Getest Allroad motor banden

18 aug 2013 22:22 #21 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Getest Allroad motor banden

Voor jouw (enduro3) banden is een kronkelige asfaltweg door de bergen op tempo al snel te veel gevraagd.


Valt wel mee. A het zijn geen noppen
                      B zelfs met noppen kun je sneller dan veilig is op echt kronkelig asvalt

Tja, ik denk dat als je op 'tempo' over asfalt in de bergen wil sjezen, je misschien beter niet op de Transalp kan gaan :)

Hele grote onzin!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2013 22:57 #22 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Getest Allroad motor banden

Tja, ik denk dat als je op 'tempo' over asfalt in de bergen wil sjezen, je misschien beter niet op de Transalp kan gaan :)
Verder heb je gelijk, al blijf ik erbij dat als je "trail attacks" onder een 1200GS propt, daar vrij weinig 'enduro' aan is. Maar dat is mijn bescheiden mening :)


Juist met een Transalp de bergen in!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 09:52 #23 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Getest Allroad motor banden

Hele grote onzin!


Gevoelsmatig lijkt mij dat er andere motoren zijn, die een gunstiger pk/koppel/gewicht verhouding hebben voor op het asfalt. Denk aan bijvoorbeeld een Bandit of Fazer. Als je die goed kan berijden, denk ik niet dat je bij blijft op de Transalp. Van een 1200GS of 800GS betwijfel ik of je dat bij kan benen als je iemand tegenkomt met een goede rijstijl.

Gelukkig heb ik helemaal niets te vrezen met mijn bandjes. Ik wil helemaal niet bloedhard, ik geniet en leef liever een dagje langer ;)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 12:22 #24 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Getest Allroad motor banden

Met Trail Attacks onder m'n Transalp rijd ik maar wat graag bochtenwerk in de bergen.
En dan gaat het me juist om de handelbaarheid van de alp met het brede stuur, zithouding en z'n lekkere koppel, heerlijk gewoon!
Voor dit werk hoef helemaal geen bergen pk's te hebben, het gaat er mijns inziens ook niet om of je anderen met evt meer pk's en mischien wel een heule goede (?? ???) rijstijl bij kunt houden maar gewoon lekker je gang gaan en genieten.
Sjezen op het asfalt en rijden in de bergen zijn 2 hele verschillende dingen, voor sjezen op het asfalt zijn er inderdaad veeel betere modellen.
Om lekker in de bergen te rijden is de transalp een heel fijn ding!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 12:45 #25 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Getest Allroad motor banden

Gevoelsmatig lijkt mij dat er andere motoren zijn, die een gunstiger pk/koppel/gewicht verhouding hebben voor op het asfalt.


PK's heb je nodig wanneer je de bocht uit komt en ja op het rechte stuk raak je menig motor kwijt maar vaak kom je die bij de volgende bocht wel weer tegen. Koppel zit wel goed, vooral in hele scherpe haarspelden. Heb deze zomer achter een KTM-adventure aangereden en hij achter mij. Ok, de pk's hielpen hem wat sneller vooruit maar dat dat zoveel scheelde? Hij vond het iig niet vervelend om achter mij te rijden. En wanneer je te hard rijdt zit je ook weer snel achter de volgende auto. Ok de lokale racemonsters rijden je voorbij alsof je stilstaat maar een hollander die misschien 1x per jaar de bergen ziet is misschien beter uit met een transalp dan met een fazer of bandit. Dit gaat vooral op voor niet duits asfalt.

Niet om lullig te doen maar uitspraken over wat ergens beter is, een naked/buikschuiver/allroad kun je pas doen wanneer je met meerdere typen in de genoemde situatie gereden hebt. Hetzelfde geld voor banden al geld ook daarvoor dat die vaak meer kunnen dan jij  ;).




As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 14:13 #26 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Getest Allroad motor banden
Zie er banden tussen staan waarmee ik niet van de verharding af zou sturen. Zelf heb ik nu de Conti Trail Attack 2 en ben uitermate tevreden. Maar ook niet om er mee door mul zand of modder te rijden. Bij Allroad denk ik toch zeker ook aan voorzichtige duintjes en een zandpad met modderplekken.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 15:41 #27 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Getest Allroad motor banden

Ook al ben ik maar een beginner


De motor is in elk geval al in de Liemers geweest zo te zien aan de sticker.
Is dus al vertrouwd met blubber  >:D >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 20:34 #28 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Getest Allroad motor banden

Niet om lullig te doen maar uitspraken over wat ergens beter is, een naked/buikschuiver/allroad kun je pas doen wanneer je met meerdere typen in de genoemde situatie gereden hebt. Hetzelfde geld voor banden al geld ook daarvoor dat die vaak meer kunnen dan jij  ;).


Zullen we (om niet lullig te doen) gewoon stoppen om steevast dingen uit zijn verband te rukken?

Er werd aangegeven dat noppenbanden (die ik niet heb) niet goed genoeg zijn om 'op tempo' bochten in de bergen te rijden (wat ik niet zoek). 'Op tempo' bochten rijden in de bergen, kan je doen op asfalt (met straatbanden, wat aangegeven werd want 'noppenbanden' niet goed genoeg) of onverhard (met noppen). Ik ga er maar even vanuit dat we het hier hadden over asfalt (straatbanden dus). Ik deed géén uitspraak over 'wat beter ergens beter is', ik sprak mijn gevoel uit op basis van het feit dat een transalp gewoon geen pk-kanon is voor op het asfalt (daar waar we het over hadden).

Waar ik mijn gevoel op baseer, is dat een F800 GS ongeveer 1,5x PK (én koppel) heeft vergeleken met de Transalp 700, met minder gewicht onder je reet. Zo zijn er nog wel wat passende motoren te verzinnen, als je dus wél 'op tempo' door de bergen wilt 'bewegen'.

Probeer het eens te weerleggen op basis van feiten, niet op het veranderen van randvoorwaarden. Sneller van A naar B is meetbaar en waar of onwaar. De discussie ging om snel, niet om de nationaliteit van het asfalt, of dat het wel/niet fijn is om snel weer achter een auto te komen.

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 20:37 #29 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Getest Allroad motor banden

De motor is in elk geval al in de Liemers geweest zo te zien aan de sticker.
Is dus al vertrouwd met blubber  >:D >:D


Uit de historie blijkt dat hij daar 1 beurtje heeft gehad, namens de vorige eigenaar die er érg weinig mee gereden heeft. Daarvoor zat hij in onderhoud in Nieuw-Vennep, niet daar in de buurt. De valbeugels zijn er pas laat op gegaan, banden gingen erg lang mee. De oude Anakee2 bandjes waren in 2008 gemonteerd en hebben er 16.000km om gelegen, waarvan ongeveer 10.000km op mijn conto sinds afgelopen december.

Maarehm... ik maak hem wel bekend met de blubber, da's geen enkel probleem  >:D

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 21:00 #30 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Getest Allroad motor banden

Zullen we (om niet lullig te doen) gewoon stoppen om steevast dingen uit zijn verband te rukken?

Er werd aangegeven dat noppenbanden (die ik niet heb) niet goed genoeg zijn om 'op tempo' bochten in de bergen te rijden (wat ik niet zoek). 'Op tempo' bochten rijden in de bergen, kan je doen op asfalt (met straatbanden, wat aangegeven werd want 'noppenbanden' niet goed genoeg) of onverhard (met noppen). Ik ga er maar even vanuit dat we het hier hadden over asfalt (straatbanden dus). Ik deed géén uitspraak over 'wat beter ergens beter is', ik sprak mijn gevoel uit op basis van het feit dat een transalp gewoon geen pk-kanon is voor op het asfalt (daar waar we het over hadden).

Waar ik mijn gevoel op baseer, is dat een F800 GS ongeveer 1,5x PK (én koppel) heeft vergeleken met de Transalp 700, met minder gewicht onder je reet. Zo zijn er nog wel wat passende motoren te verzinnen, als je dus wél 'op tempo' door de bergen wilt 'bewegen'.

Probeer het eens te weerleggen op basis van feiten, niet op het veranderen van randvoorwaarden. Sneller van A naar B is meetbaar en waar of onwaar. De discussie ging om snel, niet om de nationaliteit van het asfalt, of dat het wel/niet fijn is om snel weer achter een auto te komen.


Misschien moet je dan bij jezelf beginnen als het om uit verband rukken gaat ::) Er schrijft niemand:  Er werd aangegeven dat noppenbanden (die ik niet heb) niet goed genoeg zijn om 'op tempo' bochten in de bergen te rijden. Ik heb geschreven dat Enduro 3 niet zo goed is om op tempo door de bergen te knallen. Dat schrijf ik omdat jij de banden uit de test geen enduro banden vind omdat ze volgens jou geen zandpad aan kunnen...(heb je dat zelf al geprobeerd of is dat een veronderstelling op basis van het uiterlijk) De banden worden getest op een grote krachtige allroad, en daar doen ze mee waar zo'n motor voor gemaakt is. Als je er dan zoals jij doet een transalp met 50pk en een enduro 3 bij haalt ruk je volgens mij zelf de banden van de test uit zijn verband. Niemand had daar volgend mij in deze discussie moeite mee, het leek mij gewoon een leuk praatje.....tot nu dan, ik haak af. veel plezier met wat voor band dan ook op wat voor motor dan ook.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 21:31 #31 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Getest Allroad motor banden
Voel mij ook een beetje onbegrepen.

A ik denk dat je met jouw enduro3 heel fijn door de bergen kan raggen. Dus + voor jouw keus! Ik haalde de noppen erbij ter illustratie gebaseerd op ervaring dat je zelfs met noppen op asfalt op tempo kan rijden.

B Ik vind dat je heel goed met en TA door de bergen kan slingeren en ja das een mening gebaseerd op ervaring. Je hebt kunnen lezen dat ik hierin niet alleen sta. (reminder Transalp club forum)

Tot zover en nu  :-X


As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 21:57 #32 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Getest Allroad motor banden
No hard feelings!

Er schrijft niemand:  Er werd aangegeven dat noppenbanden (die ik niet heb) niet goed genoeg zijn om 'op tempo' bochten in de bergen te rijden.


Klopt, je schreef: "die dingen remmen de noppen van zo'n enduro3 finaal aan gort." Banden met noppen = noppenbanden? Of trek ik hier een rare conclusie? Of bedoelde je misschien wat anders?

Ik heb geschreven dat Enduro 3 niet zo goed is om op tempo door de bergen te knallen. Dat schrijf ik omdat jij de banden uit de test geen enduro banden vind omdat ze volgens jou geen zandpad aan kunnen...(heb je dat zelf al geprobeerd of is dat een veronderstelling op basis van het uiterlijk) De banden worden getest op een grote krachtige allroad, en daar doen ze mee waar zo'n motor voor gemaakt is.


Een grote krachtige allroad lijkt mij prima geschikt voor een zandpad, als je het weet te besturen. Ik denk even aan Long Way Round of Long Way Down als voorbeeld. Desondanks, vind ik (persoonlijk!) dat je met een enduro band, gewoon over een zandpad moet kunnen rijden. Als die enduro band wordt gemaakt in formaatje 1200 GS, vind ik nog steeds dat dit moet kunnen.

Ik koppel de term 'enduro' aan zandpad. Misschien is dat mijn afwijking. In de genoemde test, is alléén maar straat getest. Geen zandpad of whatsoever. Het topic ging over allroad banden, ik vind dat een zandpad daar minimaal bij hoort...misschien vind jij dat niet, geen idee.

Ik lees reviews over veel verschillende banden, probeer te vinden wat voor mijn wens goed lijkt, kom als mogelijkheid uit op de Enduro 3. In die reviews zag ik ook de goede/slechte punten van de banden uit de test. Op de websites van de fabrikant staat ook nog eens aangegeven waar ze wel/niet voor geschikt zijn. Bij veel van de banden in die test geeft de fabrikant zelf aan dat ze niet zo geschikt zijn voor zandpaden, maar vooral voor road.

Als ik die Enduro 3 naast een Trail attack leg, waar het vóór de test over ging in dit topic, zie ik héél véél verschil. Ik heb 2 bandenboeren om advies gevraagd (die zelf alletwee ook behoorlijk off-road rijden). Alles bij elkaar (fabrikant, reviews, bandenboeren) ben ik tot mijn keuze gekomen.

Als je er dan zoals jij doet een transalp met 50pk en een enduro 3 bij haalt ruk je volgens mij zelf de banden van de test uit zijn verband. Niemand had daar volgend mij in deze discussie moeite mee, het leek mij gewoon een leuk praatje.....tot nu dan, ik haak af. veel plezier met wat voor band dan ook op wat voor motor dan ook.


Eh, ik had het al over de Enduro 3 voordat die test gepost werd, eigenlijk ging in het in zijn geheel over allroad/enduro banden (zie naam van het topic). Ik snap nu waar de opmerking vandaan kwam dat die Enduro 3 niet geschikt was voor op tempo bergweggetjes, ik snap de context nu, maar had die link met dat ene plaatje/linkje écht niet gelegd.

Ieder zijn ding. Nogmaals, no hard feelings. Als iemand een andere mening heeft, vind ik dat helemaal prima :)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 22:50 #33 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Getest Allroad motor banden
Oke dat klinkt weer al een stuk vriendelijker ;) Ik denk dat het voor een bandenfabrikant moeilijk is om een band te maken die het op een zandpad goed doet maar die ook 250 kmpu (ktm1190)  op asfalt moet kunnen.

Die zwarte blokken met aanzienlijke ruimte er tussen zoals zichtbaar op de enduro3 noem ik inderdaad noppen, ik zou eigenlijk niet weten hoe je het anders moet noemen, grof profiel misschien, maar vanaf wanneer noem je het dan noppen? en wanneer noem je een band dan een cross band?
Waar ik woon bestaan geen zandpaden, het enigste zand hier in de buurt ligt op het strand, maar daar wil je niet rijden met iets zwaars als een alp, dus ik ben niet zo thuis in de banden vs zandpaden materie.

Het (ons) probleem is ook een beetje dat de termen All road en Enduro een wat andere inhoud aan het krijgen zijn vanwege de motoren die fabrikanten ons voorschotelen, je krijgt grotere verschillen in de inzetgebieden van de oudere motoren en het nieuwere spul en dus ook in de banden, zoals je zegt, ieder zijn ding. Er is al een ander discussie over het wel of niet toelaten van de nieuwe generatie Avonturen motoren, mijn zegen hebben ze maar laten we het vooral gezellig houden.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 23:34 #34 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Getest Allroad motor banden

ik zou eigenlijk niet weten hoe je het anders moet noemen, grof profiel misschien, maar vanaf wanneer noem je het dan noppen? en wanneer noem je een band dan een cross band?


Bij noppen, denk aan voetbalschoenen (band bv TCK)... Grof profiel, bergschoenen band bv Heidenau/enduro3 .

Crossbanden tja noppenbanden zonder weggoedkeuring.

Enduro is simpel gezegd een hele lange offroadwedstrijd.

Fabrikanten/media en hun termen tja die roepen ook maar wat goed verkoopt. Ik denk dat je de enduro3 bij echte enduro wedstrijden niet veel zal tegenkomen. De term allroad banden is al helemaal vaag. Net als de term Adventure of zo u wilt avonturenmotor (beter!). De berijder zoekt het avontuur, niet de motor. Maar ook dat is subjectief. Voor de een van hotel naar hotel rijden als spannend en de ander is pas tevreden wanneer ie in het bos zit te poepen  ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2013 13:09 #35 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Getest Allroad motor banden
Eens wat info gezocht over de verschillende termen, voor het gemak even hieronder geplakt.

Ben het (op basis van de info hieronder) met len_tour eens, dat de Metzeler Enduro 3, géén enduro band is. Hij heeft wel grof profiel, maar als je het noppen wilt noemen zijn het wel heuwle kleine. Ik zou het zelf een groffe allroad band vinden (eentje die het dus ook buiten het asfalt goed doet, maar waar je niet makkelijk mee door de Sahara komt). De grap is dat die band officieel Metzeler Enduro 3 Sahara heet  :o

Het verschil (wat ik zie) tussen een noppenband en een 'allroad' band, waarbij ik denk dat de Enduro 3 er ergens tussenin zit:



De Enduro 3:



Enduro

Enduro is a form of motorcycle sport run on courses that are predominantly off-road. Enduro consists of many different obstacles and challenges. The main type of enduro event, and the format to which the World Enduro Championship is run, is a time-card enduro, whereby a number of stages are raced in a time trial against the clock.

An enduro motorcycle is specialized for the nature of the sport, with the deep suspension of a motocross bike combined with the features required to make it legal for the public road portions of the course. Engines are generally single-cylinder two-stroke between 125 and 300 cm³ (cc), or four-stroke between 250 and 650 cm³ (cc).

--bron: en.wikipedia.org/wiki/Enduro

Dual Sport

A dual-sport, colloquially known as "dualie" or an "on-off road bike" is a type of street-legal motorcycle that is designed for both on and off-road use. The terms 'All-road' and 'Dual-purpose' are also used. Dual-sports are equipped with street-legal equipment such as lights, speedometer, mirrors, horn, license plate mounting, and muffler and can, therefore, be registered and licensed.

Manufacturers use several different names for their dual-sport models. Suzuki uses DualSport to describe its products. Kawasaki describes its offerings as dual purpose, Honda lists its entry under off-road, and other manufacturers describe machines as enduros, or simply list them as model numbers. A few models are described as "adventure bikes". Despite these differences in terminology, these models can be described as dual-sports, which are street-legal motorcycles that can be operated on pavement, dirt roads and trails. Dual-sport motorcycles are the most practical choice in rural areas in many parts of the world, and when traveling on unpaved trails they can often be a necessity.

Dual-sports may be grouped by weight and intended purpose.

  • Lightweight dual-sports weigh about 250 to 300 lb (110 to 140 kg). They have high fenders and ground clearance plus long travel suspension, and usually come with aggressive dirt oriented tires known as “knobbies”. Lightweights are closest to pure dirt bikes and are most at home on rough trails and two-track roads with occasional forays onto pavement.

  • Middleweight dual-sports weigh about 300 to 350 lb (140 to 160 kg). They usually have less suspension travel and ground clearance than lightweights, and often come with tires that offer a compromise between dirt and pavement performance. Middleweights are most at home on smooth trails, graded dirt roads and pavement.

  • Heavyweight dual-sports weigh over 350 lb (160 kg). They are designed primarily for riders who want to travel long distances on pavement with occasional forays onto dirt roads. They usually come with smoother tires that perform better on pavement. These motorcycles are also called adventure or adventure-touring bikes by some manufacturers. These types are only approximate and new models that split the boundaries and offer different combinations of features appear each year. However, the laws of momentum and inertia always favor lighter dual-sports for tight, rough trails. Heavier dual-sports that emphasize rider comfort and the capacity to carry luggage are better choices for long highway trips.

Dual-sports, by definition, are compromises - giving up some dirt performance to be ridden on the street and some street performance to be ridden in the dirt. The merits of a particular model can only be judged relative to the owner’s intended mix of dirt and street riding. Although aficionados may argue the merits of different models, versatile dual-sports can be desirable alternatives to more specialized motorcycles that can only be ridden in one environment.

-- bron: en.wikipedia.org/wiki/Dual-sport_motorcycle

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2013 23:14 #36 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Getest Allroad motor banden
Volgens mij is de linker een mitas e09 en die werd door bepaalde mensen ook als allroad-band bestempeld. En na een paar duizend km op die band en een paar honderd op een Mefo stonemaster weet ik het verschil. Wat betreft noppen kan je heel veel kanten op.

Persoonlijke mening... De enduro3 ziet er uit als een echte allroad-band en alle banden uit beide testen zijn wat mij betreft wegbanden. Het nut van heidenau k60 en enduro3 snap ik maar van annakee's ed niet. Voor echt leuk spelen in zand of modder trek ik de heidenau k60 van de velg en leg er K70 of K69 om. Maar ach het is vast spannender met een Annakkee  ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2013 00:11 #37 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Getest Allroad motor banden
het lijkt me het meest voor de hand liggen als je een band kiest voor de omstandigheden waar je het meest in verkeerd, voor velen zal dat voor 98% van de kilometers op verharde ondergrond zijn, en die andere 2% wordt een groot avontuur met je "foute profiel"  Veel van die grove banden doen het slecht met lengte richels en natte wegen, en op hogere snelheid voelt het ook niet meer lekker. en ik weet eigenlijk niet hoe het met de snelheidsindicatie zit van sommige noppen banden, maar je zou zomaar nog buiten de wet of verzekering kunnen rijden ook.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2013 01:20 #38 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Getest Allroad motor banden

Veel van die grove banden doen het slecht met lengte richels en natte wegen, en op hogere snelheid voelt het ook niet meer lekker. en ik weet eigenlijk niet hoe het met de snelheidsindicatie zit van sommige noppen banden, maar je zou zomaar nog buiten de wet of verzekering kunnen rijden ook.


Hmmm geen fan van grof profiel? Mijn noppen hebben goedkeuring passend bij een alp, gewicht en snelheid. Met een heidenau K60 voor en Mitas e09 achter rij ik 110 maar het kan sneller (zonder dat het naar voelt) maar de cross/enduro helm is dan niet fijn meer  ;).  Lengterichels voel je. nat wegdek is idd opletten maar ik heb niet het gevoel dat ik suïcidaal of traag ben op minder goed asfalt. Los split voelt wel veel fijner op allroad banden evenals boerendrek op de weg. Of even keren via de berm omdat de weg te smal is. Dat stukje camping-gras net na een buitje of gewoon de berm omdat je geen zin hebt in asfalt.

Maar ja wanneer je idd het offroad virus niet hebt en liever op asfalt rijdt kan ik me voorstellen dat je het liefst zoveel mogelijk rubber op de weg hebt

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2013 07:28 #39 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Getest Allroad motor banden
Onder de XLV had ik de Sirac van Michelin liggen. Een hele mooie band die ook in het zand nog goed presteert, maar zonder de nadelen van een échte noppenband op de verharde weg (lees: de Sirac laat ook op het asfalt nog redelijke bochtensnelheden toe zonder dat 'ie aan gort wordt gereden). Er is inmiddels een nieuwe versie:



Ben voor de XLV erg gecharmeerd van dit soort banden. Ze passen qua profiel erg goed bij een motor als de XLV, ik zie dit soort banden dan ook als een hybride:
- Niet zo straat gerelateerd als de Conti Trail Attack, de Metz NEXT Tourance of de Michelin Anakee III
- Niet zo puur offroad als een TKC of andere noppenband.

Omdat ik maar weinig KM met de XLV rijdt, en de band na 7 jaar nog niet af was maar wel begon te verstaffen, heb ik 'm vervangen door een goedkope Pirelli Scorpion MT60.
Die presteerd op het asfalt erg goed (vergelijkbaar met de Sirac) maar is in het zand (voor wat betreft de XLV) écht bagger. Kan geen spoor houden, en slingerd van links- naar rechts... Handen vol aan dus...

Vind de Conti Escape ook een mooie band, kans is groot (ook vanwege mijn erg goede Conti ervaringen op de Dero) dat dit de opvolger van de Pirelli's gaat worden.


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2013 09:31 #40 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Getest Allroad motor banden
Sirac is idd een fijn bandje heb ik ook een tijdje achter gehad (ongeveer 3000km). Nu ligt die band onder een Tiger 800 en de nieuwe eigenaar is ook tevreden.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.199 seconden