Hallo allemaal,
Even een vraag over de wondere wereld van de draadjes, volts, amperes, massa, plus en min, kapotte zekeringen etc. Heb er werkelijk geen verstand van (sociale akademie gedaan dus de techniek is mij volledig vreemd) ???
Ik heb een vreemde ALP (oranje crossuitvoering) Zat een foeilelijk lampje op met een dito oranje kapje als een soort vlag op een modderschuit.
Dus, men neme een kniptang en voila, weg lamp, weg kapje en hallo dradenmassa.......Ik heb er 2 zwarte mistlampen of verstralers (die bolle zwarte dingetjes, misschien ken je ze wel) opgefabriekt. Na wat gepiel en ettelijke zekeringetjes later deden ze het allebei. Voor de liefhebbers, ik had van de oude koplamp 3 draden, blauw, groen en wit. De mistlampen/verstralers heb ik "aan de praat gekregen" Ik heb van beide lampen de witte draad aan elkaar gemaakt en die aan de witte draad op de motor aangesloten. Hopla, we hebben licht.
Nu, om een lang verhaal nog langer te maken, heb ik van beide lampen de zwarte draad over. Of ik die nu op een blank stuk metaal vastzet of niet maakt niet uit want er veranderd niets. Ze blijven nl gewoon lekker branden.
Toch zit het mij niet helemaal lekker. Het moet toch geaard zijn op de een of andere manier?
Dus mijn vraag, moeten de zwarte draden nog ergens massa maken op het frame oid?
Graag jullie reacties!
Groet,
Marco