Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Bij het kleppen stellen heb ik zowel inlaat als uitlaat op FT danwel RT gesteld. Ik heb dus geen rekening ermee gehouden dat je het vliegwiel nog een keer zou moeten draaien. De kleppen zijn dus niet juist gesteld.
Hoe kan ik het beste bij mijn AT de juiste positie van het vliegwiel bepalen om zo de klep alsnog goed te stellen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Bedankt Ad. Dat was weer sneller als verwacht. Als ik het dus goed begrijp moet ik;
- Inspectiegaten vrijmaken
- Stelbouten van alle tuimelaars losdraaien
- Vliegwiel rondraaien
- Vliegwiel op FT danwel RT plaatsen
- Klepspeling meten
- 360 graden draaien
- Klepspeling nogmaals meten
- Is de speling kleiner geworden dan de eerste meting, dan kleppen stellen
- Is de speling groter geworden dan nogmaals draaien tot speling kleiner is geworden en dan stellen
Correct?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Zoals Ad het uitlegt lijkt jouw beredenering daarmee overeen te komen. Zodra je er zelf mee bezig bent wordt het vaak al een stuk duidelijker.Als ik het goed begrijp staat de uitlaat klep maar 1 keer open in de cyclus:
Cylinder in bovenste positie, alle klappen dicht
Cylinder daalt, inlaat kleppen open zodat mengsel ingezogen wordt, uitlaat klep dicht
Cylinder weer omhoog, alle kleppen dicht, dan verbranding op top positie
cylinder weer omlaag door ontploffing
cylinder weer omhoog en dan uitlaat klep open om verbrande lucht te lozen. Als cylinder helemaal boven is uitlaat klep weer dicht.
Heb ik dit goed begrepen?
En uitlaatklep stellen in dichte positie?
Dank,
marc
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
zuigers uiteraard....hahahahhah
yep, ik ga er ook weer eens voor. Ik heb op de sleuteldag de boel wel gesteld maar toch ergens iets niet goed gedaan want ik heb nog een flinke tik. misschien de voorste cylinder uitlaat klep op de verkeerde slag afgesteld. maar even nakijken.
Succes Erik...het is een leuke klus...ahum.... ;D
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ingaand zijn de ovale, uitgaan de ronde. Kijk maar hoe de pijpen van je uitlaat lopen.Ingaand op een RD04 is die die naar het benzine filter loopt toch??? Dus uitgaan die andere. Even zeker weten...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.