daytona handvatverwarming knippert

15 sept 2013 18:17 #1 door Piraat
daytona handvatverwarming knippert werd gestart door Piraat
Hallo allemaal,

ik heb de volgende handvat verwarming van Daytona op mijn TA 600 zitten. In de zomer is hij niet gebruikt, en als ik hem nu aanzet gaan alle ledjes knipperen en doet hij verder niets. Weet iemand wat dit betekent? Mijn accu heeft een voltage van 12.4 in rust.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2013 19:39 #2 door gert
Beantwoord door gert in topic daytona handvatverwarming knippert
ha piraat,

had je de verwarming voor de zomer al gebruikt??
vanmiddag dezelfde gemonteerd op mijn alp en ook knipperende ledjes.
de kabel die vanaf de handvatten komt heeft twee stekkertjes . deze moeten kruislings in de contra stekker die van de accu afkomt.
ook wij maakten deze fout. het staat erg onduidelijk op de tekening.

gr, Gert ;D

15 sept 2013 23:01 #3 door Piraat
Beantwoord door Piraat in topic daytona handvatverwarming knippert
Hoi Gert,

Deze handvatten zitten erop sinds afgelopen november en zijn goed gebruikt afgelopen winter/voorjaar, dus aan de manier van aansluiten kan het niet liggen. Maar wie weet is er wat corrosie opgetreden in de tussentijd. Eerst maar eens alle contactjes nalopen.

01 okt 2013 12:23 #4 door sjef42195
Beantwoord door sjef42195 in topic daytona handvatverwarming knippert
Ik heb precies hetzelfde probleem met deze Daytona handvatverwarming op mijn TA650.
Heb jij het misschien ondertussen opgelost?
Afgelopen winter geen enkel probleem gehad, in de zomer niet gebruikt en nu je ze weer nodig hebt werken ze niet... >:(

01 okt 2013 22:08 #5 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic daytona handvatverwarming knippert
Let op dat de handvatverwarming een turbostand heeft.

Wanneer je de knop 3 sec ingedrukt houdt schakelt de verwarming aan en zal op turbostand staan tot de ingestelde temp is bereikt. Dit wordt aangegeven door één knipperende led ( het ingestelde niveau)
Na enige tijd stopt de led met knipperen en brandt continu.

Je kunt de turbostand onderbreken door na het aanzetten nogmaals op de knop te drukken de led stopt nu met knipperen ten teken dat hij in de normale modus staat.

Kort drukken laat het niveau wijzigen aangegeven door verschillende gekleurde leds.

Lang drukken schakelt de verwarming uit.

Bij het aanzetten schakelt de laatste stand in en begint weer met de turbostand.

Groet Hans

01 okt 2013 23:12 #6 door Piraat
Hoi Hans,

Bedankt voor de opheldering, echter bij mij is dit niet het geval. Als ik het contact op aan zet staan alle leds te knipperen, en ik kan hem alleen maar uit zetten door 3 sec. de knop in te drukken. De handvatten worden niet warm. Ik heb een zwakke accu op het moment (spanning 12.3 volt in rust) dus daar kan het iets mee te maken hebben (beveiliging oid) maar tijdens het rijden doet hij hetzelfde als ik hem aanzet, terwijl er dan 14 volt laadspanning op de accu staat.

Overigens laadt mijn GPS (die op dezelfde relais zit aangesloten als de handvatverwarming) al een tijdje niet meer voldoende op. Ik denk dat de twee dingen iets met elkaar te maken hebben.

Dus wat me te doen staat:
1. nieuwe accu
2. alles doormeten als het probleem blijft bestaan (nog niet gedaan)

01 okt 2013 23:19 #7 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic daytona handvatverwarming knippert
Dan kan je het relais toch even overbruggen? Als dat helpt weet je dat dat de boosdoener is. Slecht contact waardoor er wel spanning te meten is maar geen stroomsterkte bereikt wordt?

'99 TA

02 okt 2013 00:09 #8 door Piraat
He dat is een goede. Ik ben niet zo ontzettend thuis in de elektrica, die ga ik eerst proberen.

02 okt 2013 08:58 #9 door sjef42195
Beantwoord door sjef42195 in topic daytona handvatverwarming knippert
Bij mij gaan inderdaad ook alle leds knipperen op het moment dat ik het contact aan zet. En de handvatten worden niet warm.
Kort op de knop drukken gebeurt er helemaal niks. Als ik dan 3 seconden die knop indruk gaan alle lampjes weer uit.
Maar soms gaan ze ook uit na een stukje rijden, als ik ze dan weer aan zet door 2 seconden de knop in te drukken, gaan alle leds weer knipperen.
Ik ga eerst maar eens alle contacten checken en doormeten of er voldoende spanning op staat. Ik vermoed dat het een soort van beveiliging mechanisme is, maar kan er niks in de handleiding over terug vinden.

02 okt 2013 10:06 #10 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic daytona handvatverwarming knippert
Weten jullie een website van de importeur of fabrikant, wellicht is daar het antwoord te vinden? google levert niets op in deze.

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

02 okt 2013 10:47 #11 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic daytona handvatverwarming knippert

Overigens laadt mijn GPS (die op dezelfde relais zit aangesloten als de handvatverwarming) al een tijdje niet meer voldoende op

ook tijdens het rijden niet ? Zo ja, of eigenlijk nee.....
Lijkt me een duidelijk geval van defecte accu en/of sr.
Ik denk dan eerder dat de handvatverwarming onvoldoende stroom kan trekken en daarmee op tilt gaat.
Omdat de regeling een electronische sturing heeft die het vermogen bepaald is het zeer aannemelijk dat de oorzaak bij de bron zit en niet in de verwarmingsset zelf.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

03 okt 2013 21:33 #12 door Piraat
Update: zojuist de relais er tussenuit gehaald en direct op de accu aangesloten. Zelfde resultaat, lampjes die blijven knipperen. Ik vermoed dat de accu gewoon op zn eind is.

En nee googlen levert niet zoveel op, bericht sturen naar Daytona wordt ook beantwoord met stilzwijgen.

03 okt 2013 23:03 #13 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic daytona handvatverwarming knippert

Update: zojuist de relais er tussenuit gehaald en direct op de accu aangesloten. Zelfde resultaat, lampjes die blijven knipperen. Ik vermoed dat de accu gewoon op zn eind is.

En nee googlen levert niet zoveel op, bericht sturen naar Daytona wordt ook beantwoord met stilzwijgen.

Heb je dit ook geprobeerd met draaiende motor?

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

04 okt 2013 00:00 #14 door Piraat
Ja, zelfde verhaal.

13 okt 2013 16:14 #15 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic daytona handvatverwarming knippert
Vóór je de accu vervangt kunnen we hem eerst meten.
Daaruit volgt een prognose over de kracht van je accu en de geschatte levensduur.
Verder lijkt het alsof het aparte circuit wat jij hebt aangelegd over het relais mogelijk de oorzaak kan zijn.

M.a.w. het is wellicht de moeite waard om langs te komen en wat zaken door te meten.
Vervangen kan altijd.

Groet Hans

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.089 seconden