accu trekt leeg

17 apr 2009 12:08 #1 door jack
accu trekt leeg werd gestart door jack
Ik heb het volgende probleem. Als ik ongeveer 4 dagen niet heb gereden op mijn varadero is mijn accu leeg en start niet. De accu is 100% goed. Heb hem zelf doorgemeten en bij een motorfietszaak ook. Ik heb van de winter een relais aangesloten op mijn accu. Plus en min rechtstreeks naar de accu en het contact op het relais. En vervolgens mijn handvatverwarming hierop aangesloten. Ik denk dat het probleem in het relais zit. Is het mogelijk dat de min die van het relais naar de accu loopt mijn accu leeg trekt? Hoe kan ik dit probleem oplossen?


Jack

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2009 12:14 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic accu trekt leeg
Meten is weten.......

dus gewoon even meten of er lekspanning is als je de motor uit hebt staan.
Dan eens wat zaken uitschakelen. (En als jij je relais vermoed, die eens als eerste) en zo elimineren.

Pas als je weet welke component al die spanning weg trekt, kun je ook verder naar een oplossing toe werken.

Als het dan het relais is, dan zal er hier best wel ergens een techneut rond rennen die daar weer alles van weet ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2009 12:50 #3 door jack
Beantwoord door jack in topic accu trekt leeg
Hoe meet ik lekstroom? moet ik de minkabel die van het relais naar de accu loopt loskoppelen van de accu en vervolgens tussen de minkabel van het relais en de minpool van de accu de multimeter plaatsen? Zoiets vond ik via google. En in welke stand zet ik de multimeter dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2009 13:25 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic accu trekt leeg
De exacte waarden en meet methodes staan beschreven in de Haynes handleiding.
Alleen heb ik die voor de Vara niet  :-\

Het klopt wel dat je even tussen een accu pool en de draad een multimeter hangt, en deze moet dan ampere meten (even uit mijn hoofd).

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2009 20:52 #5 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic accu trekt leeg

Hoe meet ik lekstroom? moet ik de minkabel die van het relais naar de accu loopt loskoppelen van de accu en vervolgens tussen de minkabel van het relais en de minpool van de accu de multimeter plaatsen? Zoiets vond ik via google. En in welke stand zet ik de multimeter dan?


volt of amp
10 amp tussen de accu min en de pool en kabel dus accu ff los draaien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2009 14:20 #6 door jack
Beantwoord door jack in topic accu trekt leeg
Heb net even gemeten. Ik heb geen relais met de cijferaanduidingen 85, 86, 87 en 30 maar een relais met de aanduidingen 2, 1, 5, en 3. Op 2 heb ik het contact aangesloten, 1 is accu min, 5 is plus kabel handvatverwarming en 3 is accu plus.

Met het contact uit staat er op pootje 5 (87) geen spanning. Met contact aan wel.

Als ik de multimeter hang tussen de min accupool en de minkabel 1 (86) lees ik op de multimeter een waarde van 0.64. (De meter staat dan in de stand .20m)Volgens haynes mag die 0.1 max zijn. Conclusie ??????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2009 18:59 #7 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic accu trekt leeg

Heb net even gemeten. Ik heb geen relais met de cijferaanduidingen 85, 86, 87 en 30 maar een relais met de aanduidingen 2, 1, 5, en 3. Op 2 heb ik het contact aangesloten, 1 is accu min, 5 is plus kabel handvatverwarming en 3 is accu plus.

Met het contact uit staat er op pootje 5 (87) geen spanning. Met contact aan wel.

Als ik de multimeter hang tussen de min accupool en de minkabel 1 (86) lees ik op de multimeter een waarde van 0.64. (De meter staat dan in de stand .20m)Volgens haynes mag die 0.1 max zijn. Conclusie ??????

type mutiemeter want ik denk dat je weerstand meet ???
volt stand gelijkstroom =
je kunt er ook een lampje tussen zetten brand hij dan loopt er stroom brand hij vel dan staat hij op contact ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden