Gecombineerd remsysteem ontluchten met ABS

25 feb 2014 14:27 #1 door Railman
Gecombineerd remsysteem ontluchten met ABS werd gestart door Railman
Hallo Folks,
Ikzelf ben Transalp rijder en wil graag de remolie verversen van de motor van mijn vrouw.Zij heeft een Honda NC 700SA uit 2012.
Deze motor heeft een gecombineerd remsysteem en ABS.Op het voorwiel zit één Remklauw met 2 ontluchtings nippels.
Bij mijn transalp doe ik het ontluchten zelf.

Kan iemand mij vertellen op welke wijze ik een remsysteem moet ontluchten als er 2 ontluchtingsnippels op de voorklauw zitten !!!

alvast bedankt voor jullie hulp/uitleg

gr
John

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2014 20:01 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Gecombineerd remsysteem ontluchten met ABS
John,

Bij verversen moet je er voor zorgen dat je niet hoeft te ontluchten maar het systeem doorspoelt met nieuewe remvloeistof.
Zuig in de reservoirs de oude remvloeistof er met een zuigertje / injectspuit uit en vul het weer met vers.
Daarna de handel handmatig doorpompen net zoals je dat doet bij je Transalp.
Let er wel op dat je de reservoirs tijdig bij vult anders gaat het ivm je ABS module zonder vacuümpomp lastig worden.
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2014 22:25 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Gecombineerd remsysteem ontluchten met ABS
Bij de varadero is het wel zo dat je de ontluchtings nippels in een bepaalde volgorde moet open draaien, ik kan me voorstellen dat dit bij de transalp ook zo is, ook als je de methode van V-Twin gebruikt anders krijg je nooit alle oude vloeistof uit het systeem

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2014 23:15 #4 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Gecombineerd remsysteem ontluchten met ABS
ABS systemen zijn helaas (nog) niet perfect door een leek te doen: In de ABS pomp zitten afgesloten compartimenten die dealers tijdens de procedure wél kunnen verversen (d.m.v. commando's aan de pomp). Het beste wat de hobbyist kan is na het verversen de motor eens in z'n ABS te jassen.

Met de tijd zal er meer info over de (Nissin) ABS modules naar buiten komen.

Combined brakes op zich stelt weinig voor als je eenmaal weet hoe de slangen lopen; Linker voorremklauw heeft een rempomp die wordt gevoed door voor, en die levert aan áán achter....  Of zoiets: Ik heb het nu niet voor m'n ogen. Mocht je er lucht in krijgen dan is een vriend en een stuk gereedschap (spuit o.i.d.) wel erg prettig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.137 seconden