Motor op trailer

16 sept 2013 19:21 #1 door JJ
Motor op trailer werd gestart door JJ
Ik ga een tijdje op vakantie met de Twin en de Alp op een trailer achter de 4-wieler.
Dat is een first dus heeft iemand tips en truuks waar ik absoluut rekening mee moet houden?
Ik wil daar natuurlijk graag rijden en niet tot de ontdekking komen dat ik wat "lading" verloren ben  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2013 19:31 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Motor op trailer
Als je de voorkant in de veren trekt met een setje banden, controleren of de kabels daar geen problemen mee hebben!

Denk aan de km tellerkabel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2013 19:49 #3 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Motor op trailer

Dat is een first dus heeft iemand tips en truuks waar ik absoluut rekening mee moet houden?


Check als je wegrijdt of je de contactsleutels bij je hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2013 19:56 #4 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Motor op trailer
Zet ze vooral niet zo vast dat je de vorkolie eruit perst.
Hou bij alp rekening met het feit dat het stuur in rubber is gemonteerd en het stuur dus GEEN geschikt punt is om de spanbanden aan vast te zetten. Bij ons bleef hij na 1450 km met nog 3 km te gaan nog net hangen, maar de alp lag er bijna vanaf.
Wij hebben een klein bandje waarmee we de remmen vast zetten door de hendel vast te zetten.
En zet geen motor achter de aanhanger op de jiffy zonder hem in de 1e versnelling te zetten.... Zeker als het een hellend vlak is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2013 20:00 #5 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Motor op trailer
Ik doe altijd eerst een sjorband over de onderste kroonplaat aan de linkerzijde terwijl de alp nog op de zijstandaard staat. Deze span ik zover aan dat de motor nog net niet omvalt. Daarna een sjorband aan de rechterzijde over de kroonplaat, deze span ik dan aan tot de motor zover in de vering getrokken is dat ie rechtop staat.
Dan de achterkant met 2 bandjes aan het bagagerekje. Deze vooral niet te strak zetten omdat je anders je subframe sloopt.
Wil je het helemaal goed doen dan kun je nog een bandje door je achterwiel halen en naar de achterkant van het karretje spannen zodat bij een noodstop de motor niet naar voren schiet. Dit zorgt er tevens voor dat je motor niet de hele weg van voor naar achter schommelt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2013 20:43 #6 door GJ.
Beantwoord door GJ. in topic Motor op trailer

Zet ze vooral niet zo vast dat je de vorkolie eruit perst.
Hou bij alp rekening met het feit dat het stuur in rubber is gemonteerd en het stuur dus GEEN geschikt punt is om de spanbanden aan vast te zetten. Bij ons bleef hij na 1450 km met nog 3 km te gaan nog net hangen, maar de alp lag er bijna vanaf.
Wij hebben een klein bandje waarmee we de remmen vast zetten door de hendel vast te zetten.
En zet geen motor achter de aanhanger op de jiffy zonder hem in de 1e versnelling te zetten.... Zeker als het een hellend vlak is.

daar heb je geen aanhanger voor nodig  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2013 20:48 #7 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Motor op trailer
:)

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2013 21:35 #8 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Motor op trailer
Zet hem met de neus naar voren. Ik heb een keer mijn TA naast de K75 van mijn vader gezet, paste niet met beide neuzen naar voren, maar thuis lag het windscherm er half af met schade....
Verder gewoon met spanbanden in de veren trekken, niks moeilijk doen. Eventueel wielen met een oude BiBa vastzetten maar nodig is het niet.

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2013 22:24 #9 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Motor op trailer
Voor de twin (AT) heb ik een mooie oplossing gemaakt
Een stuk dik draadeind een dikke bus en twee zware ogen met een schroefdraad erin
Het geheel in elkaar geschroefd en door dat dikke gat onder je zit gedaan hieraan kun je zware spanbanden zetten en ook zwaar spannen.
Vooral op boten met een woelige baren  is het dan ideaal om hem in het gangpad vast te zetten
Dus ook voor op een aanhanger.

Indien iemand geïnteresseerd is wil ik er wel een foto van nemen en plaatsen
Gr. Bikkel

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 00:14 #10 door JJ
Beantwoord door JJ in topic Motor op trailer
Dank, goede tips!
Dat van die sleutels zou echt iets voor mij zijn  :o

Woensdag zet ik het spulletje erop. Gaat nu vast lukken.
Als ik nog tijd heb, zal ik een fotootje posten.

Grt, Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2013 23:34 #11 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Motor op trailer
ik deed altijd 4 spanbanden per motor, en dan een sjorbandje om 't wiel om de motor tegen het 'voorschotje' te trekken. Moch er dan 1 sjorband losschieten ofzo, kan je motor er nog steeds niet vanaf stuiteren.
Ik ben een keer offroad gaan rijden met de auto, trailer en 2 motoren erop, en we kregen ze er echt niet vanaf :-P.


... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2013 11:57 #12 door JJ
Beantwoord door JJ in topic Motor op trailer
Super, ik heb het gehaald.
Viel me heel erg mee. Mee 2 spanbanden staat eea eigenlijk al als een huis.
Maar ter geestelijke rust er nog maar wat bandjes bijgezet.  ::)

Nu lekker rijden door de wijngaarden en langs het strand  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2013 00:52 #13 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Motor op trailer
ach, ik sjorde de motoren altijd veel te achterlijk vast... en wilde persee een geremde motortrailer (uiteindelijk zelf gebouwd omdat 't goedkope spul allemaal ongeremd is).
In Frankrijk, bij Lyon, een keiharde noodstop moeten maken met een Peugeotje 206 met 2 Africa Twins erachter op de trailer.
Toen was ik toch wel heel blij met m'n remmetjes en een sjorbandje extra!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2013 19:39 #14 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic Motor op trailer
Tip  die ik van iemand heb gekregen. In principe volstaat 2 bandjes en dan in de voorvering trekken, maar politie in het buitenland vind dat de motor echt niet mag bewegen. dus een bandje of wat extra kan geen kwaad. kan je wat geld schelen in het buitenland.

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden