Getest Allroad motor banden

21 aug 2013 11:48 #41 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Getest Allroad motor banden

Hmmm geen fan van grof profiel?

Maar ja wanneer je idd het offroad virus niet hebt en liever op asfalt rijdt kan ik me voorstellen dat je het liefst zoveel mogelijk rubber op de weg hebt


Ooh ik vind offroad best leuk maar A, vind ik onze clubmotoren er niet echt geschikt voor, vooral te zwaar. en B heb ik in mijn omgeving te weinig leuke offroad mogelijkheden. De overstap van Africa Twin naar Varadero was lastig, maar ik heb nu toch meer rijplezier met de meer asfalt gerichtheid van de dero. En iets erbij voor offroad wordt me te kostbaar. Volgend jaar ga ik de Tourance Next eens testen naar de noordkaap :D

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2013 12:42 #42 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Getest Allroad motor banden

Persoonlijke mening... De enduro3 ziet er uit als een echte allroad-band en alle banden uit beide testen zijn wat mij betreft wegbanden. Het nut van heidenau k60 en enduro3 snap ik maar van annakee's ed niet. Voor echt leuk spelen in zand of modder trek ik de heidenau k60 van de velg en leg er K70 of K69 om. Maar ach het is vast spannender met een Annakkee  ;)


Mee eens, al zou ik liever met een Anakee onverhard rijden dan met een Trail attack. Die laatste heeft meer vlak rubber en loopt ook een stuk ronder, vooral op de voorband. Verder heeft de Anakee nog eilanden als profiel, waar de rotzooi net wat makkelijker uitloopt.

 

Anyway, de échte zandvlaktes (duinen, bouwterrein, etc), dat zoek ik (nog) niet. Ik wil gewoon normaal onverharde wegen kunnen rijden, waarbij de stukken diepe plassen/modder beperkt blijft, maar ik toch nét iets meer wil dan die Anakee.

Het verschil tussen de Enduro3 en de Anakee is daarin al flink groot. Lekker door zand duinen rijden op Anakee, of door diepe modder: zet dat maar meteen uit je hoofd. Met een Enduro 3 glibber je er misschien door (klein stukje), met een Anakee ga je natte voeten krijgen :) Een andere reden dat ik die Enduro 3 eens wil proberen, is dat hij vrij zacht qua compound is, waardoor hij bij lage temperaturen op asfalt ook goed grip schijnt te bieden. De prijs die je ervoor betaalt is de hoge slijtage. Magoed, het is bijna herfst, ik ga nog 4 weken op vakantie (zonder motor), dus ik denk dat dit misschien geen verkeerde keus is zo.

Onder de XLV had ik de Sirac van Michelin liggen.


Ja die stond ook op mijn lijstje, maar de bandenboer om de hoek leverde vooral Metzeler en Pirelli. De Anakee2 was slecht leverbaar (voorband) en de Sirac was ook onbekende levertijd (of het echt waar is?). Dus zitten dubben tussen verschillende Pirelli's en Metzelers en bij deze uitgekomen. Had nog wel een leuke Pirelli gezien, maar was niet leverbaar in juiste maat.

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2013 17:05 #43 door snor
Beantwoord door snor in topic Getest Allroad motor banden
Wat ik me altijd afvraag bij een dergelijke test is, zijn deze resultaten zomaar te gebruiken op een andere motor dan diegene waar ze mee getest hebben.
Motoplus heeft deze test met een triumph tiger gedaan. Een zware sterke motor.
Mijn alpenpruttel is een stuk lichter en minder sterk. En heeft ook nog eens een 21" voorwiel integenstelling tot de 19" van de triumph.
Is een dergelijke test dus nuttig of, zoals veel motoplus testen, nutteloze bladvulling (tenzij je een triumph tiger explorer hebt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2013 09:59 #44 door swisstool
Beantwoord door swisstool in topic Getest Allroad motor banden
De Metzeler Tourance Next is een fijne band.
Ik heb ze onder de AT.
Ben er mee naar zuid Frankrijk geweest.
Bij slecht asfalt, houd het netjes zijn lijn.

Met nattigheid heeft het redelijk grip.
Ik heb 1 keer mijn achterkant  op laten schuiven.
Waarschijnlijk lag dit meer aan mijn rijstijl, dan aan de band.

Een zandpad gaat best.
je moet er niet mee gaan modderworstelen.

Voor echt offroad heb ik een ander zetje velgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2013 11:11 #45 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Getest Allroad motor banden
Inmiddels ook wat snelweg kilometers gemaakt met de Metzeler Enduro 3. Dan voel je de "nopjes" wel en is het een behoorlijk verschil (minder comfortabel) in vergelijk met de Anakee's die ik ervoor had.

Nu vrouwlief een RD10 heeft aangeschaft en nog weinig interesse toont in zandpaden, is het even de vraag wat mijn volgende banden gaan worden. Er zijn niet zo heel veel wegen met mooi grind/zand en een strookje fietspad erlangs ;)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2013 22:29 #46 door Varapeter
Beantwoord door Varapeter in topic Getest Allroad motor banden
Dag allemaal.

Ppfffffff wat een heisa zeg. Ik dacht dat het topic begonnen was met banden en de kwaliteit ervan.
Ik rij sinds februari met de nieuwe Michelin Anakee 3.
Mijn Varadero ziet alleen asfalt. Voor dat werk, lees veeeel bochten rijden is de nieuwe Anakee 3 voor mij een hele goede band.
Stil, uitermate stabiel, geen last van shimmy'en en kleeft aan het asfalt.
Ondanks dat ik geen chicken-stripes op mijn banden heb, heb ik nog geen misstap opgemerkt.
Wat wel opvalt is dat de MA3 veel minder last heeft van strepen, oneffenheden en plakstrips. Alleen dat was al veel prettiger rijden.
Ik moet wel vermelden dat ik lekker doorrijd maar geen racecoureur ben.

Succes met de info allemaal. Ik vind de MA3 voor mijn rijden de ideale band.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2013 23:17 #47 door kaledegrote
Beantwoord door kaledegrote in topic Getest Allroad motor banden
ik heb op mijn GS de TR91......vind er niks enduro achtigs aan en zal er ook geen meter onverhard op rijden als het niet hoeft....op mijn transalp heb ik MITAS E09.....dat is best een fijne band in het zand en blub.....Op de weg kan het ook prima.

voor de TR91 had ik de Heidenau Scout. Dat vind ik nou echt een fijne band. Helaas voor mij ging ik één dag voor mijn vakantie de achterband wisselen en draait die bandenboer die Scout aan flarden. Vandaar de TR91, was het enige wat hij nog had liggen voor mijn GS. Prima ding hoor, alleen zoals gezegd ga ik er niet mee van het asfalt af

Maar oke, meningen zijn net als neuzen.....iedereen heeft er een......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2013 00:21 #48 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Getest Allroad motor banden
of het nu zo moet zijn

De laatste K 60 scout  gaf mij ook al montage problemen waarbij de hiel niet wilde doen wat ik wilde
overigens is de scout erg geliefd bij het gs publiek

net als de TR 91 dat ook is en zeker de nieuwe Anakee 3 is beduidend stabieler als zijn voorganger

je merkt dit al als je alleen de band al in je handen hebt

volgend jaar komen we weer volop nieuwe producten uit en kan  de vraag naar goed beter best weer weer beginnen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2013 23:24 #49 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Getest Allroad motor banden
Paar keer per jaar duikt deze discussie weer op , en elke keer weer even voorspelbaar .
Je mening over banden ventileren is net zo kansloos als over politiek lullen,iedereen blijft toch bij zijn eigen mening.

Als banden maar zwart van kleur blijven voor je het weet vind Brussel dat ze reflecterend groen moeten worden.
Oeps, ik breng ze toch niet op een idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2013 19:34 #50 door piet
Beantwoord door piet in topic Getest Allroad motor banden
ik heb liever een band die je voelt met strepen en richels
dat leeft teminste
heb nu anakee 2 dacht ik
hele goeie bande is niks voor mij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden