Shijfrem voor

21 dec 2011 09:45 #1 door Puru
Shijfrem voor werd gestart door Puru
Hallo Tansalp kenners,

Bij hoeveel km vervang je de schijf(rem) voor. Hoeveel km gaat zo'n ding mee?
Ik heb de mijne vervangen bij 60000,maar dat zou ook 160000 kunnen zijn.
Wie heeft hier een antwoord op,ik probeer uit te zoeken,hoeveel km een bepaalde transalp heeft gereden en of er niet met kmstand is
geknoeid en of hij niet het kokje rond is geweest?????
Groet Puru.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2011 10:16 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Shijfrem voor
Slijtage van een schijf is sterk afhankelijk van het gebruik en onderhoud.
Op de schijf staat de min. dikte vermeld. Kom je daar onder dan kan je het beste de schijf vervangen.

21 dec 2011 10:50 #3 door Nader
Beantwoord door Nader in topic Shijfrem voor
Meten is weten!

21 dec 2011 17:48 #4 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Shijfrem voor
Meten is idd weten...
Onze beide motoren zaten op de slijtagegrens (3,5mm bij een AT) na pakweg 80.000 km.
Voor de AT (ja, ik weet dat dit over een TA gaat, maar toch....) staat er in Haynes dat nieuwe schijven 4,5 zijn bij Honda, maar dat is lariekoek. Zijn ook 4,0, net als (alle?) aftermarketschijfjes.

... was ooit lid ...

21 dec 2011 18:08 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Shijfrem voor
voor de meeste clubmotoren zijn de voorschijven na ca 70-80000 km aan vervanging toe

achterremschijf vaak iets eerder

22 dec 2011 09:16 #6 door Puru
Beantwoord door Puru in topic Shijfrem voor
Bedankt,fijne feestdagen.

23 dec 2011 19:48 #7 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Shijfrem voor
Het is bekend dat aftermarket schijven vaak kromtrekken bij intensief gebruik (veel baggage enz). Dit is waarschijnlijk waarom de originele Honda schijven zo absurd veel vlees hebben: warmte afvoer. 

Ik zeg dus: meten (met een beugelschroefmaat, niet met een schuifmaat), en bij de slijtagegrens vervangen door origineel Honda (/Nissin) of aftermarket (woon-werk)

23 dec 2011 23:32 #8 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Shijfrem voor

Het is bekend dat aftermarket schijven vaak kromtrekken bij intensief gebruik (veel baggage enz). Dit is waarschijnlijk waarom de originele Honda schijven zo absurd veel vlees hebben: warmte afvoer. 

Ik zeg dus: meten (met een beugelschroefmaat, niet met een schuifmaat), en bij de slijtagegrens vervangen door origineel Honda (/Nissin) of aftermarket (woon-werk)

het is juist mijn ervaring dat juist de originele  er vaak als een fruitschaal afkomen

maar het blijven meningen

24 dec 2011 03:37 #9 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Shijfrem voor
denk persoonlijk dat een goede schuifmaat prima te gebruiken is, bij benadering klopt dat redelijk als je even goed meet, en dus rekening houdt met het randje aan de buitenkant van je schijf.

Onze 4 schijven zijn allen vervangen op/rond de grens, en waren nog kaarsrecht. Echt NOOIT iets gemerkt van kromheid ofzo. Mijn voorschijven worden zeker flink gebruikt, want ik gebruik m'n achterrem amper en o.a. in de Alpen crossen we flink door, en wordt de boel zeker intensief gebruikt.

Bij Mirjam d'r motor zijn de aftermarket-schijven er juist afgegaan omdat die piepten als een gek, en dat ging niet weg. Gewoon lekker weer lekker origineel.

En als je je doodschrikt van de prijs, dan ga je naar DavidSilverSpares.co.uk; bestel je meteen een berg andere meuk erbij en is het helemaal niet veel duurder dan die aftermarket-rommelschijven

Maar goed, da's slechts mijn mening. ;D

... was ooit lid ...

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.076 seconden