ruwe inlaatpoorten Cilinders Africa twin

30 apr 2009 18:33 #1 door africatwinner67
ruwe inlaatpoorten Cilinders Africa twin werd gestart door africatwinner67
Hallo, tijdens het omzetten van het blok, heb ik gezien dat de inlaat poorten van het blok voor de africatwin erg ruw zijn. Is dit bewust gedaan om de power te onderdrukken in verhouding tot de inhoud van 750CC?

Als dit glad gemaakt wordt, heeft dit dan invloed op het verbruik, pk's etc, wellicht is er iemand die er ervaring mee heeft. Ik hoor graag. Groeten,

Edwin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2009 18:45 #2 door africatwinner67
Beantwoord door africatwinner67 in topic ruwe inlaatpoorten Cilinders Africa twin
Ik denk hoe sneller er brandstof inkomt, er meer per cilinder"beweging"in kan komen en dus een beter rendement en pk's uit moet komen.

Is puur mijn logische verstand die dat denkt, maar ik ben geen kenner vandaar de vraag, wellicht dat dat ook voor de uitlaatpoorten geld. Vroeger maakte ik mijn in en uitlaatpoorten van de brommer groter en gladder had zeker invloed.

Edwin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2009 18:48 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic ruwe inlaatpoorten Cilinders Africa twin
Polijsten van de poorten heeft inderdaad een positief effect op de performance van de motor. Verwacht geen spectaculaire en voelbare verbeteringen maar op een testbank is het vaak wel te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2009 18:52 #4 door africatwinner67
Beantwoord door africatwinner67 in topic ruwe inlaatpoorten Cilinders Africa twin
Ok duidelijk verhaal, wellicht dat het bij kleinere inhouden van cilinders wel voelbaar is. Waarom is er gekozen voor zo weinig pk's uit dit blok, duurzaamheid oid?

Lijkt mij toch makkelijk mogelijk om hier de zelfde pk's uit te halen als bij een varadero.

Bedankt voor de reacties tot zover.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2009 19:38 #5 door olaf
Beantwoord door olaf in topic ruwe inlaatpoorten Cilinders Africa twin
je wil geen gladde inlaatpoort , je kijgt dan laminaire lucht zonder turbulentie , daardoor mengt de lucht en benzine niet goed dus een slechtere verbranding , inlaatpoorten kunnen natuurlijk wel verbeterd worden maar daar is een hoop kennis en een flowbank voor nodig , om een goed resultaat te behalen .het maakt ook nogal verschil 4T of 2T en welke poort in , uit , spoelpoort etc . Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2009 20:56 #6 door africatwinner67
Beantwoord door africatwinner67 in topic ruwe inlaatpoorten Cilinders Africa twin
Ok weer wat geleerd ;D! Dank Olaf Vtwin en Jedi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2009 13:11 #7 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic ruwe inlaatpoorten Cilinders Africa twin

Ok duidelijk verhaal, wellicht dat het bij kleinere inhouden van cilinders wel voelbaar is. Waarom is er gekozen voor zo weinig pk's uit dit blok, duurzaamheid oid?

Lijkt mij toch makkelijk mogelijk om hier de zelfde pk's uit te halen als bij een varadero.

Bedankt voor de reacties tot zover.


Ik denk inderdaad ook duurzaamheid, en andere redenen. Het is namelijk een All-road motor. De africa Twin kan flink belast worden zonder snel warm te worden (belangrijk in warme landen), en bovendien moet hij niet al te veel verbruiken zodat je zo ver mogelijk op 1 tank kunt rijden. De twin heeft overigens een langere slag dan de Alp en Dero, waardoor deze motor en behoorlijk koppel heeft bij lage toeren, wat bij trial rijden bijvoorbeeld erg van pas komt.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2009 13:40 #8 door Erik
Beantwoord door Erik in topic ruwe inlaatpoorten Cilinders Africa twin

je wil geen gladde inlaatpoort , je kijgt dan laminaire lucht zonder turbulentie , daardoor mengt de lucht en benzine niet goed dus een slechtere verbranding , inlaatpoorten kunnen natuurlijk wel verbeterd worden maar daar is een hoop kennis en een flowbank voor nodig , om een goed resultaat te behalen .het maakt ook nogal verschil 4T of 2T en welke poort in , uit , spoelpoort etc . Olaf


Klopt helemaal, uitlaatpoorten daarintegen mag je als een spiegel polijsten  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.063 seconden