Banden ins & outs?

13 apr 2009 14:01 #1 door Hotel 317
Banden ins & outs? werd gestart door Hotel 317
Beste,

Wat zijn de effecten die verschillende soorten banden op het offroadgedrag hebben? Bij straatgebruik kun je bijvoorbeeld een bredere band nemen voor meer grip, met als keerzijde dat dit averechts werkt als je de band niet opgewarmt krijgt (t'e veel rubber).

Ik stel mij nu voor dat een brede noppenband ervoor zorgt dat je makkelijker gaat glijden, maar een te dunne band zichzelf sneller ingraaft? en hoe zit het met de hoogte van de band?  meer omtrek = stabieler, maar neemt gevoel weg?

Graag jullie kennis  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2009 18:38 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Banden ins & outs?

Beste,

Wat zijn de effecten die verschillende soorten banden op het offroadgedrag hebben? Bij straatgebruik kun je bijvoorbeeld een bredere band nemen voor meer grip, met als keerzijde dat dit averechts werkt als je de band niet opgewarmt krijgt (t'e veel rubber).

Ik stel mij nu voor dat een brede noppenband ervoor zorgt dat je makkelijker gaat glijden, maar een te dunne band zichzelf sneller ingraaft? en hoe zit het met de hoogte van de band?  meer omtrek = stabieler, maar neemt gevoel weg?

Graag jullie kennis  :)


hoeveel tijd heb je......

het gene wat jij vraagt is niet zomaar samen te vatten in enkele zinnen

er zijn veel meer factoren die uiteindelijk de wegligging en grip bepalen (want daar spreken we over)

de basis begint bij de geometrie en de wielmaat van de velg
daarna komt de meest perfecte band om de hoek kijken,

die dan weer een mix moet maken tussen prestaties en prijs

immers het moet nog verkoopbaar zijn ook
als dan alles perfect zou zijn heb je de eind gebruiker die geheel zelfstandig een oordeel gaat vellen op zijn of haar bevindingen
en je mag van mij aannemen dat dit bij niemand het zelfde zal zijn
vooral een motorband is onderheving aan looks en als die niet goed zijn.. vergeet het dan maar

trek jou eigen plan want zoals ik al begon.... hoeveel tijd wil je hierin stoppen,

de fabrikant heeft redelijk veel energie gestopt in de beste band voor die bereffende motorfiets en dat is een goed uitgangs punt

kleine wijzingen hebben natuurlijk effect maar dan gaat het om zaken als insturen, rechtuit stabiliteit en natuurlijk slijtage

smallere banden alsmede kleinere diamter sturen sneller in,
grotere wiel diameter (voorwiel)meer rechtuit stabiliteit)
bredere banden hebben minder wiel druk en dus gevoeliger voor uitbreken

de structuur van een off road band bepaalt  in welke onder grond  de band het beste grip heeft

etc etc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2009 08:38 #3 door kitejules
Beantwoord door kitejules in topic Banden ins & outs?
hoi ik heb afgelopen zondag nieuwe heidenau k60 er onder laten zetten door ad
omdat ik wat groffer profiel wou staat echt heel stoer en het rijd zeker niet verkeerd  :D(allen nog maar asfalt gereden) ;)nu nog off road dan weet ik meer
oja ad bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.058 seconden