Uitlaatbochten en uitlaat vervangen

06 feb 2012 19:05 #1 door Pepijn
Uitlaatbochten en uitlaat vervangen werd gestart door Pepijn
Hoi,

Ik heb nieuwe uitlaatbochten en een nieuwe demper. Op de aansluiting van de bochten naar de demper en tussen de twee bochtdelen ben ik van plan gungum te gebruiken om eea soepel te houden. Haynes adviseerd alle bouten en de doppen met kopervet in te smeren. De vraag waar ik nog mee zit is wat ik op het deel van de bocht dat in het blok wordt geschoven moet smeren.

Iemand een goed advies?

Alvast bedankt weer,

Pepijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2012 19:21 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Uitlaatbochten en uitlaat vervangen
je verwijderd de oude pakkingringen die in de cylinder zitten, plaats de nieuwe en dan wat kopervet op de ring zodat ze ook blijven plakken  van zodra de bochten op hun plaats zitten monteer je de uitlaat af

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2012 19:36 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic Uitlaatbochten en uitlaat vervangen
Pepijn,

GunGum wordt wel degelijk hard. Vieze rommel, zou ik niet doen.

Tussen de spruitstukken en de cylinders gewoon de pakkingringen die Ad noemt en tussen het verbindingsstuk van beide spruitstukken naar de demper, de door de fabrikant aanbevolen grafietpakking. Kost 9 euro ofzo. Wees voorzichtig met dit deel in mekaar schuiven, want deze pakking beschadigd gauw.

Kopervet op de draad van alle uitlaatbouten is een goed idee (al heeft dat weinig nut meer als je de boel 3 jaar later weer eens loshaalt).

Suc6, Bromz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2012 17:54 #4 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Uitlaatbochten en uitlaat vervangen
Gungum is een lapmiddel: "Goh, er zit een gat in m'n uitlaat en ik krijg pas over twee maanden mijn vakantiegeld" - spul

Heb toevallig een demper achter in m'n auto liggen van iemand die dat niet wist, die lag een paar dagen terug midden op straat.

Waarom ik hem in mijn auto gelegd heb weet ik niet, normaal had hij binnen 24 uur in een metaalbak gelegen, maar ik ben een week vrij... -.-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2012 18:26 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Uitlaatbochten en uitlaat vervangen
Ik heb pepijn dit product geadvisserd ...

de uitlaatbochten heeft hij vervangen voor rvs exemplaren en deze diameter moet aan sluiten op de originele demper waarvan de diameter ruimer is daar waar hij over de collector aan sluit (net zoals bij de honda uitlaatbochten)
dit vul je normaal op met een losse pakkingbus.

maar vaak blijft de gehele pakkingbus in de aansluiting van de demper hangen

nu kun je deze grafietbus eruit pulken en een nieuwe plaatsen ofwel laat je deze zitten en doe je een lik gun gum op het rvs deel(lekker glijmiddel) en schuif je de demper weer op zijn plaats.

als de situatie is zoals ik deze schets vertrouw ik wel op die lik gun gom.

overigens gebruik je dit product vaker als je uitlaten of delen ervan monteert waarbij er geen pakkingbussen gebruikt worden.
het dicht dan de uitlaat goed af op  de schuif aansluitingen.

en uiteindelijk willen we een gasdichte uitlaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2012 19:29 #6 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Uitlaatbochten en uitlaat vervangen

Hoi,

Ik heb nieuwe uitlaatbochten en een nieuwe demper. Op de aansluiting van de bochten naar de demper en tussen de twee bochtdelen ben ik van plan gungum te gebruiken om eea soepel te houden. Haynes adviseerd alle bouten en de doppen met kopervet in te smeren. De vraag waar ik nog mee zit is wat ik op het deel van de bocht dat in het blok wordt geschoven moet smeren.

Iemand een goed advies?

Alvast bedankt weer,

Pepijn


Tip: spuit de tapeinden waar die uitlaatbochten mee vastzitten tijdig in met kruipolie (imal) paar keer herhalen ook.
Bij mij zijn vroegahh eens de tapeinden afgebroken  : (doordat de boel letterlijk ''moervast'' zat. Die afgebroken handel moest toen uitgeboord worden om nieuwe tapeinden te monteren. Vandaar die kruipolie! Succes!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2012 14:39 #7 door Pepijn
Beantwoord door Pepijn in topic Uitlaatbochten en uitlaat vervangen
Allereerst allen weer dank voor de uitgebreide reacties. Ik heb een tube kopervet gehaald en kan nu verder, zo te lezen is het verstandig om het schroefdraad van alle heetwordende boutjes daar mee in te smeren:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2012 17:19 #8 door Pepijn
Beantwoord door Pepijn in topic Uitlaatbochten en uitlaat vervangen
Nou, de uitlaat ziet er op. Ik heb een beetje van ieders advies gevolgd. In de demper een nieuwe pakking, tussen de spruitstukken een lik gun gum.

Groet!

Pepijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2015 21:31 #9 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic Uitlaatbochten en uitlaat vervangen
We zijn inmiddels drie jaar verder. Hoe is het bevallen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.230 seconden