minilift of motorkrik

01 dec 2013 10:19 #1 door GK
minilift of motorkrik werd gestart door GK
Beste,

Om bepaalde werkzaamheden makkelijker aan mijn motor te kunnen doen wilde ik investeren in een minilift à €60,- of een motorlift à €85,-. De laatste optie lijkt mij het beste omdat ik hier wellicht het meeste aan heb en het ook het meest stabiel is. Maar misschien hebben jullie ervaring mee dat het te lomp is of in de weg zit en wellicht is de minilift ook weer zo compact dat het makkelijk mee te nemen is op een lange trip, altijd handig.

Zit dus een beetje in dubio.

Ervaringen zijn welkom!

link van producten in kwestie
http://www.motorliften.nl/minilift-motor-rood.html#description-anchor

http://www.iriktrading.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=37&category_id=39&option=com_phpshop&Itemid=4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 10:32 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic minilift of motorkrik
Ik heb de bovenste  :) 2 zelfs  ;)

Onderste ook gehad, maar weer verkocht. Voordeel is dat de motor op een wat comfortabeler hoogte komt om er aan te werken, zeker als je er nog wat blokken hout oid onder stopt. Nadeel is dat de motor niet rechtstandig omhoog gaat. Verder vind ik 'm groot, dus bij het om de motor lopen/werken steekt er aan alle kanten wat uit, maar ook als je 'm niet gebruikt is het een sta in de weg. Het ding is zwaar, dus effe pakken of wegzetten is niet erg makkelijk.
Al met al vond ik het een lomp en onhandig ding  :-\

Schaarkrikje bevalt me beter  8). Zéker icm met mijn heftafel.
Maar ook om even de ketting te stellen of smeren of wiel te demonteren (heb geen middenbok) werkt het prima.

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 10:33 #3 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic minilift of motorkrik
Ik heb de laatste, dan de harleylift uitvoering, gewoon zowat hetzelfde dus.
Het hefmechanisme is makkelijk, de basis wat breder dus stabieler. Het wel een behoorlijk groot ding wat je niet ff tegen de muur zet of ophangt.
Ongeacht je keuze, altijd je motor nog extra vastzetten zodat hij niet van de lift afvalt.

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 10:35 #4 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic minilift of motorkrik
Beide kopen.

Voor mijn AT gebruik ik de grote versie (met plankje en met rubber bekleed) omdat dat beter past.
Voor de dominator gebruik ik de kleine omdat ik precies de twee steunen onder de framebuizen kan zetten
ipv onder de keienvanger.

eerst goed onder je motor kijken wat er past.

grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 10:51 #5 door GK
Beantwoord door GK in topic minilift of motorkrik
bedankt voor de reacties.

Ik denk dat die kleine schaarlift het meest geschikt is voor mij, die twee steunen zullen waarschijnlijk niet passen (Transalp met kap) maar die kan ik er als ik het goed begrijp gewoon aflaten en ook gewoon een blok hout er op leggen (als hij niet hoog genoeg gaat)

En inderaad, goed vastzetten is een goede tip ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 11:31 #6 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic minilift of motorkrik
Kijk wel uit dat je de keienvanger niet kapot drukt  (die is van plastic).
Effe kijken waar de bevestigingspunten zitten.
;D

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 12:18 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic minilift of motorkrik
Transalp met kap is geen probleem voor deze lift

www.hbm-machines.com/producten/zoeken/hbm-mini-motorlift/

Deze kun je hier kopen voor 39 euro en past gewoon onder een alpje hoor.
Ik gebruik een wat bredere voor het normale onderhoud waarbij de motor stabiel moet staan en de kleine lift voor het even een wiel in of uitbouwen.
Als je echt dagelijks of in elk geval regelmatig aan de motor werkt zou ik voor een proffesionelere heftafel gaan.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 12:43 #8 door GK
Beantwoord door GK in topic minilift of motorkrik
dat is weer een paar euro goedkoper :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 13:17 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic minilift of motorkrik

een paar euro


10 paar om precies te zijn. 8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 20:16 #10 door Timy
Beantwoord door Timy in topic minilift of motorkrik
Je was mij net voor Oldtimer... Heb die van HBM en het is exact dezelfde als degene die jij linkte.
HBM is, voor zover ik het tot nu toe heb gezien, altijd de goedkoopste met dit liftje.

Het werkt perfect voor onderhoud aan motoren waarbij de uitlaat niet onderdoor loopt.. oftewel geen probleem bij de Alp/Twin! Mijn oude CB daarintegen heb ik een uitdaging mee ontdekt  ;D Niet dat de andere motorlift dat veranderd overigens  ;)

10 paar om precies te zijn. 8)

Tis zelfs 20 paar  :-X

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 21:27 #11 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic minilift of motorkrik
10 paar is 20 Tim  :-*
20 paar is 40. :'(

dat is weer een paar euro goedkoper :-)


Normaal kost hij 59,95
Bij HBM kost hij 39,95.

Hij is dus 10 paar euro's goedkoper.
Zo, ook weer recht gezet. C:-) C:-) C:-) C:-)  beter op je tellen passen dus.  ;)

Mijn oude CB daarintegen heb ik een uitdaging mee ontdekt 


Welke uitdaging bedoel je ? Om hem omhoog te krijgen  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 21:54 #12 door GK
Beantwoord door GK in topic minilift of motorkrik
verzendkosten niet meegerekend :-p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2013 18:13 #13 door Timy
Beantwoord door Timy in topic minilift of motorkrik

10 paar is 20 Tim  :-*
20 paar is 40. :'(


Welke uitdaging bedoel je ? Om hem omhoog te krijgen  >:D


Kanonnen wat scherp  ;D Zo had ik m dan weer niet gelezen.

En tja, ik krijg heb inderdaad niet makkelijk omhoog. Krijg je alsie een oldtimer is, toch?  :P :D 

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2013 20:37 #14 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic minilift of motorkrik
you're my guy.  8)

Al begonnen trouwens aan je ceebeetje ??

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2013 20:50 #15 door Timy
Beantwoord door Timy in topic minilift of motorkrik
mijn laatste bericht offtopic:
Jep, loopt weer als n trouw besje. Ik heb zelfs binnenkort een heuse clubrit met de CBfour club. (beken ik nou openlijk dat ik vreemd ga...)
Komend jaar het uiterlijk weer stukje bij beetje super maken, ik hou van origineel. En wie weet ook weer ns aansluiten bij de TCN! De ALV sowieso.

Excuses Kwafo  ;)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden