Voor jouw (enduro3) banden is een kronkelige asfaltweg door de bergen op tempo al snel te veel gevraagd.
Hele grote onzin!Tja, ik denk dat als je op 'tempo' over asfalt in de bergen wil sjezen, je misschien beter niet op de Transalp kan gaan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Tja, ik denk dat als je op 'tempo' over asfalt in de bergen wil sjezen, je misschien beter niet op de Transalp kan gaan
Verder heb je gelijk, al blijf ik erbij dat als je "trail attacks" onder een 1200GS propt, daar vrij weinig 'enduro' aan is. Maar dat is mijn bescheiden mening
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hele grote onzin!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gevoelsmatig lijkt mij dat er andere motoren zijn, die een gunstiger pk/koppel/gewicht verhouding hebben voor op het asfalt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ook al ben ik maar een beginner
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Niet om lullig te doen maar uitspraken over wat ergens beter is, een naked/buikschuiver/allroad kun je pas doen wanneer je met meerdere typen in de genoemde situatie gereden hebt. Hetzelfde geld voor banden al geld ook daarvoor dat die vaak meer kunnen dan jij .
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De motor is in elk geval al in de Liemers geweest zo te zien aan de sticker.
Is dus al vertrouwd met blubber > >
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Zullen we (om niet lullig te doen) gewoon stoppen om steevast dingen uit zijn verband te rukken?
Er werd aangegeven dat noppenbanden (die ik niet heb) niet goed genoeg zijn om 'op tempo' bochten in de bergen te rijden (wat ik niet zoek). 'Op tempo' bochten rijden in de bergen, kan je doen op asfalt (met straatbanden, wat aangegeven werd want 'noppenbanden' niet goed genoeg) of onverhard (met noppen). Ik ga er maar even vanuit dat we het hier hadden over asfalt (straatbanden dus). Ik deed géén uitspraak over 'wat beter ergens beter is', ik sprak mijn gevoel uit op basis van het feit dat een transalp gewoon geen pk-kanon is voor op het asfalt (daar waar we het over hadden).
Waar ik mijn gevoel op baseer, is dat een F800 GS ongeveer 1,5x PK (én koppel) heeft vergeleken met de Transalp 700, met minder gewicht onder je reet. Zo zijn er nog wel wat passende motoren te verzinnen, als je dus wél 'op tempo' door de bergen wilt 'bewegen'.
Probeer het eens te weerleggen op basis van feiten, niet op het veranderen van randvoorwaarden. Sneller van A naar B is meetbaar en waar of onwaar. De discussie ging om snel, niet om de nationaliteit van het asfalt, of dat het wel/niet fijn is om snel weer achter een auto te komen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Er schrijft niemand: Er werd aangegeven dat noppenbanden (die ik niet heb) niet goed genoeg zijn om 'op tempo' bochten in de bergen te rijden.
Ik heb geschreven dat Enduro 3 niet zo goed is om op tempo door de bergen te knallen. Dat schrijf ik omdat jij de banden uit de test geen enduro banden vind omdat ze volgens jou geen zandpad aan kunnen...(heb je dat zelf al geprobeerd of is dat een veronderstelling op basis van het uiterlijk) De banden worden getest op een grote krachtige allroad, en daar doen ze mee waar zo'n motor voor gemaakt is.
Als je er dan zoals jij doet een transalp met 50pk en een enduro 3 bij haalt ruk je volgens mij zelf de banden van de test uit zijn verband. Niemand had daar volgend mij in deze discussie moeite mee, het leek mij gewoon een leuk praatje.....tot nu dan, ik haak af. veel plezier met wat voor band dan ook op wat voor motor dan ook.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
ik zou eigenlijk niet weten hoe je het anders moet noemen, grof profiel misschien, maar vanaf wanneer noem je het dan noppen? en wanneer noem je een band dan een cross band?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Veel van die grove banden doen het slecht met lengte richels en natte wegen, en op hogere snelheid voelt het ook niet meer lekker. en ik weet eigenlijk niet hoe het met de snelheidsindicatie zit van sommige noppen banden, maar je zou zomaar nog buiten de wet of verzekering kunnen rijden ook.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.