertjes die in de helm zitten smal of dun genoeg en heb je er genoeg ruimte voor in je helm.
Het geluid voor muziek is echter het meest belabberde wat ik ooit heb gehoord.
Voor telefoon of voor navigatie gaat het allemaal wel, maar wanneer je er een stukje muziek op gaat zetten is het niet om aan te horen.

Ik gebruik trouwens een scala rider

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

22 aug 2011 12:49 #10 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Speakers in helm
Zelf heb ik een Scala in combinatie met mijn TomTom, maar toevallig sprak ik gisteren twee man die de Chinese kopie van de scala hebben. Die kost € 55,00 meen ik en is inclusief een FM-radio en ik sprak één van de heren die er ook zijn I-phone aan kon koppelen en dus muziek op zijn headset had. Of dat ook zonder Tomtom werkt of om een andere manier gekoppeld kan worden weet ik niet.

Kortom, goedkoop alternatief voor de Scala is beschikbaar (zie elders op dit forum).

Zelf draag ik altijd op maat gemaakte gehoorbescherming met filters. De wind- en motorgeluiden worden gedempt, de geluiden van de speakers hoor ik prima. Zelf vind ik het in m'n oren stoppen van oordopjes met muziek wat riskant omdat je dan andere geluiden (verkeersgeluiden) mogelijk minder goed hoort.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

22 aug 2011 15:45 #11 door transalp-rijder
Beantwoord door transalp-rijder in topic Speakers in helm
Hallo.

ik gebruik een set van de Conrad.nl de SHS 300 in mijn helm ik gebruik hem in combinatie met een Zumo 550.

het geluid vind ik verrassend ondanks dat ik gehoorbescheming gebruik evenals de pasvorm in de helm.

het is wel een systeem met een kabel maar dit betekend voor mij geen oplader voor je bluetooth.

Patrick

22 aug 2011 16:47 #12 door Rik
Beantwoord door Rik in topic Speakers in helm

Zelf heb ik een Scala in combinatie met mijn TomTom, maar toevallig sprak ik gisteren twee man die de Chinese kopie van de scala hebben. Die kost € 55,00 meen ik en is inclusief een FM-radio en ik sprak één van de heren die er ook zijn I-phone aan kon koppelen en dus muziek op zijn headset had. Of dat ook zonder Tomtom werkt of om een andere manier gekoppeld kan worden weet ik niet.

Kortom, goedkoop alternatief voor de Scala is beschikbaar (zie elders op dit forum).

Zelf draag ik altijd op maat gemaakte gehoorbescherming met filters. De wind- en motorgeluiden worden gedempt, de geluiden van de speakers hoor ik prima. Zelf vind ik het in m'n oren stoppen van oordopjes met muziek wat riskant omdat je dan andere geluiden (verkeersgeluiden) mogelijk minder goed hoort.

ik ben 1 van die mannen  ;D

tot op heden nog steeds geen klachten over die Chinese imitatie spullen. je kan de I-Phone ook rechtstreeks koppelen aan de headset en dan de muziek afspelen, geen probleem. als je hem via je navigatie koppelt dan gaat de muziek even zachter zodra de navigatie spreekt.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden