Iridium kaarsjes

17 mrt 2012 09:19 #1 door Oldtimer
Iridium kaarsjes werd gestart door Oldtimer
Gisteren even de nieuwe kaarsjes gemonteerd in de Dero.
Wat me opvalt is dat de oude bougie, een veel dikkere electrode heeft dan de nieuwe.
Lijkt maar een zielig puntje zo op het eerste gezicht.

Ik heb geen idee hoe lang de oude erin zaten, maar minimaal 17.000 km weet ik zeker.




PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2012 10:00 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Iridium kaarsjes
Hoe kleiner de centrale elektrode hoe feller de vonk. M.i. staaltje van product innovatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2012 10:13 #3 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic Iridium kaarsjes
maare een irridium bougie gaat toch een dikke 75.000km mee??

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2012 12:45 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Iridium kaarsjes
De iridium bougie die ter vervanging van de gewone bougie in een carb dero gaat is een andere iridium bougie als die voor de injectie dero. misschien de oude of nu de nieuwe verkeerde bougie? De iridium van de injectie dero moet volgens het boekje iedere 48000 vervangen worden.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2012 00:55 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Iridium kaarsjes

nieuwe verkeerde bougie


Welke moeten er dan in een injectie Dero.?

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2012 06:56 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Iridium kaarsjes
injectie = NGK  IJR8B9

carb= NGK  DPR8EIX9

Dus zo op de foto te zien is de linkse bougie met de dikke elektrode een verkeerde bougie geweest voor jou motor.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2012 08:41 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Iridium kaarsjes
Marien hééft een injectiedero. Daar zitten Iridium vonkenkaarsjes af farbiek in. Verschil zit 'm idd (denk ik) in de technische ontwikkelingen.

Maar ik ga idd met Tuur mee. Moeten waarschijnlijk de verkeerde zijn geweest, Iridium moet met gemak tot 50.000 meegaan zonder op deze wijze 'verkoold' (zwarte aanslag) te zijn.

Dat kwamen we ook tegen toen we met 125.000 preventief de nokkenasketting spanners van Kaatje's model 2000 hebben vervangen: de nieuwe spanners zijn bijna een keer zo klein als de oorspronkelijke!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2012 09:24 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Iridium kaarsjes
Ik heb de bougies ook niet vervangen omdat ze versleten zijn of zo.
De Dero staat met 65000 op de klok. Ik weet niet wanneer deze kaarsjes erin zijn geplaatst.
gewoon preventief vervangen dus.

Het zijn inderdaad DPR  wat eruit komt. Dus ARTHUR HEEFT OOK WEER GELIJK  :-*

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2012 09:47 #9 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Iridium kaarsjes
Hier liggen ze ook al klaar voor een moment waarop ik de tank er even afschroef.
Kan ik ook even het luchtfilter vervangen.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2012 11:02 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Iridium kaarsjes
Nou nou, met die dikke vingers kon het wel eens een hele klus worden Peter  8)

Luchtfilter heb ik intussen ook vervangen, maar de aftermarket die ik had, paste niet meteen.
Ik heb er hier en daar wat af moeten snijden om hem passend te krijgen.
Op zich nog redelijk duur grapje.
Filter en kaarsjes toch nog 85 euro.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2012 11:08 #11 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Iridium kaarsjes
Luchtfilter ligt hier ook al klaar, ga ervan uit dat die past. Komt bij Ad vandaan dus moet plug-and-play kwaliteit zijn  ;) !

Wat die dikke vingers betreft, ik heb kinderen met kleine vingertjes in alle maten die ik daar waar nodig desnoods inzet  ;D

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2012 11:11 #12 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Iridium kaarsjes

kleine vingertjes in alle maten


Wel even de boel laten afkoelen he, denk erom.  De stakkers.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2012 17:46 #13 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Iridium kaarsjes
Volgens mij zijn er voor elke iridium ook gewoon een "normale"variant te krijgen, het verschil zit hem bij mijn weten in de levensduur: Als je iridiums in een XLV750R schroeft (hydraulische klepstellers), dan hoef je dus nog maar bar weinig onder de tank te priegelen.

Linksvoor en rechtsachter bij onze clubfietsen is hier ook een goede plaats voor: niet elke keer die radiator verhangen, enzo...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2012 17:57 #14 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Iridium kaarsjes
voor de IJR8B9( die in de injectie dero zit) is volgens mij geen "normale " bougie" te krijgen omdat dit de normale bougie is voor deze motor. En het zit hem niet alleen in de levensduur maar ook in de kracht van de vonk. De IJR8B9 is ook extreem duur, je ziet prijzen van rond de €35,- per stuk.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2012 19:36 #15 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Iridium kaarsjes



Daarom kun je die dingen beter op ebay bestellen en uit de UK laten komen. 17-18 euro per stuk. Mijn pluggies komen ook uit de UK en doen het prima.


Tijd voor een groepsaankoop?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2012 19:58 #16 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Iridium kaarsjes
groeps aankoop ???

2 stuks nodig per 48.000 km...

de gemiddelde motorrider rijdt ca 3500 km per jaar ......ook de dero rijder  ( zet dus  echt zoden aan de dijk)

maar sta open voor iedere vraag..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2012 20:02 #17 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Iridium kaarsjes
ik rij 3x zoveel per jaar, voor de lol. maar goed dan doe je nog 4 jaar met bougie, dus schiet inderdaad niet op

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden