Kan kapotte CDI ook zorgen voor een lege accu?

11 nov 2013 16:41 #1 door stijnstijn
Kan kapotte CDI ook zorgen voor een lege accu? werd gestart door stijnstijn
Zoals enkele van jullie weten ben ik gisteren met de limbo allroad rit (light versie) paar keer aangeduwd wegens een lege accu.

Nou staat de accu aan de lader, dynamo is doorgemeten (is goed!)

En kan ik dadelijk de andere spanningen gaan meten.

Echter bedenk ik me nou dat bij het starten (met volle accu) de toerenteller niet meteen meegaat, alsof de motor eerst even warm moet draaien.
Na paar minuutjes, even met gas jengelen enzo, schiet de toerenteller ineens van z'n plek af.

Zoals een hoop topics vermelden duidt dit meestal op een kapotte CDI.

Maar kan de CDI ook de oorzaak zijn van een lege accu?


Honda XL600V Transalp '96

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2013 17:14 #2 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Kan kapotte CDI ook zorgen voor een lege accu?
Ook ik heb het genoegen mogen smaken om jouw mooie witte TA aan te duwen bij de mac 8) Gelukkig hoefde dit onderweg in de drek niet herhaald te worden, knappe aktie!

Het is niet altijd de CDI, zeker als de motor nog loopt zou ik een kijken op de site van Deti, daar staat dat jouw probleem ook door een slechte verbinding van een van je achterste cylinders kan komen, Daar haalt nl. jouw toerenteller z'n signaal vandaan.

En na gisteren zou het best wel eens kunnen dat daar wat minder stevige en droge contactjes zitten.

Heb thuis het water uit mijn laarzen gegoten........

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2013 17:22 #3 door stijnstijn
Beantwoord door stijnstijn in topic Kan kapotte CDI ook zorgen voor een lege accu?

Ook ik heb het genoegen mogen smaken om jouw mooie witte TA aan te duwen bij de mac 8) Gelukkig hoefde dit onderweg in de drek niet herhaald te worden, knappe aktie!

Het is niet altijd de CDI, zeker als de motor nog loopt zou ik een kijken op de site van Deti, daar staat dat jouw probleem ook door een slechte verbinding van een van je achterste cylinders kan komen, Daar haalt nl. jouw toerenteller z'n signaal vandaan.

En na gisteren zou het best wel eens kunnen dat daar wat minder stevige en droge contactjes zitten.

Heb thuis het water uit mijn laarzen gegoten........


Ik weet het, ik weet het, ik schaam me dood maar ben jullie eeuwig dankbaar!
Ik heb net even met reserve cdi geprobeerd maar was geen oplossing, zal inderdaad connectie zijn van toerenteller zelf. Morgen (bij daglicht) nog eens kijken.

Honda XL600V Transalp '96

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2013 17:38 #4 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Kan kapotte CDI ook zorgen voor een lege accu?
De mijne heeft hetzelfde met de toerenteller. En heeft het al zolang ik hem heb (35-40.000 km. Ong een jaar of 2), ik vermoed dat het er al langer zit, maar ik weet niet wat het is (heb er ook niet naar gezocht  ::)). Heb in de tussentijd wel (voor zover ik weet) alle contacten al eens los gehad, ingesprayed/schoongemaakt en teruggeduwd, maar het duurt altijd een paar seconden (minuut?) voor hij de toerenteller oppakt. De motor loopt wel  gewoon goed, ben ermee van Zuid-Afrika naar huis gereden, naar Marokko en hij gaat de volgende keer gewoon weer mee.
Maar ik heb niet vaak de accu leeg en het duurt ook geen minuten. Gewoon eventjes.  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2013 17:42 #5 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Kan kapotte CDI ook zorgen voor een lege accu?
Zouden het niet twee verschillende issues kunnen zijn trouwens?

Accu een keer he-le-maal leeg gemaakt, waardoor hij moeilijk weer bijlaadt? Heb ik een keer gehad met een drz, lampen zitten niet over het contact geschakeld en had die aan laten staan,  ;D  ::) accu compleet dood, aangeduwd, stuk mee gereden, nog steeds leeg. Nog een aantal keer mee gereden, bleef leeg. Alle spanningen leken goed. Lang aan de druppellader: vol. En nu nog steeds gewoon goed.  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2013 13:08 #6 door stijnstijn
Beantwoord door stijnstijn in topic Kan kapotte CDI ook zorgen voor een lege accu?
Accu heb ik tijdje geleden bijgevuld omdat de niveau's verschillend waren en 3 van de 6 net iets onder de minimumlijn.

Heb hem daarvoor al eerder aan de lader gehad, en na het aanvullen natuurlijk ook weer.

Denk dat ik toch eerst voor een nieuwe accu zal moeten gaan.

Honda XL600V Transalp '96

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2013 13:13 #7 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Kan kapotte CDI ook zorgen voor een lege accu?
Accu bijgevuld? Is het geen onderhoudsvrije (lees niks meer aan te doene)? Voor die 4 tientjes zou ik een nieuwe accu kopen, kan je die in ieder geval uitsluiten.

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2013 13:54 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Kan kapotte CDI ook zorgen voor een lege accu?
Algemene regel bij electrische problemen.

METEN IS WETEN.
Dus:

Spanning onbelast op de accu meten. Contact en verlichting uit )
Spanning meten bij draaiende motor 5000 rpm meten ( geen verlichting indien mogelijk )
Spanning meten met draaiende motor en verlichting aan.
Spanning meten zonder draaiende motor met verlichting ingeschakeld

Op deze manier krijg je een indruk van de toestand van je accu en de SR

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.321 seconden