Handvatverwarming

19 nov 2011 09:29 #1 door Bono
Handvatverwarming werd gestart door Bono
Mijn "handen-CVinstallatie-set" is het vorig jaar overleden en er komt nu gewoon nieuw spul op. De oude set had een traploze bediening. Ik vond dat wel fijn; gewoon instellen naar je eigen smaak.

Nu ben ik me wat aan het oriënteren en kom dus ook de sets tegen met 3 of 4 standen. Gevoelsmatig zeg ik dat "High" weer te warm kan zijn en "Low" in sommige situaties weer te koud. Dus eigenlijk een schakelaar van: alles - een beetje - niets. Ik weet het niet. Ik heb geen ervaring met een standenschakelaar en het zou zo maar kunnen dat het tussen de oren zit.

De vraag:
Ik heb dus ervaring met een traploze schakelaar, maar als het gaat om een schakelaar met "standen", zit ik dan goed met mijn gedachte (aan-uit-een beetje) of valt dat in de praktijk wel allemaal mee?

B.

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2011 09:38 #2 door giedi
Beantwoord door giedi in topic Handvatverwarming
Ik heb de handvatverwarming die Honda leverde bij m'n nieuwe transalp. Inclusief de uitstand heeft de schakelaar zes standen en dat bevalt goed.

19 nov 2011 12:59 #3 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Handvatverwarming
heb een setje van Oford, werkt prima met 4 standen.
Nadeel: op de mijne zit spanningsbeveiliging, dus als de spanning te laag wordt gaat hij uit. Da's niet nodig, want hij zit op geschakelede 12V en gaat dus altijd uit als de motor uit is. Maar nu gaat hij dus uit bij stoplichten enzo, en als je de motor even stilgooit, dan is hij daarna altijd uit.
Mirjam heeft een iets ouder systeem en die gaat keurig aan als de motor aangaat! veel handiger.

... was ooit lid ...

19 nov 2011 19:32 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Handvatverwarming
Op m'n andere motor heb ik 2 standen (eigenlijk 3 natuurlijk: uit - 1 - 2) en dat vind ik eerlijk gezegd wel prima  :)