inhouden

02 mei 2009 20:37 #1 door Rob MM
inhouden werd gestart door Rob MM
Net een rondje gereden maar er is een probleem. De motor (Alp 1993) houdt plotsklap in, toerenteller gaat omlaag, ik denk dat ie op een cilinderloopt, dan is het weer voorbij, maar na 2 km weer. Toen ik net bij thuiskomst liep hij op een cilinder. Net weer even gestart, geen probleem. In welke richting moet ik dit zoeken.
Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2009 20:44 #2 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic inhouden

Net een rondje gereden maar er is een probleem. De motor (Alp 1993) houdt plotsklap in, toerenteller gaat omlaag, ik denk dat ie op een cilinderloopt, dan is het weer voorbij, maar na 2 km weer. Toen ik net bij thuiskomst liep hij op een cilinder. Net weer even gestart, geen probleem. In welke richting moet ik dit zoeken.
Rob


vuil in de de sproeiers tank 4 tanken top bezine Bp of shell

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2009 20:54 #3 door Rob MM
Beantwoord door Rob MM in topic inhouden
Ik dacht zelf iets elektrisch, aangezien de toerenteller snel naar nul "slaat".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2009 23:05 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic inhouden
1 woord : CDI

Waarschijnlijk heb je de alp met 2 CDI units. Een (helaas) bekend euvel door de plek/bouw van de CDIs in een paar bouwjaren.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2009 11:05 #5 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic inhouden
Als die CDI het begeven heeft, wil ik wel eens kijken of deze te repareren valt. Doorgaans worden de CDI's geplet omdat ze rechtop onder het zadel zitten met veels te weinig tussenruimte.. Lijkt mij een kwestie van een gebroken contact of printbaan.

Dus mocht 1 van je CDi's het begeven hebben, stuur mij een PM...


Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2009 11:08 #6 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic inhouden

Ik dacht zelf iets elektrisch, aangezien de toerenteller snel naar nul "slaat".


Dat komt omdat de toerenteller aangesloten is op 1 van de CDI's.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2009 11:21 #7 door Rob MM
Beantwoord door Rob MM in topic inhouden
Ik heb begrepen dat ze onder het zadel zitten, ik zal deze er af schroeven en es kijken. Is er nog te herleiden op welke de toerenteller aangesloten is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2009 12:00 #8 door kees
Beantwoord door kees in topic inhouden
Heeft een Alp ook een killswitch aan de jiffy?

Die doet precies hetzelfde als hij kapot gaat..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2009 12:40 #9 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic inhouden
Killswitch kan heel misschien nog, maar angezien het hier om een '93 alp gaat is de kans groot dat gewoon een CDI is.

Er achter komen welke CDI er kapot is is een kwestie van elke keer 1 stuks aansluiten, afwisselend op de ene en op de andere connector. Door logisch beredeneren kom je er dan achter welke cdi defect is, en op welke aansluiting ook de toerenteller zit.

gr.

paul

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2009 13:07 - 03 mei 2009 13:09 #10 door kees
Beantwoord door kees in topic inhouden
Nou je test is eenvoudig: even de straat uitrijden en met je linkervoet jutteren aan je ingeklapte jiffy.. (en als je 'n bok heb gewoon op 't platje achterom).

Heeft me 'ns heel Frankrijk door gepest tot ik op een vluchtstrook vlak voor Spanje daar pas achter kwam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2009 17:57 #11 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic inhouden
Punt is dat de jiffy killswitch toch de gehele motor doet afslaan? en niet de motor op 1 pit laat lopen?

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2009 18:11 #12 door kees
Beantwoord door kees in topic inhouden
Klopt wat je zegt. Excuses, hier heb ik overheen gelezen!

..Toen ik net bij thuiskomst liep hij op een cilinder..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2009 21:22 #13 door Rob MM
Beantwoord door Rob MM in topic inhouden
Zojuist proefrit maar nu met de CDI's verwisseld, inhouden op één cilinder maar toerenteller blijft bij het aantal toeren. Volgens mij moet het dan de CDI zijn, eens? :-\

Groet Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2009 21:25 #14 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic inhouden
Eens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2009 21:48 #15 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic inhouden

bezine pomp? :o



Zit niet op een Alp!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2009 16:25 #16 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic inhouden
accupolen vast?

Sinds de 2 mei allroadrit is dat voortaan het eerste wat ik controleer (naast de benzonepomp jongens  ;D)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2009 19:30 #17 door Rob MM
Beantwoord door Rob MM in topic inhouden
Zeker wel, vandaag CDI bestelling (plus modificatierubber) gedaan bij de specialist van de club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2009 21:48 #18 door Rob MM
Beantwoord door Rob MM in topic inhouden
Linker CDI Unit en modificatierubber gemonteerd, zojuist proefrit gemaakt en alles weer OK :)). Bedankt voor het meedenken en Ad bedankt voor leveren van de spullen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.089 seconden