Nieuwe Continental Trail Attack 2

22 nov 2012 08:49 #1 door Two Plugs
Nieuwe Continental Trail Attack 2 werd gestart door Two Plugs
Beste allemaal,

Voor degene die volgend seizoen aan nieuw rubber toe is en zijn kilometertjes hoofdzakelijk op de verharde weg verslijt... Wellicht een bandje om ff af te wachten?
Ben zelf erg onder de indruk van de oude Trail Attack, die liggen inmiddels ook onder mijn nieuwe Dero (ipv de Bridgestone Trailwings)

De info uit de nieuwsbrief van Conti:

Continental presenteert de ContiTrailAttack 2, de tweede generatie van de motorband die speciaal is ontwikkeld voor grote en high-performance reis-enduro’s. De ContiTrailAttack 2 beschikt over een innovatieve nieuwe rubbercompound. Het resultaat: optimale grip, een korte remweg en een lange levensduur. Merken als KTM en BMW gebruiken de ContiTrailAttack 2 al als eerste montage-band voor nieuwe topmodellen.

De ContiTrailAttack 2 heeft alle goede eigenschappen van zijn voorganger. Daarbij maakt hij gebruik van een innovatieve nieuwe compound-technologie.

Enkele bijzondere eigenschappen:
- Optimale prestaties en grip op droog en nat wegdek
- Hoge mate van stabiliteit en comfort
- Langere levensduur
- Korte inrijperiode dankzij Traction Skin-technologie
- Continuous Compound technologie
- 0º-staalgordel-constructie

Eerste montage bij topmerken

Dankzij al zijn goede eigenschappen, is de nieuwe ContiTrailAttack 2 nu al goedgekeurd als eerste montageband voor diverse top-enduro’s van verschillende vooraanstaande merken. KTM monteert de nieuwe enduroband af-fabriek bijvoorbeeld op de 2013-modellen Adventure T en Adventure R. BMW heeft de ContiTrailAttack 2 aangewezen als eerste montage-band voor zijn zojuist geïntroduceerde nieuwe enduro-topmodel R 1200 GS.

De ContiTrailAttack 2 is verkrijgbaar vanaf begin 2013.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2012 10:40 #2 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
Helemaal mee eens, die Trail Attacks van Continental zijn erg goed! :)
Na bijna 15.000 km hebben ze nog best aardig profiel en hebben ons qua wegligging nog niet in de steek gelaten, ook niet bij regen!
Nu ze een beetje vierkant beginnen te worden is het wel een beetje uitkijken.....

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

22 nov 2012 13:07 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
Idd Sandra! Ben zelf ook erg nieuwsgierig wát ze nog aan de TA1 hebben kunnen verbeteren... Maar de komende pak 'm beet 15.000 km ben ik nog voorzien... ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

22 nov 2012 15:55 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
mooi bandje voor de noordkaap in 2014

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

22 nov 2012 21:12 #5 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
Ben blij met deze mededeling zat namelijk te denken ander merk rubber te nemen omdat dit setje Trail Atack wat er nu onder zit van begin af aan al kwakkelde : de voorband (wobbolde) licht, na 1500 km was er al zaagtand te bespeuren op de voorband ,en bij 4000 km ging de achterband zingen al bij lichte hellingshoek .
Terwijl bij de twee vorige setjes Trail Atack daar geen spraken van was.  Ze hebben nu 15000 km gelopen en er zit nog 3 mm profiel  op dus over slijtvastheid niet te klagen.
Ik ga zeker op die nieuwe versie wachten. bedankt voor de info!

22 nov 2012 23:14 #6 door Sandra

mooi bandje voor de noordkaap in 2014

Inderdaad! Na 6000km heen en terug noordkaap moesten wij met onze ogen knipperen omdat ze het supergoed hadden gedaan en nog zo goed waren. Nu nog eens 9000km verder moet de achterband van Herbert er binnenkort af omdat die te vierkant wordt. Die achterband van mij is afgelopen seizoen vernieuwd, de voorband ligt er nog op...

23 nov 2012 00:17 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
hallo,

nu wil ik geen roet in het eten gooien maar begin 2013 (er wordt gesproken over maart/april) loopt vaak uit, net zoals dit ook het geval was met de introductie van de eerste trail attack 
want toen was het ook pas augustus !!

voorlopig  is het dus afwachten.

23 nov 2012 08:30 #8 door Two Plugs

hallo,

nu wil ik geen roet in het eten gooien maar begin 2013 (er wordt gesproken over maart/april) loopt vaak uit, net zoals dit ook het geval was met de introductie van de eerste trail attack 
want toen was het ook pas augustus !!

voorlopig  is het dus afwachten.

So what... heb 'm idd ook pas in 2014 nodig... Idd... Noordkaap...  ;D (wishfull thinking modus aan...)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

23 nov 2012 09:25 #9 door xrvtuur

Idd... Noordkaap...  ;D (wishfull thinking modus aan...)

Jij vroeg je in een ander topic af of de Noordkaap bereikbaar zou zijn in juni, maar dat is volgens mij geen probleem hoor. Als ik niet zonder werk kom te zitten of ziek wordt dan ga ik vrijwel zeker na het VIM door naar de kaap.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

23 nov 2012 11:13 #10 door Two Plugs

Jij vroeg je in een ander topic af of de Noordkaap bereikbaar zou zijn in juni, maar dat is volgens mij geen probleem hoor. Als ik niet zonder werk kom te zitten of ziek wordt dan ga ik vrijwel zeker na het VIM door naar de kaap.

Zeker weten...? Wil nml geen spikes in die nieuwe TA II rammen... En anders maken we gewoon een extra tussenstop op de Lofoten. Tussen de walvissen wachten tot het laatste ijs gesmolten is... !  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

24 nov 2012 10:00 #11 door MarcelTA96
Beantwoord door MarcelTA96 in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
Hallo,
Vorig jaar begin juni was de Noordkaap perfect bereikbaar. Weg was helemaal vrij en hier en daar lag er nog sneeuw op de vlaktes.
Het was gelukkig mooi zonnig weer die dag.

gr Marcel

24 nov 2012 22:47 #12 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2

Ik vind de Conti's op een Dero geen fijne band. Alleen de eerste 2000 kilometer is fijn, daarna veel trilling in het stuur bij gas los boven de 40 km per uur. Dus overgestapt op Dunlop Trailmax TR91 en dat vind ik dus echt een fantastische band. Maar het blijft persoonlijk.

24 nov 2012 22:53 #13 door xrvtuur
die trailmax lijkt me ook wel wat, maar schijnt erg snel versleten te zijn, hou ons eens op de hoogte hoe dat bij jou verloopt.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

26 nov 2012 12:39 #14 door Paul_K
Beantwoord door Paul_K in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
Hoe krijgen jullie het voor elkaar zo lang te doen op een Trail Attack?

Op m'n RD07A had ik een setje na 11 á 12.000 al klaar voor een bandenwissel :P . Daarbij was voor bijna op de slijtnokken en achter zat ook nog maar op 1,6mm.

Op droog is de versie 1 al een hele lekkere band, als dat even goed blijft en versie 2 in de regen alleen maar beter wordt, lijkt me leuk ;D

26 nov 2012 12:44 #15 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
gewoon normaal rijden,
banden slijten vooral bij door

onjuiste banden spanning, hard remmen en  fel optrekken
voor vele net die zaken die motorrijden leuk maken :angel:

26 nov 2012 12:47 #16 door Two Plugs

Hoe krijgen jullie het voor elkaar zo lang te doen op een Trail Attack?

Op m'n RD07A had ik een setje na 11 á 12.000 al klaar voor een bandenwissel :P . Daarbij was voor bijna op de slijtnokken en achter zat ook nog maar op 1,6mm.

Op droog is de versie 1 al een hele lekkere band, als dat even goed blijft en versie 2 in de regen alleen maar beter wordt, lijkt me leuk ;D

Makkie...

Veel lange afstanden rijden  ;)
Weinig 'stop and go' afstanden rijden...  ;D

Ik ken overigens genoeg mensen die dit soort banden binnen 5.000 km tot op de draad weten 'op' te rijden...  :)

Het leuke overigens van de TA is dat 'ie daadwerkelijk tot op de laatste meter grip heeft- en geeft. Alleen is ie op zand/modder geen partij. Maar daar is 'ie idd ook niet voor bedoelt.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

26 nov 2012 16:34 #17 door Sandra
De Attacks op Herbert zijn motor hebben na bijna 15.000 km nog 4mm profieldiepte in het midden, en er wordt normaal/vlot mee gereden... :)..wonderbanden?

30 nov 2012 16:57 #18 door peet
Beantwoord door peet in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2

die trailmax lijkt me ook wel wat, maar schijnt erg snel versleten te zijn, hou ons eens op de hoogte hoe dat bij jou verloopt.

Dunlop trailmax vind ik persoonlijk een zeer fijne band voor de Dero, ben begonnen met de voorloper van deze band, de D607 en heb daar meer dan 18.000km mee gereden. Ben na de D607 overgestapt op de trailmax en rij daar alweer 14.000km mijn rondjes mee en dat in alle weersomstandigheden, nog meer dan 5mm profiel op voor en achterband en ik kan je zeggen dat ik niet bepaald een rustige rijstijl heb, dus duurzaam zijn deze banden zeker. Voor mij geen andere banden meer dan Dunlop voor de Varadero.

gr . Peet

01 dec 2012 14:03 #19 door Two Plugs

Dunlop trailmax vind ik persoonlijk een zeer fijne band voor de Dero, ....Voor mij geen andere banden meer dan Dunlop voor de Varadero.

gr . Peet

Probeer de Trail Attack en je bent om. Dacht als Michelin adept ook dat er na de Anakee II geen betere band zou zijn voor mijn specifieke rijstijl... tot ik de TA I onder de Dero kreeg...  ;D
Sindsdien zeg ik nooit meer dat er géén andere/betere banden dan een specifiek merk zijn!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

01 dec 2012 14:15 #20 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2

Probeer de Trail Attack en je bent om. Dacht als Michelin adept ook dat er na de Anakee II geen betere band zou zijn voor mijn specifieke
Sindsdien zeg ik nooit meer dat er géén andere/betere banden dan een specifiek merk zijn!

Pas maar op jij  ???
Nooit en Altijd zijn woorden die door bepaalde mensen gekoppeld zijn en worden aan narcisme  ;)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden