Scottoiler los?

06 apr 2009 00:09 #1 door Goobi
Scottoiler los? werd gestart door Goobi
Hoi,

Vraagje over de Scottoiler op mijn Transalp 650 (die ik nog niet zo lang heb). Hij zit in de ruimte onder het zadel. Ik heb de oiler gecontroleerd op olieniveau en zag dat het slangetje dat er aan de bovenkant uitkomt nergens naar toe gaat ???. Het is ook maar een stukje van 15 cm. Is dat normaal of hoort dat ergens aan vast te zitten? Zou het los geraakt zijn en zo ja waar hoort het dan naar toe te gaan? Overigens lijkt de oiler wel goed te werken want de ketting ligt er mooi bij ;D.

Bvd,

Geert-Jan

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2009 19:52 #2 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Scottoiler los?
Ik heb er ook een en het slangetje (dikke) dat is om te zorgen dat niet het hele potje vacuum wordt getrokken (ontluchting) aan het einde zit er een klein filtertje bij mij ik denk om vocht en troep buiten te houden , je stopt het gewoon ergens weg er zit dus niets aan. dit is ook het slangetje wat je eraf haalt om de olie bij te vullen door het in de oiler te spuiten via het zwarte rubberen gedeelte . Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2009 23:35 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Scottoiler los?

Hoi,

Vraagje over de Scottoiler op mijn Transalp 650 (die ik nog niet zo lang heb). Hij zit in de ruimte onder het zadel. Ik heb de oiler gecontroleerd op olieniveau en zag dat het slangetje dat er aan de bovenkant uitkomt nergens naar toe gaat ???. Het is ook maar een stukje van 15 cm. Is dat normaal of hoort dat ergens aan vast te zitten? Zou het los geraakt zijn en zo ja waar hoort het dan naar toe te gaan? Overigens lijkt de oiler wel goed te werken want de ketting ligt er mooi bij ;D.

Bvd,

Geert-Jan


het slangetjes(dun zwart hard kunststof) dient aangesloten te zijn op het vacuum van de motorfiets dus ik neem toch aan dat er ergens iets  moet zijn waar deze in gedrukt dient te worden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2009 09:22 #4 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Scottoiler los?
ER zitten drie slangetjes aan twee boven dik en dun , harde dunne vacuum , dikkere in zwart rubber zijkant boven ontluchting en bijvullen. onder midden olie naar ketting

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2009 10:29 #5 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Scottoiler los?
Ja, wat jullie beschrijven dat klopt. Midden bovenop zit de ontluchting, aan de zijkant de zwarte dunne naar vacuum en onderaan de olie-uitvoer naar de ketting. Bij het zoeken op internet kwam ik echter andere plaatjes tegen waarop het vacuum midden bovenop aangesloten werd en de ontluchting aan de boven-zijkant. Vandaar enige verwarring.
Dank voor reacties,

groet,

Geert-Jan

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2009 13:41 #6 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Scottoiler los?
Bij mijn oiler zit het vacuumdingetje ook middenboven op, bijvullen aan de zijkant en aftappen onderaan. Zullen wel verschillende modellen van zijn dus!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden