Handvatverwarming

19 nov 2011 09:29 #1 door Bono
Handvatverwarming werd gestart door Bono
Mijn "handen-CVinstallatie-set" is het vorig jaar overleden en er komt nu gewoon nieuw spul op. De oude set had een traploze bediening. Ik vond dat wel fijn; gewoon instellen naar je eigen smaak.

Nu ben ik me wat aan het oriënteren en kom dus ook de sets tegen met 3 of 4 standen. Gevoelsmatig zeg ik dat "High" weer te warm kan zijn en "Low" in sommige situaties weer te koud. Dus eigenlijk een schakelaar van: alles - een beetje - niets. Ik weet het niet. Ik heb geen ervaring met een standenschakelaar en het zou zo maar kunnen dat het tussen de oren zit.

De vraag:
Ik heb dus ervaring met een traploze schakelaar, maar als het gaat om een schakelaar met "standen", zit ik dan goed met mijn gedachte (aan-uit-een beetje) of valt dat in de praktijk wel allemaal mee?

B.

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2011 09:38 #2 door giedi
Beantwoord door giedi in topic Handvatverwarming
Ik heb de handvatverwarming die Honda leverde bij m'n nieuwe transalp. Inclusief de uitstand heeft de schakelaar zes standen en dat bevalt goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2011 12:59 #3 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Handvatverwarming
heb een setje van Oford, werkt prima met 4 standen.
Nadeel: op de mijne zit spanningsbeveiliging, dus als de spanning te laag wordt gaat hij uit. Da's niet nodig, want hij zit op geschakelede 12V en gaat dus altijd uit als de motor uit is. Maar nu gaat hij dus uit bij stoplichten enzo, en als je de motor even stilgooit, dan is hij daarna altijd uit.
Mirjam heeft een iets ouder systeem en die gaat keurig aan als de motor aangaat! veel handiger.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2011 19:32 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Handvatverwarming
Op m'n andere motor heb ik 2 standen (eigenlijk 3 natuurlijk: uit - 1 - 2) en dat vind ik eerlijk gezegd wel prima  :)

1: is prima met dunne(re) handschoenen, maar niet warm genoeg met dikke winterhandschoenen aan
2: is prima met de winterhanschoenen, maar veuls te warm met dunne handschoenen

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2011 04:38 #5 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Handvatverwarming
tja, die standen.... denk dat het heel persoonlijk is.
Ik ben nogal een mietje, en dus gaan mijn handvatverwarming aan onder de 25 graden Celcius... ;-)

En 98% van de tijd vol gas! dus de standen boeien me niet zo. Wat wel donders irritant is aan die Oxford set: alle standen hebben een andere kleur, en 2 ledjes zijn zo donders fel dat ik die standen niet gebruik als het donker is!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2011 11:07 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Handvatverwarming
Op Kaatjes @Twin hadden we een setje van CLS200 uit Duitsland. Feilloos goed en traploos instelbaar, echt een aanbeveling.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2011 20:21 #7 door madero
Beantwoord door madero in topic Handvatverwarming
Heb vorige week een setje Daytona Grips gemonteerd met een electr. vierstandenschakelaar (+ ledjes). Op dit moment is de laagste stand voor mij genoeg. Bevallen mij goed. Kostten 75,= Eenvoudige zelf te monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2011 21:25 #8 door BertdeBakker
Beantwoord door BertdeBakker in topic Handvatverwarming
waarom handvatverwarming ??????
De binnenkant van je handen worden niet koud, de buitenkant wel, lees je knokkels.
ik heb zelf al jaren verwarmde winterhandschoenen  van gebring (topspul) die zijn ook traploos instelbaar
en het grote voordeel is dat je er op verschillende motoren kan rijden,
je handvat verwarming kan je niet 123 meenemen je handschoenen wel.
ze hebben nog veel meer jassen, broeken,sokken ed.
succes maar ik wist het wel, het is een investering maar daar heb je jaren plezier van.

mzzl de bakker.

hee hee wordt eens wakker en ga naar de bakkerrrrrrr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2011 23:03 #9 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Handvatverwarming
Verwarmbare handschoenen zullen zonder twijfel heeeeeerlijk zijn  8)

Maar het voordeel van handvatverwarming vind ik dan weer dat je dat altijd bij je hebt, en in het geval van de handschoenen zul je nét zien dat je op het moment dat je koude handen krijgt toevalig weer je zomerhandschoenen aan hebt  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 17:43 #10 door Biker000
Beantwoord door Biker000 in topic Handvatverwarming
Door de handvatkappen heb je best lang bescherming tegen de eerste in vloeden.

Wat ik zelf doe is mijn handschoenen 1 minuut in de magnetron vlak voordat ik wegrijdt, werkt heel goed.
Moet er wel bij zeggen dat:
- mijn dagelijkse woon werk ritje 12 km enkele reis is.
- dat je na een jaar redelijk verteerde handschoenen aan trekt
- het opletten is dat je de ijzeren lipjes van de rits niet op of tegen elkaar aanlegt want dan vliegen ze in de fik
- plastic rits werkt beter maar ook niet langer dan een minuut want dan smelt de rits aan elkaar vast
- je aan moet wennen om 's avonds na de kippenpoten de combi magnetron schoon te maken want daar gaan je handschoenen niet goed van ruiken en worden vet.
- je om de 2 jaar toch andere handschoenen moet aanschaffen.

Eeeeh nu ik dit teruglees. Welke handvatverwarming is ook al weer de beste?  :o :-[ :D

Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2011 14:17 #11 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Handvatverwarming

waarom handvatverwarming ??????
De binnenkant van je handen worden niet koud, de buitenkant wel, lees je knokkels.
ik heb zelf al jaren verwarmde winterhandschoenen  van gebring (topspul) die zijn ook traploos instelbaar
en het grote voordeel is dat je er op verschillende motoren kan rijden,
je handvat verwarming kan je niet 123 meenemen je handschoenen wel.
ze hebben nog veel meer jassen, broeken,sokken ed.
succes maar ik wist het wel, het is een investering maar daar heb je jaren plezier van.

mzzl de bakker.


Ha, heb ook elektrieke hanschoenen van Gerbing. Een regelbare meter kost wel € 60,- extra!
Heb deze zelf niet en moet de hanschoenen af en toe uitzetten met de aan/uit schakelaar omdat ze erg heet worden. Zal ook eens zon regelbaar geval aanschaffen, toch wel handig! grtz San

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2011 14:18 #12 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Handvatverwarming
Handschoenen dus.... :-[

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2011 15:23 #13 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Handvatverwarming
Ben nog steeds op zoek naar een goede winterhaandschoen.Tot nu toe rij ik nog met zomerhandschoenen. Moet er wel bij vertellen dat na ongeveer 40 a 50km de vingers erg koud zijn en soms pijn doen. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2011 16:07 #14 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Handvatverwarming
Handschoenen waren voor mij ook nog steeds een lastig punt. Heb al diverse varianten gehad maar was nooit erg tevreden geweest. Had vaak last van blaren of schuurplekken als ik lang op de motor zat. Ook wanneer ik aparte binnenhandschoenen gebruikte

's zomers draag ik nu hele soepele leren handschoenen van Behring die goed bevallen. Ze moeten alleen niet natregenen, want dan heb ik zo weer blaren tussen duim en wijsvinger. 's Winters heb ik dikke warme handschoenen van Grid. Die bevallen ook erg goed, helaas ben ik een van de binnenhandschoenen kwijt. Hierdoor krijg ik de handschoenen amper meer aan als ik klamme handen heb.

Grid kan ik echt aanraden ondanks de hoge prijs. Soepel, echt leder, kwalitatief goede voering, brede manchetten rond de pols, waterdicht.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2011 23:44 #15 door Martin Visser
Beantwoord door Martin Visser in topic Handvatverwarming
De daytona grips besteld bij het grote duitse postorderbedrijf L... werkt het beste vind ik. Wij hebben deze in een simpele uitvoering een drie standen schakelaar zonder leds.
de originele honda grips werken niet als de accuspanning lager is dan 12,4 volt, de motor moet dus altijd draaien deze is dus uitgevoerd met de genoemde spanningsbeveiliging.
De saito grips hebben het na twee seizoenen begeven, intern was de weerstandsdraad kapot gegaan.
De daytona,s zijn sterk en kunnen een stootje hebben.

succes met de installatie, waarbij ik wel wil opmerken dat het verstandig is om dit via een zekering vanuit de accu te bedraden.

groeten Martin Visser

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2011 10:56 #16 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Handvatverwarming

succes met de installatie, waarbij ik wel wil opmerken dat het verstandig is om dit via een zekering vanuit de accu te bedraden.


Nog beter om dit via een relais + zekering geschakeld via het contact te doen. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2011 12:38 #17 door roland65
Beantwoord door roland65 in topic Handvatverwarming
Inderdad!
Maar kijk uit voor meeuwen als je buiten aan het prutsen gaat! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2011 23:35 #18 door Martin Visser
Beantwoord door Martin Visser in topic Handvatverwarming

Nog beter om dit via een relais + zekering geschakeld via het contact te doen. ;)


Inderdaad Marien heeft gelijk, de verwarming kan dan niet blijven branden als het contact is uitgeschakeld.

Moeilijk allemaal, dan houden we maar een keer een aansluitdag handvatverwarming....... Beter laat dan nooit........

groeten, Martin Visser

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2011 13:31 #19 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Handvatverwarming
Allemaal bedankt voor jullie reacties / ervaringen / input. Ik heb aangeschaft wat ik had: de booster. Er zal met alle andere handvatten niets mis zijn. Met verwarmde handschoenen ook niet. Het is voor iedereen persoonlijk. Iedereen heeft ook zijn eigen ervaringen hiermee. Prima dus  ;) .

Maar uiteindelijk had ik een goed gevoel bij deze: ik heb hier goede ervaring mee en weet wat ik heb. Misschien een staaltje van "Wat de boer niet kent,..."  ;D .


-- Han --
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2011 22:15 #20 door guman007
Beantwoord door guman007 in topic Handvatverwarming
Ik heb de Daytona's aangesloten op hetzelfde relais als mijn tweede koplamp, wel met een aparte draad en zekering vanaf de batterij. Nu ben ik ook mistlampen aan het aansluiten, wel met nog een apart relais. Raakt aardig vol nu! Wel opletten in de zomer aan een Harley- café, een grapjas had de schakelaar op start (maximum 30 sec ofzo te gebruiken in die stand) en ik vond het na een tijdje wel een erg warme zomer.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.190 seconden