neutraal lampje.

16 sept 2012 18:56 #1 door eggie
neutraal lampje. werd gestart door eggie
na een heerlijke rit vanmiddag van 250 km constateerde ik dat wanneer ik gas geef in de neutraal stand dat het groene lampje feller begint te branden dan bij het stationair rond gaan van de motor,is er iets stuk of zit er iets aan te komen dat het binnenkort zal gaan begeven..hoor het graag van de technici onder ons ...groet eggie..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 18:58 #2 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic neutraal lampje.
meten is weten....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 19:00 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic neutraal lampje.
Heel normale reactie.
Doet elke motor. Tenminste bij mij wel en ik heb er 3  ;)

maar om zeker te gaan zou ik een spanningsmeter op je accupolen zetten en inderdaad meten.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 19:13 #4 door eggie
Beantwoord door eggie in topic neutraal lampje.
en wat zou ik dan moeten aflezen en welke conclusies zou ik dan mogen trekken??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 21:54 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic neutraal lampje.

moeten aflezen en welke conclusies zou ik dan mogen trekken


Spanning moet zijn tussen 12,5 en 15,5 volt.
Wanneer deze hoger uitkomt is waarschijnlijk je spanningsregelaar defect.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2012 17:31 #6 door daandus
Beantwoord door daandus in topic neutraal lampje.
da's wel heel kort door de bocht...

Stationair laadt je motor eigenlijk amper bij, je zult dan eigenlijk geen laadspanning(=hogere spanning dan je accu kan leveren) meten, iets tussen pakweg 12.0 en 12.4V
Geef je een druppie gas (zeg 2500rpm of meer) dan begint je dynamo te laden, je spanningsregelaar de boel af te regelen en dan moet je op de accupolen 14.0-15.0V meten. Is dat lager of hoger, dan is er iets mis.

Dus alle lampjes op je motor branden ietsje minder fel bij stationair toerental ;-). Net als bij je fiets vroeger, hoe harder je fietste, hoe harder je lampje ging branden. SCLI noemden ze dat, Speed Controlled Light Intesity, een gratis optie op bijna iedere fiets  ;D

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2012 17:39 #7 door PimW
Beantwoord door PimW in topic neutraal lampje.
Maar de laadspanning meten we bij 5000 toeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2012 17:55 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic neutraal lampje.

da's wel heel kort door de bocht...


Ik maak alleen maar korte bochtjes en zeg geen woord verkeerd toch  :o :o

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2012 21:03 #9 door eggie
Beantwoord door eggie in topic neutraal lampje.
oke dan,bij 2500 rpm tussen de 14 en 15 volt, duidelijk verhaal.zal het deze week even checken.mannen bedankt!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.065 seconden