Achterveer demonteren en spuiten

26 jan 2014 19:31 #1 door mickey
Achterveer demonteren en spuiten werd gestart door mickey
Ik ben bezig met het opknappen van een varadero.
Nu is de achterveer nogal behoorlijk van roest voorzien. Ik zit er aan te denken om de veer te demonteren en evt te spuiten of poedercoaten.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Gaat dit uberhaubt, of springt de lak er meteen vanaf als de veer inveert????
Zijn hier evt speciale "elastsche coatings"voor te verkrijgen??????
Wie helpt me....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2014 19:53 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Achterveer demonteren en spuiten
Ik heb er ooit 1 laten stralen en poedercoaten. Zit prima, springt er niet af met inveren  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2014 20:22 #3 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Achterveer demonteren en spuiten
inderdaad eerst stralen en dan poedercoaten en dan zal het wel goed komen want als de poedercoater de juiste voorbehandeling,  lak en oventijd en objecttemperatuur aanhoud zit het als gegoten en zal het er niet afknappen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2014 21:15 #4 door mickey
Beantwoord door mickey in topic Achterveer demonteren en spuiten
bedankt heren!!!!!
moeten ik de coater nog speciale handelingen voor de veer toepassen?
Ik wil namelijk ook meteen mijn wielen en wat andere items laten coaten, maar dat kan allemaal tegelijk neem ik aan????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2014 21:25 #5 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Achterveer demonteren en spuiten
meestal word er door de coater de spullen voor het spuiten ontvet in een bad of sproeitunnel hij brengt er dan vaak tevens een conversielaag (ijzer of zinkfosfaat) op aan die er voor zorgt dat er geen vliegroest op ontstaat en er een betere hechting is tussen metaal en poederlak. als je op alle onderdelen dezelfde kleur wilt hebben dan zal hij dit in een keer kunnen lakken zonder kleurwissel zoals dat heet en kan het in een keer in of door de oven afhankelijk van het systeem wat jouw coater heeft
vaak worden gestraalde onderdelen ook wel alleen goed schoon geblazen en dan gelakt.
maar ook weer afhankelijk van het systeem waar jouw coater mee werkt.
maar je mag aannemen dat als het goed gebeurd de lak er slagvast opzit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2014 18:00 #6 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Achterveer demonteren en spuiten
Overweeg eventueel een nieuwe progressieve veer van wilbers, WP of Ohlins?

Kost je bij HK suspension rond de 125 euro, maar dan heb je:
- een nieuwe veer
- een betere veer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2014 18:19 #7 door mickey
Beantwoord door mickey in topic Achterveer demonteren en spuiten
Dank je Thomas, maar ik heb deze Varadero alleen voor de verkoop.
Ik heb nog een andere Varadero, waar ik op wel op rij, daar kan ik inderdaad wel een progressieve veer opzetten en dan die veer op mijn Varadero voor de verkoop zetten. hier moet ik es over na gaan denken....
maar bedankt voor de tip.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2014 22:13 #8 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Achterveer demonteren en spuiten
mogelijk heb je interresse in een volledig instelbare wp unit incl. preload ajuster

heeft net een servicebeurt  gehad en ik heb niet eens een varadero

kost nieuw toch al gauw 850 euri

mag weg voor slechts 400,-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2014 20:07 #9 door mickey
Beantwoord door mickey in topic Achterveer demonteren en spuiten
He Waffie,

Dank je voor het aanbod, maar ik probeer deze varadero een beetje lowbudget op te knappen voor de verkoop.
Eerst nog maar eens kijken of ik hem weer rijdende krijg, vier kromme kleppen..... Gelukkig heb ik nog een komplete kop liggen, nu alleen nog effe wachten op de onderdelen. Mocht ie weer goed lopen, dan ga ik verder met opknappen, mocht het niet lukken dan zal de varadero in onderdelen verkocht worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden