Nieuwe Continental Trail Attack 2

01 dec 2012 15:49 #21 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
;D

Hieronder nog een leuke:

banden slijten vooral door onjuiste banden spanning... <knip>
voor vele net die zaken die motorrijden leuk maken

Maar vooral voor jou Ad  ;D ;D ;D

;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2012 16:48 #22 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2

Pas maar op jij  ???
Nooit en Altijd zijn woorden die door bepaalde mensen gekoppeld zijn en worden aan narcisme  ;)

Welke? Er zijn inmiddels ruim 3.000 verschillende hybriden bekend van het genus 'Narcissus' en dan heb ik het nog niet over de verschillende soorten... ook al heb ik een sterke voorkeur voor de authentieke, botanische soorten. Zoek overigens nog Narcissus elegance, een zeldzame, herfstbloeiende narcis uit het Atlasgebergte.  :P

@ René... ben het zelden zo vaak met een BMW rijder eens geweest... Eng, doodeng...  ;D ;) Straks stap ik nog over op zo'n Guzzi met hangtieten!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

01 dec 2012 16:52 #23 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
Zelf heb ik na de Anakee-2 de Trail Attack geprobeerd.
Met name om alle positieve berichten over die band.

Na een paar honderd km proberen heb ik de banden eronderuit gegooid en ben teruggegaan naar de Anakee-2.

Reden is de weinige grip op een natte weg, en de band waarschuwt niet voor het uitbreken.
Op een droge weg geen problemen met de grip en de wegligging ( maar dan rijdt elke bijna band goed)

Ik persoonlijk ben zeker geen fan omdat de band niet onder alle omstandigheden mijn vertrouwen heeft.

Mogelijk dat de 2 zich heeft verbeterd, maar het zal wel weer even duren eer ik genoeg vertrouwen heb verzameld om ze weer eens te proberen.
Wanneer ze er dan weer na korte tijd afgaan is dat een dure grap.

Groet Hans Schaap

01 dec 2012 17:33 #24 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2

een BMW rijder

Ehhh, ik ben geen BMW rijder Bernard, ik heb en rij een GS (2 zelfs  ::))  Toch een subtiel verschil  ;)

Trouwens ook de Trial Attack onder die dingen zitten en er best tevreden van  8) Maar goed, ik heb geen ervaring met, en kan dus niet vergelijken met de Anakee  :-\
TA2 zal er mettertijd ook wel eens onder komen.

01 dec 2012 18:22 #25 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2

Trouwens ook de Trial Attack onder die dingen zitten en er best tevreden van  8) Maar goed, ik heb geen ervaring met, en kan dus niet vergelijken met de Anakee  :-\TA2 zal er mettertijd ook wel eens onder komen.

Hm niks van mindere grip gemerkt tijdens de Zeelandrit  :P

Heb 1x met Anakee's een proefrit gemaakt onder een AT, weliswaar standaard vering, maar ik vond het niks.
Ik rij al jaren en heel wat km's met Heidenau's K60 en gebruik de volledige breedte van de band en kan er prima in alle weer soorten mee uit de voeten. Ja boven de 140 gaat de handel fors trillen maar verder. Er zijn motorrijders die zelfs met droog weer nog niet met Heidenau's durven te rijden. Ik denk, maar iedereen mag daar anders over denken, dat het voor een belangrijk deel ook heel erg subjectief is. Zeker als je al jaren met een bepaalde merk/type band rijdt dan ben je daarmee helemaal vertrouwd en is iedere verandering voelbaar en vreemd.
Zelf zou ik zo 1,2,3 geen Anakee's onder m'n AT monteren maar zal ook niet beweren dat die slecht of minder goed zijn daarvoor zijn er teveel tevreden rijders  :))

01 dec 2012 19:29 #26 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
ik heb 11 jaar met bridgestone tw 47/48 op de AT gereden, Ad moet zelfs de laatste jaren al moeite doen om ze nog ergens te vinden (met dank :) ) , deze band staat ook bekent als een slechte band op nat wegdek, ik heb er nooit echt wat van gemerkt, tis inderdaad wat Bram stelt je raakt vertrouwd met een band, ik denk dat je heel je rijstijl ook naar een band gaat aanpassen, gelukkig is er voor een ieder wel iets te koop. Met de Dero ben ik er nog niet uit, zit nu Metzeler tourance op en op zich ben ik wel tevreden over de grip maar ik heb teveel getril in het stuur bij lage snelheden, een beetje Dero kwaaltje wat met andere veren en met andere banden is op te lossen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

01 dec 2012 21:49 #27 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
tot op heden vind ik de tw 47/48 nog steeds een zeer prettige band zeker door het compromie tussen all road en road mogelijkheden
iets wat zondermeer bij de nieuwste banden  zoals de dunlop tr 91 en continental trail attack ver te zoeken is.

en juiste die groep die vaker het avontuur wensen te zoeken komen weer uit bij de banden uit de tijd van de XR,XL ,TT,TTR,DR,KLE,XT  etc motorfiets modellen,
en al die andere... tja die houden van ... iets anders

01 dec 2012 22:18 #28 door Two Plugs
Ieder z'n meug... bij mij komt er bv ammenooitniet geen Trailwing of Metzeler meer onder. Speedwobbles en onvoorspelbaar gedrag op slecht wegdek / nat wegdek wat ik met bv de Anakee (zowel de I als de II) of de TrailAttack nooit heb meegemaakt...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

24 nov 2014 20:09 #29 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2

Zeg, wil jij oma wel eens met rust laten, die is bijna twee jaar geleden in slaap gevallen.

Als Bernard al connecties zou hebben is het een verdraaid slechte spin dokter.

Volgens mij werd er gereageerd op een bericht van een gebruiker die binnen 10 minuten in 10 verschillende bandentopics verwees naar eoa bandenwebsite. Alleen zijn alle berichten van die bandenman weggehaald en is de reactie daarop blijven staan.  ;) Geloof niet dat two plugs bedoeld werd.  :P ;)

24 nov 2014 20:17 #30 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
met Floor eens ene Palbert probeerde hiero wat bandjes aan de man te brengen via een of andere site en diegene werd bedoeld in dit topic en vele andere die hier opeens gestalkt werden.

24 nov 2014 20:52 #31 door The Headless Horseman
Psies, ene Transpalbert (leuke Nick overigens  ;)) zat ons gruwelijk te spammen hier, maar binnen no-time adequaat weer van het toneel gevoerd door 1 onzer moddereters, waarvoor dank  8)

Robert word een beetje traag  ;D

24 nov 2014 23:05 #32 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
Graag gedaan headless!  8)

(Soort van laatste stuiptrekking van mij)

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

25 nov 2014 09:44 #33 door Two Plugs
Piew, ik schrok al... Ik als concurrent van onze Ad...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

25 nov 2014 10:55 #34 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
geen nood bernard...

dat zou ik nooit achter je gezocht hebben ::)

25 nov 2014 19:36 #35 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2

Psies, ene Transpalbert (leuke Nick overigens  ;)) zat ons gruwelijk te spammen hier, maar binnen no-time adequaat weer van het toneel gevoerd door 1 onzer moddereters, waarvoor dank  8)

Robert word een beetje traag  ;D

Ik was juist snel! Reageerde voor de mod :o

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord&nbsp; 2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol &#039;d Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d&#039;Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

25 nov 2014 19:48 #36 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Nieuwe Continental Trail Attack 2
Ik kwam nog een oude reactie van mij tegen in deze discussie, ondertussen zijn er nieuwe typen van de genoemde modellen leverbaar.

De Trail Attack 2 is een enorme verbetering t.o.v. de eerdere versie.
Deze band is zonder meer vergelijkbaar met de oude Anakee-2 en ook met de nieuwe Anakee-3.

waarbij opgemerkt de de TA-2 iets stiller is dan de Anakee-3.

Nu komt er voor de on-off road twijfelaars onder ons een nieuwe speler op het toneel.
Namelijk de Continental TKC-70 deze nesteld zich tussen de TA-2 ( meer weg) en de TKC-80 ( meer off-road).
Deze band heeft de "looks" en de rijeigenschappen om een succes te worden.
Heeft wel iets weg van de Heidenau K-60.

En voor de Varadero rijders die het verharde niet verlaten is de Michelin Pilot Road 4 de absolute aanrader.

Zo mijn eerdere mening is achterhaalt door de tijd, en ik ben weer helemaal bij. ;) ;)

Groet Hans

25 nov 2014 23:24 #37 door Two Plugs

geen nood bernard...

dat zou ik nooit achter je gezocht hebben ::)

Andere partijen altijd en met plezier, Ad...

Maar jou? Never!  ;D ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden