Blok laten lassen of donorblok?

23 nov 2011 14:45 #1 door Eelke
Blok laten lassen of donorblok? werd gestart door Eelke
Mijn motormaat heeft pech gehad met zijn AT tijdens het terreinrijden. De ketting stond blijkbaar te los waardoor hij tussen de aandrijfas en schakelas klem is komen te zitten. Hierdoor is de schakelas naar achteren gedrukt en is er een stukje van het blok afgebroken bij de oliekeerring. Zie foto's.
Mijn vraag is, is dit te lassen? En zo ja, bij wie? Of is het toch verstandiger om een donorblok op de kop te tikken?

Honda Africa Twin CRF1000L
Honda Africa Twin XRV750
Land Rover Discovery II Td5
Volvo Amazon babyblauw
Isaac Boson
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2011 17:44 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Blok laten lassen of donorblok?
Ik denk dat lassen moeilijk word. Blok zal uit elkaar moeten en heel goed gereinigd.
Maar dan blijft het een frummelstukje waar naderhand nog wel een keerring in moet passen...
Misschien is er iemand die het wilt doen, maar dan moet je gewoon gaan zoeken denk ik.

Je kunt www.scuderia-ro.nl/ proberen (Niet meteen zeggen dat het een Honda is  ;D ).

Ik heb wel ooit bij een bromfiets een bevestigingspunt uit een carterdeksel gebroken. Vergelijkbaar stukje eruit. Heb ik toen met 2componenten metaal epoxy terug gelijmd. Zat als een huis en lekvrij.
Wat ook nog kan is een nieuwe keerring monteren en het gat dicht "klei-en" met kneedbaar staal. Dat is niet mooi maar als het lekvrij is...

Motorblokken zijn een stuk duurder in ieder geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.072 seconden