Welke banden

06 apr 2013 21:27 #21 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Welke banden
Peter,

onder het text vlak vind je

[color=rgb(51, 68, 102)]+ Bijlagen en andere opties [/color][color=rgb(68, 68, 68)]

Kilk op het + teken en dan kan je een bijlage (foto) toevoegen.[/color]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2013 11:38 #22 door Varapeter
Beantwoord door Varapeter in topic Welke banden
Hallo allemaal,

Hierbij de beloofde foto's. De MA 3 zien er goed uit. Ook de dwars groeven. Deze voel je niet met rijden. Je ziet op de achterband hoe de groef er echt uitziet.
Je ziet daar ook de karteltjes in de groef zitten.
Als ik er meer kilometers op heb zitten dan rapporteer ik mijn bevindingen weer.
Maar voor alsnog ziet het er goed uit.

Gr. Peter

13 mei 2013 07:34 #23 door Varapeter
Beantwoord door Varapeter in topic Welke banden
Goedendag Allemaal,

Ik heb dit berichtje destijds opgestart om te kijken welke type banden mij toen het beste pasten op mijn Varadero.

Na wat berichten heen en weer vielen er een aantal af. Uiteindelijk heb ik uit drie typen gekozen. Ik ben toen gebleven bij de Michelin. Ik had Anakee 2 eronder liggen. Ik ben uiteindelijk gegaan voor de nieuwe Michelin Anakee III.

Ik heb foto's geplaatst van de banden. Op zich een apart profiel. Ondanks het aparte profiel "loopt" de band veel gladder dan het vorig model. Bij de eerste test rit kwam ik er ook al achter dat het shimmien veel en veel minder was tov MA 2.

Heb nu bijna 1500 kilometer gereden en ik moet zeggen, ik ben lyrisch. Wat een geweldige band. Geen enkele misstap. Heel direct te sturen. Niet zo gevoelig voor naden en scheuren en geplakte randjes.
Ik heb met het hemelvaart weekend zowel droog als heel nat gereden. Droog doen ze het geweldig. Veel grip en een genot om mee te rijden. Veel prettiger dan de MA 2. Het lijkt alsof de motor rustiger rijdt. Beter en preciezer te sturen is.
Ik heb ook bij extreem nat gereden (helaas). Ook daar hetzelfde liedje. Rustig en, belangrijker nog, uitermate vertrouwd gedrag. Alsof ze aan de weg kleven. Inkantelen en de bocht om. Niets aan het handje. Bij veel water zoekt de band niet. hij loopt daar waar jij hem hebben wil.
Het gevoel wat de nieuwe MA III geeft is er één van rust, precisie, betrouwbaarheid en het geeft je een goed en vertrouwd gevoel. Op zowel droog als nat.

Ik kan deze band, de nieuwe Michelin Anakee III, alleen maar aanraden. (wel bereden op een varadero van 2000)

Mochten er nog onduidelijkheden zijn, ik zal deze topic in de gaten houden, dan zal ik jullie een zo goed mogelijk antwoord geven.

gr. Peter

13 mei 2013 08:42 #24 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Welke banden
Hoi Peter

Kijk, dit zijn nu van die draadjes waar iedereen iets aan heeft! Mag ik je vragen om je bevindingen vooral door te blijven geven? De MAIII ziet er op jouw foto's in ieder geval een stuk beter uit dan op de plaatjes die ik tot nu had gezien. Voordat ik overstapte op de Conti (inmiddels nét zo lyrisch als jij over de TA2) was voor mij Michelin dé band. Stil, goed en duurzaam.

Zou je het eventueel ook op het internationale forum willen delen?... www.vci-forum.com/index.php?board=19.0

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

13 mei 2013 14:28 #25 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Welke banden
Heb na een vergelijkend warenonderzoek net de Trailatack2 besteld voor onder mijn Dero.
Heb nu Battlewing's die in een vloek en een zucht versleten zijn en waar ik niet tevreden over ben. Onder mijn Alp had ik Anakee's die ook erg goed bevielen.

Als de Anakee3 het goed 'blijft' doen onder de Dero een optie voor de volgende keer.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

13 mei 2013 17:00 #26 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Welke banden
als een bepaalde motorband de gebruiker veel vertrouwen biedt gaat in de meeste gevallen (al dan niet onopgemerkt) ook de rijstijl veranderen in positieve zin .
de fun factor gaat belangrijk worden

en daarmee komt direct  het dilemma.. kiezen tussen kwaliteit en/of levensduur  tegen welke prijs
Maar als de gebruiker tevreden is over zaken als grip en vertrouwen zou levensduur en prijs niet het issue moeten zijn
het wordt altijd een constante zoektocht tussen deze 3 uitersten
ik ben echter van mening dat vertrouwen in je banden het belangrijkste moeten zijn.
onder alle rij omstandigheden

13 mei 2013 21:17 #27 door Bomba
Beantwoord door Bomba in topic Welke banden
Ik heb ook de Anakee III eronder gelegd. Kom van de Metzeler Tourance af. Heb nu bijna 1000 km gereden en vanaf het begin voelt de Anakee III vertrouwd. Waar de MT op de teerstroken begon te zoeken, doen deze banden het niet. Ook bij nat wegdek nog geen enkele slipper gemaakt. Kortom: Erg tevreden over de Anakee III :D

Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)

13 mei 2013 21:31 #28 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Welke banden
Peter

Dank je wel voor jouw terugkoppeling.
Ik ben blij dat de band aan jouw wensen voldoet.
Het bevestigd mijn vertrouwen wat ik al had in Michelin.

Ik blijf jouw berichten met belangstelling volgen.

Veel veilige kilometers gewenst,

Groet Hans

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.125 seconden