Bandentest all-road

02 sept 2011 07:17 #1 door Neet
Bandentest all-road werd gestart door Neet
Kwam deze test ergens tegen. Wilde ik ff delen....

www.documentshare.nl/sites/wtws_6399/doc...=6399_XWVWN-RXLWW6VX

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2011 09:48 #2 door frankie
Beantwoord door frankie in topic Bandentest all-road
dank je !

Leuk om te lezen  :))

groet
Frankie

"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

02 sept 2011 12:00 #3 door Roycooo
Beantwoord door Roycooo in topic Bandentest all-road
Met veel interesse gelezen. Ik heb de TA pas en moet het dus nu nog effe doen met de bandjes die erop zitten, m.b.t. het profiel is er niets mis mee, voor zit er een bridgestone trialwing, als achterband zit er een michelin sirac op.

Daar ik eigenlijk alleen maar op asfalt rijd, zal ik in elk geval andere banden erop willen dan die ik nu heb.

Voor de rest bevalt te TA tot nog toe uitstekend  ;)

Groet Roy.

02 sept 2011 19:15 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Bandentest all-road

Daar ik eigenlijk alleen maar op asfalt rijd....................

Een lidmaatschap van de TCN zal daar spoedig een einde aan maken  ;D 8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

02 sept 2011 22:47 #5 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Bandentest all-road
interesant artikel, leuk om te lezen.  Bedankt voor de tip Neet.

Denk toch ook dat "rijders-gevoel" ook een belangrijke factor is. Elke band heeft weer zijn eigen karakter / eigenschappen.
Heb tot nu toe enkel op Michelin Anakee gereden, dus geen ervaringen met andere banden.  Ze bevallen me erg goed.
Dat een andere band beter uit de test komt, is voor mij persoonlijk toch geen reden om over te stappen naar een andere band.
Maar dat is voor iedereen uiteraard anders.

02 sept 2011 23:28 #6 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Bandentest all-road
Wat ik al dacht de conti als winner . Het was een wereld van verschil toen ik de bridgstone,s liet vervangen door de conti,s ,is net of je een veel lichtere soepelere motorfiets hebt en kan er veel platter mee,krijg nu de steppie,s aan de grond,en heb niet meer van die (mietjes) randen aan de buitenkanten van,t profiel.  Heb ook geen enkele  last meer van richels in de weg.Heb eerder al Annekee,scorpion,bridgstone trail batle Bt enz enz geprobeerd maar was allemaal niks!
Ook bij lage temperaturen is de conti erg goed . de scorpion bijvoorbeeld is in de winter echt levens gevaarlijk.
Voor wie alleen asfalt rijd is de conti trail atack echt de beste band.Doe ruim 12.000 km met een setje ,waarbij voor en achter ongeveer gelijk afslijten. ;D

03 sept 2011 07:01 #7 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Bandentest all-road
Het zijn wel "off-road" banden alleen zou het ook leuk zijn als de test wat was uitgebreid met off-road rijden.
Dan krijg je hele andere winnaars uit de bus al blijft het glibberen geblazen. Je profiel diepte, breedte en vorm wordt dan ook veel belangrijker.
Distanzia en de Anakee zouden dan waarschijnlijk beter scoren.
Ach, het kan ook eigenlijk niet, een band 100 pct voor op de weg en tegelijkertijd ook 100 pct voor op het terrein.
Het wachten is op een Trail Attack met uitschuifbare noppen.

03 sept 2011 07:52 #8 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Bandentest all-road

Wat ik al dacht de conti als winner . Het was een wereld van verschil toen ik de bridgstone,s liet vervangen door de conti,s ,is net of je een veel lichtere soepelere motorfiets hebt en kan er veel platter mee,krijg nu de steppie,s aan de grond,en heb niet meer van die (mietjes) randen aan de buitenkanten van,t profiel.  Heb ook geen enkele  last meer van richels in de weg.Heb eerder al Annekee,scorpion,bridgstone trail batle Bt enz enz geprobeerd maar was allemaal niks!
Ook bij lage temperaturen is de conti erg goed . de scorpion bijvoorbeeld is in de winter echt levens gevaarlijk.
Voor wie alleen asfalt rijd is de conti trail atack echt de beste band.Doe ruim 12.000 km met een setje ,waarbij voor en achter ongeveer gelijk afslijten. ;D

Helemaal mee eens. In de laatste Allroadbanden test, overigens, van Motorrad/Motoplus, scoord de nieuwe Dunlop TR91 nét 1 puntje meer dan de Contie TA. Maar het gebrek aan duurzaamheid (hoge slijtage) laat mij toch bij mijn Conties blijven!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

03 sept 2011 09:05 #9 door Herrie
Beantwoord door Herrie in topic Bandentest all-road
Mooie test alleen had ik graag de Heidenau winterbanden erin gezien en wat voor de ene motor goed is is voor de andere niks waard, ik heb van de winter met ijsel en veul nattigheid heerlijk gereden met de Heidenau winterbanden, ik sprak een man die had ze onder zijn racer gelegd en bij hem waren ze na 1500 km al versleten (hij reed weg met slippende banden bij de motorzaak).

Maar gewicht, gedrag van de motorrijder, wegligging en veering etc is toch iets om rekening mee te houden!?!

Tja ik laat me steeds verassen en helpen door Ad Mies, hij heeft er een hele studie van gemaakt, maar alleen door overleg en uitproberen kom je ergens.
Mijn volgende project (als de financiën het weer toelaten) zijn Trelleborg Milatery banden met stuts.
Hopelijk krijgen we weer wat ijs van de winter.

www.youtube.com/user/frefeh#p/u/30/RwpkR2Yuowc

Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen op de weg en gelukkig soms lekker droog bij Ad.
Woon in centrum Den Bosch, mensen met stukken altijd welkom.

03 sept 2011 19:38 #10 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Bandentest all-road

. de scorpion bijvoorbeeld is in de winter echt levens gevaarlijk.

Nee hoor. Als je spreekt uit eigen ervaring, dan deel ik die niet.

Ik heb al meerdere merken / types banden onder mijn twin gehad en de Pirelli Scorpion MT 90 komt voor mij als beste uit "mijn test"  ;) . Ik rij op en naast de weg en ik ben een doorrijder. Ik rij dagelijks en de twin blijft alleen staan als het spekglad is. (Ik zoek het niet op en ik rij liever mijn koekblik in de prak  :)) ).

Maar goed, motorrijden is een emotie en de bandenkeuze ook. Zo'n test is leuk, maar als ik geen goed gevoel heb bij een band, gaat-ie eraf. En ik schaar mij volledig achter de posting van PH-ADW.

Ach, gewoon de band waar je je het "beste" bij voelt; bij jouw type motor, bij jouw vorm van gebruik. Dat is voor iedereen anders, maar dat is denk ik het meest belangrijke. Je goed, lekker voelen op je brommer  :) .

-- Han --

03 sept 2011 21:20 #11 door Neet

Ach, gewoon de band waar je je het "beste" bij voelt; bij jouw type motor, bij jouw vorm van gebruik. Dat is voor iedereen anders, maar dat is denk ik het meest belangrijke. Je goed, lekker voelen op je brommer  :) .

Heel mooi omschreven...

03 sept 2011 22:14 #12 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Bandentest all-road
Ja tuurlijk moet ieder de band rijden die hij fijn vind maar (IT28TIC)Is zich aant orienteren om wegbanden te kopen en ik vertel hem hierbij mijn ervaring.De bandentest toont hetzelfde aan en jullie (Neet, Bono) zeggen eigenlijk dat die test dus een beetje onzin is omdat het allemaal persoonlijk is,dit lijkt me wat kort door de bocht
Die gasten zullen die test echt wel goed hebben uitgevoerd en het meeste kan je echt wel als feit aannemen.
Feit blijft ook wat de een een goede band vind vind de ander een bagger band .Denk dat iemand die begint met banden orienteren  wel degelijk deze test als handleiding kan nemen, om na velen kilometers tot zijn eigen conclusies te komen op basis van----"Gevoel"  ;)

Ps Mooi gesproken toch!

04 sept 2011 07:59 #13 door Neet

jullie (Neet, Bono) zeggen eigenlijk dat die test dus een beetje onzin is omdat het allemaal persoonlijk is,dit lijkt me wat kort door de bocht

Deze test laat duidelijk leuke off road(?) banden zien met elke band zijn eigen specifieke eigenschappen.
Rij je veel op de weg en heeeel af en toe van de weg dan zijn de uitslagen zeker wel waardevol. Voor veel woon/werk verkeer zou
persoonlijk voor de Continentals kiezen. Maar, ik rij helaas niet veel maar rij wel af en toe over zandpaden door de bossen en ook vind ik
uitstraling belangrijk en zou daarom waarschijnlijk gewoon weer voor de Michelin kiezen.
Buiten mijn mening om bevat deze test zeker nuttige uitslagen om te helpen naar het zoeken van de juiste band.

05 sept 2011 14:41 #14 door DeroMike
Beantwoord door DeroMike in topic Bandentest all-road
Ik ben het eens met "een band moet je het juiste gevoel geven", maar toch vind ik dit soort tests zeer bruikbaar!

Dit soort testen geven toch een zeer goed idee over het kunnen van de band. En het gaat hier om gemiddelden. Iedereen heeft zo zijn eigen rijstijl, en dat kan je nooit meenemen in dit soort testen.

Persoonlijk heb ik alleen maar ervaring met de bridgestone Battlewing en wat er staat beschreven in de test over de bridgestone BW deel ik in mening.
Op asfalt en rechtdoor geweldige grip, maar in bochten merk je dat je snel aan de limiet zit. In de regen zijn bochten op hogere snelheid een "uitdaging".

Ik ben een beetje aan het orienteren voor mijn volgende setje banden, en ik zit nu nog tussen de Michellin Anakee II en Conti's Trail attack.
Door dit artikel voel ik meer voor de Conti's mede door het slijtage voordeel. Alhoewel dit ook puur rijder afhankelijk is. Hoewel ik op het forum toch ook veel goede ervaringen voor de Anakee kan lezen.

Hmmmm wordt toch wel moeilijk.  Dan ook maar eens naar de kosten per setje gaan kijken, blijf tot slot van rekening Hollander en "ons zin zuunig!"

05 sept 2011 19:21 #15 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Bandentest all-road
een setje conti trail attack heb ik nog zeer goed gebruikt staan + 60% profiel

dan kun je ze voor een iets vriendelijkere prijs uit proberen

05 sept 2011 21:54 #16 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Bandentest all-road
IK HAD EERST ANNAKEES ONDER DE VARADERO. DAT IS GLIBBEREN OFFROAD.
NU TKC80 ONDER AT. DAT IS EVEN WENNEN OP ASFALT.
MAAR HEERLIJK OFFROAD!!

08 sept 2011 22:19 - 08 sept 2011 23:30 #17 door Edxrv
Wie weet wat voor banden de nieuwe 660 tenere's hebben?

Ik zag ze bij anwb aanmodderen.
Ik denk heidenau K60, isnog meer allround dan TKC80 denk ik.
Waarom testen ze die niet?

09 sept 2011 22:36 #18 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Bandentest all-road

Wie weet wat voor banden de nieuwe 660 tenere's hebben?

Standaard: Metzler Tourance  ;) .

-- Han --

10 sept 2011 14:54 #19 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic Bandentest all-road
of michelin sirac
geweldig veel grip, band word gewoon heet
na 4000km dus ook kaal  ::)

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

11 sept 2011 22:03 #20 door Edxrv
Was inderdaad michelin sirac

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.186 seconden