HISS systeem

24 sept 2013 13:00 #1 door Oldtimer
HISS systeem werd gestart door Oldtimer
Ik zag deze advertentie op MP staan.

Blijkbaar is het wel mogelijk om een complete revisie te doen zonder tussenkomst van een Honda Dealer.

Rondom het contactslot van veel Honda motorfietsen zit een zwarte kunststof rand met daarop de tekst "H.I.S.S." (Honda Intelligent Safety System = startonderbreker / immobilizer). In die ring zit een opnemer welke communiceert met de ECU-unit.
Als u nieuwe sleutels koopt bij de dealer kunnen deze sleutels aangemeld worden, maar alleen als u al een werkende HISS sleutel bezit. Bent u alle sleutels kwijt, dan is het niet mogelijk om de nieuwe sleutels aan te melden.

Toch wel!

Stuur uw ECU unit op naar Carmo electronics en wij melden de nieuwe sleutels aan. Na het aanmelden werkt het Honda HISS systeem weer zoals het hoort, alles werkt zoals origineel, ook de startonderbreker en het HISS lampje op het dashboard.
Als de nieuwe Honda HISS sleutel(s) niet pasklaar te bestellen zijn, kunt uw blanco Honda HISS sleutels pas laten maken op uw contactslot 

Je moet wel het een en ander opsturen.

- ECM/ECU unit van uw motor.
- Kopie motorfiets aankoop bewijs / tenaamstellingsbewijs deel IB (oude deel II).
- Kopie identiteitsbewijs / rijbewijs

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2013 13:37 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic HISS systeem
Ik vind het heel wat om kopieen van indentiteits paieren op te sturen

ik begrijp best dat men zeker wilt zijn van hun zaak maar om staats documenten (in bruikleen) te dupliceren.
en wat gebeurt er later met al die kopieen ????

gewoon beter op je sleutels letten...

24 sept 2013 13:42 #3 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic HISS systeem
Op deze link: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoor...aan-een-bedrijf.html
staat meer info over het afgeven van kopieën.
Niet doen zonder de daar genoemde voorzorgsmaatregelen...

'99 TA

24 sept 2013 13:59 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HISS systeem
Tuurlijk, voorzichtigheid geboden, maar het gaat mij meer om de mogelijkheid.
Wanneer een particulier bedrijf dit kan, heeft een dergelijk hiss systeem dan toch weinig zin.

Dat men geen voeding wil geven aan het dievengilde lijkt me een farce en een poging om geen slapende honden wakker te maken.
Ik heb altijd gemeend dat alleen een Honda Dealer een dergelijke actie kan uitvoeren, en dan nog niet zonder meer.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

24 sept 2013 18:52 #5 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic HISS systeem
Heb al een paar keer eerder gehad bij een hotel in het buitenland dat ze er een copie van maken
als je dan zegt dat je dat niet wil zeggen ze dat je dan maar een ander hotel moet zoeken,en ja dan ga je
maar weer overstag.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.074 seconden