Goedendag Allemaal,
Ik heb dit berichtje destijds opgestart om te kijken welke type banden mij toen het beste pasten op mijn Varadero.
Na wat berichten heen en weer vielen er een aantal af. Uiteindelijk heb ik uit drie typen gekozen. Ik ben toen gebleven bij de Michelin. Ik had Anakee 2 eronder liggen. Ik ben uiteindelijk gegaan voor de nieuwe Michelin Anakee III.
Ik heb foto's geplaatst van de banden. Op zich een apart profiel. Ondanks het aparte profiel "loopt" de band veel gladder dan het vorig model. Bij de eerste test rit kwam ik er ook al achter dat het shimmien veel en veel minder was tov MA 2.
Heb nu bijna 1500 kilometer gereden en ik moet zeggen, ik ben lyrisch. Wat een geweldige band. Geen enkele misstap. Heel direct te sturen. Niet zo gevoelig voor naden en scheuren en geplakte randjes.
Ik heb met het hemelvaart weekend zowel droog als heel nat gereden. Droog doen ze het geweldig. Veel grip en een genot om mee te rijden. Veel prettiger dan de MA 2. Het lijkt alsof de motor rustiger rijdt. Beter en preciezer te sturen is.
Ik heb ook bij extreem nat gereden (helaas). Ook daar hetzelfde liedje. Rustig en, belangrijker nog, uitermate vertrouwd gedrag. Alsof ze aan de weg kleven. Inkantelen en de bocht om. Niets aan het handje. Bij veel water zoekt de band niet. hij loopt daar waar jij hem hebben wil.
Het gevoel wat de nieuwe MA III geeft is er één van rust, precisie, betrouwbaarheid en het geeft je een goed en vertrouwd gevoel. Op zowel droog als nat.
Ik kan deze band, de nieuwe Michelin Anakee III, alleen maar aanraden. (wel bereden op een varadero van 2000)
Mochten er nog onduidelijkheden zijn, ik zal deze topic in de gaten houden, dan zal ik jullie een zo goed mogelijk antwoord geven.
gr. Peter