Bandentest all-road

16 sept 2011 22:40 #21 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Bandentest all-road


Persoonlijk heb ik alleen maar ervaring met de bridgestone Battlewing en wat er staat beschreven in de test over de bridgestone BW deel ik in mening.
Op asfalt en rechtdoor geweldige grip, maar in bochten merk je dat je snel aan de limiet zit. In de regen zijn bochten op hogere snelheid een "uitdaging".


Hier heb ik geen last van op mijn AT met Battlewings, ik gebruik ook het hele loopvlak van de achterband.
Mijn mening is (na het topic even snel te hebben doorgelezen) dat er meerdere factoren meespelen.
Iemand die 60 kg weegt heeft met een bepaalde band minder grip als iemand die meer dan 100 kg weegt.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2011 06:15 #22 door David
Beantwoord door David in topic Bandentest all-road

Precies...Ik rij met varadero met battlewings ook de steppies aan de grond.... ;)
maw de band kan meer dan de motor.

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2011 22:25 #23 door Trailryder
Beantwoord door Trailryder in topic Bandentest all-road
Sorry .......
Ik had zonder kwaad te willen even mijn idee over bepaald soort band op de verkeerde plek neergezet.
Nu maar hier naar toe verplaatst. :o

Even een resultaatje van mijn nieuwe sloffen.

Ik heb sinds een paar weken de Metzelers Tourance Exp eronder liggen die in het duitse blad getest werden .
www.conti-online.com/generator/www/de/en...ta_testwinner_en.pdf

Gelijk getest met een 2000km in twee weken.
Redelijk weer heen maar  zeikende regen op de terugreis gehad naar Straatsburg .
Wat was ik blij met die bandjes tijdens de regens .... pffff. 
Dat rijd heel wat beter dan wat ik de laatste jaren onder mijn beide Alpjes had liggen.
Aangezien het weer in Nederland alleen maar natter wordt.... toen besloten voor de Metzelers .
Grootste kans is dat ik gedurende regen op mijn plaat gaat.....is dus nu vermeden.
In ieder geval voor mij de goede keus geweest. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2011 23:09 #24 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Bandentest all-road
bandentests geven een algemeen te verwachten beeld van een bepaalde band  maaaar zaken alszijnde type motorfiets,trein gewicht, vering  en gebruiks doel kan  vaak toch verschillen laten zien,

wat goed is voor de een hoeft zeker niet goed te zijn voor de ander

banden met  term all road banden bezitten een zeer grote diversiteit waardoor het gebruiksdoel vaak een compromie is tussen de verschillende soorten wegdek

zo zal  de metzeler tourance en de conti trailattack  het belange na in het zand niet zo goed doen als bijv een michelin anakee of een heidenau K 60

op basis van deze feiten is het dus net zo belangrijk om te weten wat je zelf verwacht van een band.

neem de opm van trail ryder

inderdaad.. volop grip met de tourance exp maar er zijn ook gebruikers die de + 20% snellere slijtage ook mee laten wegen
en dus toch de tourance prefereren.
de beste band bestaat gewoon weg niet.. hooguit een heel goed compromie zeker voor zo'n moeilijk segment als all road

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2011 08:46 #25 door Dero-Ryder
Beantwoord door Dero-Ryder in topic Bandentest all-road
Hallo, Ik had eerst de Continental Attack onder mijn Dero liggen.  Goede band tot het begint te regenen.....  Dan lijkt het wel of er sneeuw ligt, zo glibbert hij over de weg, vooral op de snelweg, elk spoor zoekt hij zich dan.  >:( >:(  Maar, nu met de Pirelli Scorpion Trail, is het toch wel ff wat anders, heerlijk gewoon, ik kan weer rijden zoals ik dat wil..... 8) 8) 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2011 10:03 #26 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Bandentest all-road
Zal best lekker rijden, de trail is dan ook een wegband en een heel klein beetje geschikt voor off road.
De Mt 60 is bij benadering weer net andersom.
Daarom is het zo belangrijk te weten wat je voornamelijk met je motor doet.

Als je 50 pct echt off road gaat zou ik voor een extra set wielen zorgen. Hier kom je anders gewoon niet uit.
Maar ik neem aan dat je met je Varadero nauwelijks tot niet van de weg komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2011 11:03 #27 door Dero-Ryder
Beantwoord door Dero-Ryder in topic Bandentest all-road

Zal best lekker rijden, de trail is dan ook een wegband en een heel klein beetje geschikt voor off road.
De Mt 60 is bij benadering weer net andersom.
Daarom is het zo belangrijk te weten wat je voornamelijk met je motor doet.

Als je 50 pct echt off road gaat zou ik voor een extra set wielen zorgen. Hier kom je anders gewoon niet uit.
Maar ik neem aan dat je met je Varadero nauwelijks tot niet van de weg komt.


Nee hoor, het is mijn enige vervoer middel. Alhoewel het handig is dat ik toch hier of daar een bospad of veldweg kan nemen, zonder problemen te hebben... 8) 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2011 19:47 #28 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Bandentest all-road

Hallo, Ik had eerst de Continental Attack onder mijn Dero liggen.  Goede band tot het begint te regenen.....  Dan lijkt het wel of er sneeuw ligt, zo glibbert hij over de weg, vooral op de snelweg, elk spoor zoekt hij zich dan.  >:( >:(  Maar, nu met de Pirelli Scorpion Trail, is het toch wel ff wat anders, heerlijk gewoon, ik kan weer rijden zoals ik dat wil..... 8) 8) 8)

dit beeld herken ik totaal niet vande conti trail attack
de grip is wel iest minder dan die van de mich anakee 2 in de regen maar zoals jij het schrijft....


en dit is wat ik willde zeggen met je eigen beleving.

overigens heb je de pirel;li scorpion in een AT en in een ST uitvoering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2011 19:54 #29 door Dero-Ryder
Beantwoord door Dero-Ryder in topic Bandentest all-road

dit beeld herken ik totaal niet vande conti trail attack
de grip is wel iest minder dan die van de mich anakee 2 in de regen maar zoals jij het schrijft....


en dit is wat ik willde zeggen met je eigen beleving.

overigens heb je de pirel;li scorpion in een AT en in een ST uitvoering


Oke, dat moet je ff te goed houden, de Dero staat nu in de garage en op de bon staat het niet er bij.  Kijk ik morgen ff, of het de AT of de ST is. 8) 8)  Heb wel een front foto, maar daar zie je dat niet op...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2011 22:58 #30 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Bandentest all-road
ik zie het al....

de opvolger ervan.. tja het gaat ook zo snel met die produkt wisselingen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2011 17:44 #31 door Dero-Ryder
Beantwoord door Dero-Ryder in topic Bandentest all-road

ik zie het al....

de opvolger ervan.. tja het gaat ook zo snel met die produkt wisselingen


Yep klopt, was een nieuw model, omdat ze op de vorige wat commentaren hadden gekregen..  Dit was een vrij recent model... 8) 8)  Ben vandaag ook weer naar Maastricht geweest, met slecht weer, en hij reed weer perfect..... ;) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2011 20:55 #32 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Bandentest all-road
Ik herken het beeld wat dero-ryder van de trail attacks schrijft.
Zolang het droog is is het een super stabiele band met een goede grip.
Kom je op een natte weg dan is het met de grip een heel eind afgelopen.
Ik heb de banden in de aanbieding gegooid en wil weer overstappen naar Annakees.

Daar heb ik al een paar setjes van opgereden en allemaal hebben ze de 20K bijna gehaald.
Terwijl onze rijstijl ( MarieLouise houdt ook van doorrijden) niet onder het kopje gezapig is te vangen.
Af en toe een onverhard pad gaan we ook niet uit de weg en ook daar doet een Annakee zijn werk goed.
Iets minder stabiel in de bochten ( zeker op hoge snelheid) maar een eindeloze grip op de droge weg waarvan je op een natte weg bijna niets inlevert.

Let wel dit is mijn beleving van deze banden en dit is zeker niet representatief voor allen.
Ad kan als geen ander de eigenschappen van een band vertellen en het is aan ons als gebruiker om een keuze te maken.
Een band voelt goed voor je of niet en dan kies je de volgende keer iets anders.

Succes met experimenteren

Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2011 22:51 #33 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Bandentest all-road

Ik herken het beeld wat dero-ryder van de trail attacks schrijft.
Zolang het droog is is het een super stabiele band met een goede grip.
Kom je op een natte weg dan is het met de grip een heel eind afgelopen.
Ik heb de banden in de aanbieding gegooid en wil weer overstappen naar Annakees.

Daar heb ik al een paar setjes van opgereden en allemaal hebben ze de 20K bijna gehaald.
Terwijl onze rijstijl ( MarieLouise houdt ook van doorrijden) niet onder het kopje gezapig is te vangen.
Af en toe een onverhard pad gaan we ook niet uit de weg en ook daar doet een Annakee zijn werk goed.
Iets minder stabiel in de bochten ( zeker op hoge snelheid) maar een eindeloze grip op de droge weg waarvan je op een natte weg bijna niets inlevert.

Let wel dit is mijn beleving van deze banden en dit is zeker niet representatief voor allen.
Ad kan als geen ander de eigenschappen van een band vertellen en het is aan ons als gebruiker om een keuze te maken.
Een band voelt goed voor je of niet en dan kies je de volgende keer iets anders.

Succes met experimenteren

Groet Hans

Ook ik snap niet van jullie ervaring dat de Conti's slechte wegligging hebben bij nat weer. Wij hebben in Noorwegen 6000 km gereden met mooi weer, maar zeker ook bij plensbuien. Niets dan lof voor de conti's: droog of nat wegdek wij hadden met onze transalpen supergrip.....

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2011 20:19 #34 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Bandentest all-road
Sandra

Er is zeker wel grip maar als je annakee gewend bent is er zo'n groot verschil dat je erg moet wennen.
Ik heb situaties gehad waarbij tijdens een inhaalmanouvre op een rechte natte weg in zijn vijfde versnelling mijn achterwiel uitbrak.
Met een Annakee is dit nog nooit gebeurt.
Ook in de bochten merk je de mindere grip.
Bij droog weer geen probleem.

Maar nogmaals ik kan alleen voor mijzelf spreken met mijn rijstijl en beleving.
Overigens heb ik gehoord dat Michelin werkt aan een opvolger van de Annakee.

Een maat van mij heeft dezelfde ervaring met de TrailAttack op zijn DL1000.

Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2011 23:26 #35 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Bandentest all-road
Oeps, dat klinkt niet zo mooi :( Het eea zal zeker te maken hebben met de rijstijl, terwijl wij toch ook niet zo zuinig de bocht induiken :P maarja...
Vermoedelijk werkt het met wat zwaardere all-roads minder gunstig met het Continental rubber....

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2011 16:40 #36 door Dero-Ryder
Beantwoord door Dero-Ryder in topic Bandentest all-road
Nog een ervaring erbij, heb de pirelli's nu bijna 1 week eronder liggen, en merk dat ook het bochten werk veel beter is, en ik kan ook platter.  Maar dat zou ook kunnen omdat ik de motor nu ook weer wat beter vertrouw, met deze banden. 8) 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden